English

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی:

حقوق اقلیت های مذهبی در ایران رعایت می شود/ جنگ شود اقلیت های مذهبی در صف نخست هستند

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق اقلیت های مذهبی در ایران به طور کامل رعایت می شود و ترامپ اگر اطلاعی از وضع کشورمان داشت، اینگونه یاوه سرایی نمی کرد.

حقوق اقلیت های مذهبی در ایران رعایت می شود/ جنگ شود اقلیت های مذهبی در صف نخست هستند

کارن خانلری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: طی روزهای اخیر بار دیگر سران کاخ سفید برای دست یابی به اهداف سیاسی خود، به موضوع اقلیت های مذهبی در ایران اشاره کرده و مطالب ناحق و ناروایی را مطرح کرده اند.

وی افزود: ترامپ یاوه سرایی کرده و گفته است که حقوق اقلیت های مذهبی در ایران رعایت نمی شود، این در حالی است که اگر کسی کوچکترین مطالعات میدانی در ایران داشته باشد، می فهمد حقوق مذهبی، دینی و آزادی های سیاسی و اجتماعی اقلیت ها در ایران به طور کامل رعایت می شود.

اقلیت ها در ایران مشکلی ندارند و اگر داشته باشند هم در داخل آن را حل می کنیم

این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظرم یاوه سرایی های سران کاخ سفید و دونالد ترامپ بیشتر با هدف تبلیغات سیاسی انجام می شود و با واقعیت های داخلی ایران همخوانی ندارد.

خانلری گفت: حقوق اقلیت های مذهبی در ایران رعایت می شود و از این نظر مشکلی نداریم. اگر بر فرض مشکلی هم وجود داشته باشد، می توانیم در داخل آن را حل کنیم و نیازی به خارجی ها نداریم.

مذاکره با آمریکا بی معنی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رهنمودهای اخیر رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی و ممنوعیت مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: در حوزه مذاکره با آمریکا نیاز داشتیم که خطوط سیاسی و راهبردی اصلی نظام ترسیم و تدوین شود. چرا که در گذشته عده ای به دنبال انجام مذاکره با آمریکا بودند و از محاسن آن می گفتند و عده نیز به طور کامل مخالفت می کردند.

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در حقیقت خطوط سیاسی و راهبردی کلان نظام را در این حوزه ترسیم کرد و برای همگان اتمام حجت و فصل الخطاب است و دیگر نباید بحثی درباره مذاکره با آمریکا، حداقل در زمان حضور دولت فعلی این کشور مطرح شود.

کارن خانلری

خانلری تاکید کرد: مذاکره با آمریکا از ابتدا هم بی معنی بود. ما چند بار با این کشور مذاکره کردیم، اما دیدیم که سران کاخ سفید دست از زیاده خواهی های خود بر نداشته و همواره بدعهدی و بدقولی کردند.

وی بیان داشت: سیاست هایی که ترامپ در پیش گرفته در مسیر دست یابی به صلح در منطقه نیست و به همین دلیل ممنوعیت مذاکره با آمریکا سیاست صحیحی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

این نماینده مجلس افزود: در شرایطی که آمریکا به شدت با ما دشمنی می کند، دیگر مذاکره با این کشور مفهومی نداشته و نمی توانیم با فردی که دست از دشمنی بر نمی دارد، مذاکره کنیم.

جنگی اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر جنگ شود اقلیت های مذهبی در صف نخست خواهند بود

خانلری در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه اگر میان ایران و آمریکا جنگی رخ دهد، هموطنان اقلیت مذهبی چه واکنشی خواهند داشت، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، هیچ جنگی اتفاق نخواهد افتاد.

وی اظهار داشت: علت این است که ایران مانند کشورهایی چون عراق و افغانستان و کویت نیست و از توان دفاعی قابل توجهی برخوردار بوده و سابقه تاریخی نشان می دهد که در برابر متجاوزان با تمام توان  ایستادگی کرده ایم و اقلیت های مذهبی نیز همیشه در راه دفاع از مرز و بوم کشور عزیزمان مجاهدت کرده اند.

خانلری در پایان تاکید کرد: بنابراین هیچ جنگی میان ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر جنگی نیز رخ دهد، مانند گذشته اقلیت های مذهبی در صف نخست دفاع از کشور حضور خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه