English

نماینده مجلس در گفتگو با موج؛

۳۰ امضا برای استیضاح وزیر صنعت/ وزیر باید خودروسازان را به دادگاه معرفی کند

نماینده مردم اردبیل در واکنش به جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر صنعت اظهار کرد: نزدیک به 30 امضا برای استیضاح وزیر صنعت برای تقدیم به هیات رئیسه مجلس آماده است.

30 امضا برای استیضاح وزیر صنعت/ وزیر باید خودروسازان را به دادگاه معرفی کند

صدیف بدری، عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در واکنش به وضعیت بررسی استیضاح وزیر صنعت در مجلس و اعلام وصول آن بیان کرد: وزیر صنعت و معدن عملکرد مناسبی را در دوره وزارت نداشت و امروز بازار خودرو و آشفتگی آن نشان دهنده وضعیت عملکرد این وزارت است.

نماینده مردم اردبیل در ادامه با اشاره به عدم ورود خودرو داخلی به بازار توسط خودرو سازان کشور تاکید کرد: وزیر صنعت باید به مجلس بیاید و این موضوع را پاسخ بدهد تا مردم نیز در جریان قرار بگیرند.

بدری در واکنش به اینکه چه تعداد از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر صنعت هستند عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 30 نماینده حاضر به امضا هستند و عدم امکان استیضاح در هر شرایطی غیرممکن است و باید دید که آیا رای لازم داده می شود یا خیر.

استیضاح وزیر صنعت

وی همچنین با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو در بازار و گلایه های مردم خاطرنشان کرد: خودروسازانی که وابسته به دولت هستند و هزینه های آن ها با کمک از بیت المال رفع می شود نباید این چنین با بازار برخورد کنند، آنها در مقابل مردم باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردبیل در ارتباط با عدم تأمین بازار خودرو توسط خودروسازان داخلی تأکید کرد: وزیر صنعت باید مدیران این شرکت ها را به دلیل حاشیه های کنونی درباره عملکردشان در تامین قطعات، قیمت گذاری و ... به دادگاه معرفی کند ولی وقتی این اتفاق نمی افتد نشان می دهد که وزیر صنعت در جریان است.

عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حضور رییس جمهور در مجلس بیان کرد: بعید می دانم جو مجلس برهم ریخته شود، اما همه چیز به پاسخ در مقابل نمایندگان بستگی دارد؛ اما پاسخ رییس جمهور هرچه باشد نمی تواند مدافع عملکرد وزیر صنعت باشد.

وی در پایان بیان کرد: وضعیت کنونی اقتصاد کشور برگرفته از تیم ضعیف اقتصادی دولت است و با ترمیم نکردن این تیم امروز شاهد وضعیت فعلی هستیم که یکی از مقصران آن وزیر صنعت و معدن است.

10 امضا برای استیضاح کافی است

به گزارش موج، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فصل ششم با عنوان "قوه مقننه" در مبحث دوم تحت عنوان «اختیارات و صلاحیت مجلس شورای اسلامی» در اصل هشتاد و نهم مساله استیضاح هیات وزیران یا یک وزیر را به شرح زیر مورد پذیرش قرار داده است: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند هیات وزیران یا هر یک از وزرا را استیضاح کنند، استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود.»

هیات وزیران یا وزیر مورد استیضاح باید ظرف مدت ۱۰ روز پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و به آن پاسخ گوید و از مجلس رأی اعتماد بخواهد. در صورت عدم حضور هیأت وزیران یا وزیر برای پاسخ، نمایندگان مزبور درباره استیضاح خود توضیحات لازم را می‌دهند و در صورتی که مجلس مقتضی بداند اعلام رای عدم اعتماد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه