English

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس؛

وزارت خارجه در طرح شکایت از آمریکا در مراجع بین المللی ضعیف عمل کرده است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: وزارت خارجه در طرح شکایت از آمریکا در مراجع بین المللی ضعیف عمل کرده و این موضوع تنها مربوط به این دولت نیست.

وزارت خارجه در طرح شکایت از آمریکا در مراجع بین المللی ضعیف عمل کرده است

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: دولت آمریکا طی بیش از 70 سال اخیر همواره علیه منافع ملت ایران موضع گیری منفی داشته و هیچ زمانی رویکرد مثبت با ایران را در دستور کار خود قرار نداده است.

وی افزود: برخی تصور می کنند که در دوران ستمشاهی آمریکایی ها با ما دوست بودند، این در حالی است که آن زمان نیز سران کاخ سفید تنها به دنبال منافع خود بوده و از مسوولان ایران به عنوان تامین کننده منافع آمریکا یاد می کردند.

نماینده مردم رباط کریم در خانه ملت تصریح کرد: در دوره پهلوی دولت آمریکا علیه دولت وقت ایران کودتا کرد و هرگاه سران رژیم پهلوی حرفی بر خلاف منافع آمریکا مطرح می کردند، سران کاخ سفید به شدت پهلوی ها را تمسخر کرده و می گفتند ما شما را بر سر قدرت نگاه داشتیم.

نوروزی افزود: رژیم پهلوی همواره تصور می کرد که آمریکایی ها دوست آنها هستند، اما دیدیم که خودشان در مصاحبه ها گفتند که کاخ سفید از این رژیم حمایت نکرد.

وی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی کاخ سفید با ایران و مردم ما شدت گرفت و حتی به صورت نظامی علیه ما وارد عمل شده و هواپیمای مسافربری ایران را هدف موشک قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اعمال تحریم های مغرضانه، حمایت ار ارتش متجاوز رژیم بعث عراق، فروش سلاح های کشتارجمعی به عراق در طول دوران دفاع مقدس و حمایت بی قید و شرط از تروریست ها به ویژه منافقین که دستشان به خون هزاران ایرانی آلوده است، تنها گوشه ای از جنایات سران کاخ سفید علیه ملت ایران است.

نوروزی گفت: با این وجود طی سال های اخیر شاهد نبودیم دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه کشورمان علیه جنایات آمریکا در دادگاه های بین المللی به خوبی اقامه دعوی کند.

حسن نوروزی

وی تصریح کرد: البته این موضوع مختص به دولت فعلی نیست و پس از جنگ دولت ها همواره در این زمینه کم کاری داشته و طرح شکایت از آمریکا را به طور جدی پیگیری نکردند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان اظهار داشت: ما باید از تمام ظرفیت ها برای دفاع از منافع کشورمان استفاده کنیم و می توانیم با شکایت از دولت آمریکا به مراجع بین المللی و دفاع قاطع و محکم، از حقوق خود دفاع کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه