English

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با موج کرد؛

لبیک به رهبری با ساخت جنگنده ایرانی/دنیا شناختی از جنگنده ایرانی ندارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جنگنده ساخت ایران لبیک به پیام رهبر انقلاب بود، اظهار کرد: جنگنده ساخت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از دانش و تخصص جدیدی است که در ابعاد مختلف بر پدافند هوایی دشمن برتری دارد.

لبیک به رهبری با ساخت جنگنده ایرانی/دنیا شناختی از جنگنده ایرانی ندارد

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، رونمایی از نخستین جنگنده ایرانی حاوی پیام های مهمی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران تجارب ارزشمندی از دوران دفاع مقدس کسب کرد که مهمترین آن، داشتن آمادگی دفاعی برای مقابله با هر تهدیدی است.

وی افزود: همان دوران رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند که باید بر اساس یک زمان بندی مشخص، اقدمات لازم در حوزه افزایش توانمندی دفاعی انجام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایشان سال ها قبل تاکید فرمودند ما باید بنیه دفاعی را به گونه ای آماده کنیم که هیچ کشوری تاب و توان و جرأت حمله به سرزمین ما را نداشته باشد.

حسن بیگی افزود: نکته دومی که رهبری فرمودند تجهیز به سلاح و اداوات جنگی بود تا بسیجی و سربازمان در خط مقدم جبهه پشتیبانی شوند و برای دفاع از سرزمینمان شهید ندهیم، بلکه رزمنده در جایی بنشیند و با یک دکمه بتواند هدف های گوناگون دشمن را مورد هدف قرار دهد و در این مرحله موشک جزء اولویت های اول توسعه تجهیزات دفاعی جمهوری اسلامی با توجه به شرایط اقتصادی پس از جنگ تحمیلی بود.

ابولفضل حسن بیگی کمیسیون امنیت ملی

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: طبق فرمایش رهبری در مرحله بعدی توسعه توان دفاعی باید جمهوری اسلامی از کلاشینکف رزمندگان تا هواپیما و توپ و تانک و همه ادوات جنگی خودکفا شویم که خوشبختانه شهید ستاری در سال 1368 این اقدام را به عنوان اولین کار با بهره گیری از متخصصان داخلی و خارجی آغاز کرد و شاهد پیشرفت سریع بودیم.

حسن بیگی به نخستین جنگنده ساخت جمهوری اسلامی که امروز سه شنبه با حضور رییس جمهور رونمایی شد، اشاره و اظهار کرد: این دستاورد نظامی جنگنده ای است که از نظر استانداردهای جهانی مطابقت دارد با هواپیماهای جنگی آمریکایی، فرانسوی، روسی و دیگر کشورهایی که دارای صنعت هواپیماسازی هستند و در این بعد این دستاورد اقدامی بسیار مهم و استراتژیک بود.

وی تأکید کرد: از این پس آمریکایی ها متوجه خودکفایی ما در صنایع دفاعی و صنایع هواپیما سازی می شوند و می دانند که می توانیم در بخش های دیگر از جمله ساخت هواپیمای مسافربری نیز به خودکفایی برسیم.

این نماینده مجلس جنگنده ساخت جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از دانش و تخصص جدیدی خواند و یادآور شد: جنگنده ساخت ایران در ابعاد مختلف بر پدافند هواپیمایی دشمن برتری دارد، همچنین کنترل و شناخت علمی و تکنولوژیکی از هواپیماهای هم سطح خود را داشته و دنیا از این هواپیما شناختی ندارد.

حسن بیگی اضافه کرد: این جنگنده می تواند اقداماتی انجام دهد که دشمن نتواند عملیات آن را خنثی کند و بازدارندگی بنیه دفاعی ایران با این جنگنده سرعت گرفته و مضاعف شده و ترس و وحشت در دل دشمن انداخته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دستاورد چند پیام دارد و پیام اول آن به دشمنان و در رأس آن آمریکا است که دانشمندان ایرانی هر نوع امکان و وسیله ای که بخواهند خودشان می سازند.

حسن بیگی گفت: از نظر تکنولوژی این هواپیما در اوج تکنولوژی دنیا قرار دارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی ها خود را تحریم کردند و جمهوری اسلامی می تواند با همه دنیا در ارتباط باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیام دوم این دستاورد به دوستان جمهور اسلامی است که ببینند ایران مقتدرانه در مقابل دشمنان و مخالفان ایستاده و امروز می توان هر نوع نیازمندی ملت ایران در بعد اقتصادی، دفاعی و همچنین در بحث تکنولوژی صنعتی و کشاورزی را تأمین کند و آنها می توانند در سایه اقتدار جمهوری اسلامی به ویژه برای همسایگان امن باشند و این دستاورد جوانان ایرانی می تواند الگوی خوبی برای کشورهای دوست، همسایه و هم پیمان ایران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه