English

رویترز خبر داد؛

دستگیری دو مرد در آمریکا به جرم جاسوسی برای ایران

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: دو مرد در آمریکا به جرم جاسوسی برای ایران دستگیر شدند.

دستگیری دو مرد در آمریکا به جرم جاسوسی برای ایران

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد : احمد رضا محمدی دوستدار، 38 ساله، شهروند آمریکایی- ایرانی‌تبار و مجید قربانی، 59 ساله، شهروند ایرانی ساکن کالیفرنیا، در نهم اوت (هجدهم مرداد) به فعالیت برای ایران متهم و بازداشت شدند.

در ادامه این بیانیه مدعی شده است: آقای دوستدار در ژوئیه سال 2017 از ایران به آمریکا آمد تا درباره نهادهایی که مخالف دولت تلقی می‌شوند از جمله مراکز مرتبط با یهودی‌ها و اسرائیل و افراد مرتبط با سازمان مجاهدین خلق، اطلاعات کسب کند. دوستدار در ژوئیه 2017 مرکز یهودیان ارتودکس را زیر نظر گرفته و به عکس‌برداری از تدابیر امنیتی پرداخته است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است: قربانی در بیستم سپتامبر سال 2017 (بیست و نهم شهریور سال 1396) در تجمع سازمان مجاهدین خلق که در اعتراض به دولت حال حاضر ایران شکل گرفته بود،‌ شرکت و از شرکت‌کنندگان عکس‌برداری کرد. وی در ادامه عکس‌ها را به دوستدار تحویل داد و 2000 دلار در قبال آن‌ها دریافت کرد. عکس‌هایی که اغلب‌شان از یادداشت‌هایی دست‌نویس درباره‌ شرکت‌کنندگان پر شده بودند، در چمدان قربانی در هنگام بازگشت وی به ایران در دسامبر سال 2017 در یکی از فرودگاه‌های آمریکا یافت شدند. قربانی همچنین در ماه مه در یکی دیگر از گردهمایی‌های سازمان مجاهدین خلق درباره "حقوق بشر و آزادی در ایران" که در واشنگتن برگزار شد، شرکت و از سخنرانان و شرکت‌کنندگان عکس‌برداری کرده است.

سازمان منافقین تا سال 2012 در لیست گروهک‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی