English

بیگدلی در گفتگوی اختصاصی با موج؛

مقابل اقدامات خلاف قانون الیاس حضرتی در حزب اعتماد ملی ایستادگی می کنیم/ رای قضایی علیه الیاس حضرتی به زودی منتشر می شود

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: مقابل اقدامات خلاف قانون الیاس حضرتی در این حزب ایستادگی می کنیم.

مقابل اقدامات خلاف قانون الیاس حضرتی در حزب اعتماد ملی ایستادگی می کنیم/ رای قضایی علیه الیاس حضرتی به زودی منتشر می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اقدامات غیر قانونی الیاس حضرتی در حزب اعتماد ملی را علت شکایت خود از الیاس حضرتی عنوان کرد و افزود: عزل و نصب‌‌ مسوولان دفاتر، شاخه‌ها، کمیته‌ها و راه‌اندازی کانال و صفحات غیرقانونی مجموعه این عوامل بود که با مراجعه به دستگاه قضایی از ایشان‌ شکایت کردم.

وی یادآور شد: اگر تخلفی در موسسات و احزاب بالاخص در برگزاری مجمع عمومی و کنگره آن‌ها اتفاق بیافتد، هر یک از اعضای آن حزب یا موسسه می‌توانند با مراجعه به دستگاه قضایی شکایت خود را مطرح کنند و دستگاه قضایی طبق قانون اساسی مرجع عام در رسیدگی به تظلمات است و امکان ورود و رسیدگی به شکایات مطروحه را دارد.

شکایت بیگدلی از الیاس حضرتی

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: با مراجعه به دستگاه قضایی و ارائه مستندات، قاضی محترم دادگاه‌ در متن دادخواست و مستندات‌ تأمل و با توجه به این‌که توقف فعالیت‌های غیرقانونی برای جلوگیری از خسارات و زیان به حزب و اعضای آن فوریت داشت دستور توقف فعالیت‌های آقای حضرتی را صادر کردند و من دستور دادگاه را‌ به‌ معاونت محترم سیاسی وزارت کشور تسلیم کردم‌ تا به آقای حضرتی ابلاغ‌ شود‌. امیدواریم که دعوای اصلی‌ ما به‌زودی هم در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و هم در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد‌. 

حجت‌الاسلام بیگدلی در بخشی از سخنانش بیان کرد: من مدتی بر روی‌ این دادخواست کار و در شورای مرکزی حزب هم اعلام کردم که اگر حضرات به اقدامات غیرقانونی خود در حزب خاتمه ندهند علیه متخلفان‌ اعلام شکایت خواهم کرد و جالب این‌که‌ آقای الیاس حضرتی در مصاحبه خبری اخیر خود رسما‌ اعلام کرد که اقدام به جلوگیری از انتخابات شورای مرکزی حزب اعتماد ملی کرده است.

وی با اشاره به ماده ۱۷ اساسنامه حزب اعتماد ملی، گفت: در این ماده آمده است: اعضای مرکزی شورای حزب اعتماد ملی باید با رای مستقیم و مخفی اعضای کنگره انتخاب شوند و آقای حضرتی تصریح‌ کرده که مانع اجرای این ماده شده و تلاش‌ کرده‌ است که با قیام و قعود برای ابقای شورای مرکزی که ۱۰ سال قبل انتخاب شده بودند‌ رای‌گیری‌ کند. این سخن صریح‌ ایشان در نشست خبری با حضور خبرنگاران‌ رسانه‌های مختلف، اعتراف به تخلف قانونی است و اثبات آن‌ نیاز به ارائه سند هم ندارد؛ زیرا طبق قاعده معروف‌ فقهی و حقوقی‌ اعتراف‌ عقلا علیه خودشان نافذ است‌ و من همین اعتراف آقای حضرتی‌ را هم به دادگاه ارائه کردم و عرض‌ کردم که آقای حضرتی رسماً اعلام کرده که قانون و اساسنامه حزب‌ را زیر پا گذاشته است‌. وقتی آقای حضرتی  اعتراف بدین صریحی در ارتکاب تخلف‌ دارد‌ دیگر اثبات تخلف‌ ایشان، نیاز به مؤونه دیگری ندارد‌. البته ما تخلفات دیگر را هم قید کردیم.

 

شکایت بیگدلی از الیاس حضرتی

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: طبق قانون هر کس در موسسات و احزاب مانع برگزاری کنگره و مجمع عمومی شود هر یک از اعضای آن حزب یا موسسه می‌تواند به دستگاه قضایی‌ شکایت کند. طبق قانون علاوه بر جبران‌ تخلفات، متخلف مجازات هم می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی به سابقه رایزنی‌ها در درون حزب اعتماد ملی نیز اشاره کرد و گفت: چندین جلسه طرفین اختلاف‌ تشکیل جلسه دادیم و شورای اجرایی هم با مسوولیت آقای حضرتی‌ از طرف دبیرکل تشکیل شد‌. من بارها‌ در شورای اجرایی هشدار‌ دادم و فریاد زدم‌ که برای جلسات‌ صورت‌جلسه‌ تنظیم شود تا به‌رویت دبیرکل برسد، اما متاسفانه‌ آقای حضرتی‌ یک‌بار هم صورت‌جلسه تنظیم نکرد تا بتواند‌ اطلاعات یک‌سویه‌ برای دبیرکل‌ ارسال کند. آقای حضرتی در کنگره هم تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشت و در نشست خبری خود هم‌ رسماً اعلام کرد که جلوی برگزاری انتخابات شورای مرکزی را با پیشنهاد برگزاری انتخابات با قیام و قعود برای ابقای شورای مرکزی فعلی گرفته‌ است‌ و با این وضع تخلف ایشان از قانون و اساسنامه محرز است‌.

شکایت بیگدلی از الیاس حضرتی

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه