English

تقاضای تاسیس حزب یاران انقلاب اسلامی تایید شد

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب گفت: با تقاضای تاسیس اولیه حزب یاران انقلاب اسلامی ایران موافقت شد و جزئیات مصوبه به هیات متقاضی تاسیس با رعایت تشریفات قانونی ابلاغ خواهد شد.

تقاضای تاسیس حزب یاران انقلاب اسلامی تایید شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب ظهر دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ در نشست خبری مصوبات نهمین جلسه ماده ۱۰ احزاب را تشریح کرد و گفت: این جلسه با دعوت قبلی تشکیل شد و در این جلسه با تقاضای تاسیس اولیه حزب یاران انقلاب اسلامی ایران موافقت شد و جزئیات مصوبه به هیات متقاضی تاسیس با رعایت تشریفات قانونی ابلاغ خواهد شد.

سرمست در ادامه بیان کرد: گزارش مجمع عمومی حزب اعتماد ملی مطرح شد و انطباق اساسنامه و مرامنامه حزب با قانون جدید مصوب شد و با توجه به وجود برخی اشکالات در فرایند انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسین مقرر شد مجددا و با تشکیل مجمع عمومی ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ با حضور نمایندگان کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آقای امیری اصفهانی، کمالی و سرکار خانم مافی و ناظر وزارت کشور نسبت به انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسین اقدام نمایند.

وی افزود: گزارش مجمع عمومی حزب آزادی طرح و اصلاح اساسنامه و مرامنامه و برگزاری شورای مرکزی و بازرسی این تشکل تصویب شد و جزئیات مصوبه به حزب ابلاغ می شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب همچنین اعلام کرد: گزارش مجمع حزب میروان زینب سلام الله علیها مبنی بر انطباق مرامنامه و اساسنامه مبنی بر انتخاب شورای مرکزی و بازرسان این تشکل مورد تایید قرار گرفت و کلیات مصوبه کتبا به حزب ابلاغ خواهد شد.

سرمست در ادامه به تشریح عملکرد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به مناسبت هفته دولت پرداخت و گفت: ۲۱ جلسه در طول دولت دوازدهم تشکیل و بالغ بر ۱۷۰ مصوبه در مدت ۹ ماه گذشته مصوب کردیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را کردیم که در راستای اجرای قانون جدید شرایطی را فراهم کنیم که تمامی درخواست های احزاب در کمال امنیت و رعایت بی طرفی از سوی کمیسیون پیگیری شود و شرایط برگزاری انتخابات آنها را فراهم می کنیم و آنهایی که انتخابات برگزار کردند پرونده آنها در دست بررسی قرار گرفت.

وی همچنین گفت: در طول یکسال گذشته معاونت سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت فرهنگ تحزب همایش علمی تحزب و توسعه را با مشارکت فعالیت حزبی و اساتید صاحب نظر علوم سیاسی برگزار کرد، کارگاه های آموزشی برای تبیین قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوط به احزاب را در سطح استانهای سراسر کشور در دستور کار خود قرار داد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد و افزود: همایش های فضای طبق سیاست معاونت سیاسی مبنی و تقویت و مشارکت و زمینه گستری بود.

سرمست به جلسه روز گذشته کمیسیون شوراهای مجلس اشاره کرد و گفت: این جلسه برای استماع گزارش کمیسیون ماده ۱۰ تشکیل شد و بنده به عنوان دبیر کمیسیون در آن کمیسیون شرکت داشتم و گزارش عملکرد کمیسیون را به جلسه ارائه دادم.

وی همچنین گفت: حزب اعتماد ملی فرآیند انطباق اساسنامه و مرامنامه بر اساس جلساتی که با کارشناسان داشته، انجام داده اما برای برگزاری انتخابان شورای مرکزی و بازرسان دچار اختلاف و آتش شده بنابر این دومین کنگره از نظر کمیسیون دارای اشکال است و دوباره باید اقدام کند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: برای اینکه نظارت بیشتر شود کمیسیون مصوب کرد که علاوه بر ناظر وزارت کشور ۳ عضو کمیسیون هم که عبارتند از امیر اصفهانی، کمالی و مافی نماینده ناظر در مجلس در کنگره حضور داشته باشند تا بر فرآیند انتخابات نظارت کنند.

سرمست همچنین بیان کرد: اکنون نسبت به ارکان حزب هرگونه اظهار نظر در این خصوص را به بعد از انتخابات موکول می کنیم و کمیسیون وارد بحث ارکان حزب و اعضای آن نشده است و کنگره مجمع باید مجددا برگزار شود تا مشخص شود چه کسی انتخاب شود.

وی در مورد انتشار یک مقاله در روزنامه ای که روز گذشته چاپ شد و مطلبی از فعالیت حزب ملی مذهبی ها توسط توسلی عنوان شده بود، گفت: شمولیت قانون احزاب در خصوص احزابی است که پروانه فعالیت دارند و این فرد درخواستی در طول مدت حضور من برای اخذ پروانه ندادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی