English

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس؛

مجلس در جریان تعیین تکلیف رژیم حقوقی دریای خزر قرار دارد/ شاید آقای صادقی خودش نخواسته در جریان باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در جریان تعیین تکلیف رژیم حقوقی دریای خزر قرار دارند.

مجلس در جریان تعیین تکلیف رژیم حقوقی دریای خزر قرار دارد/ شاید آقای صادقی خودش نخواسته در جریان باشد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز به منظور شرکت در اجلاس سران کشور‌های ساحلی دریای خزر، به قزاقستان سفر کرد.

حسن روحانی پیش از این سفر در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، با اشاره به اینکه این سفر به دعوت رسمی نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان و برای شرکت در پنجمین اجلاس سران کشور‌های ساحلی انجام می‌شود، اظهارداشت: در این اجلاس راجع به مسایل مربوط به دریای خزر گفتگو خواهیم کرد.

بلافاصله پس از آغاز رسمی این سفر، محمود صادقی در متنی که در فضای مجازی منتشر شد، نوشت: آیا ترکمنچای دیگری در راه است؟ مردم بدانید، نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند.

در همین رابطه محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در خانه ملت به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، گفت: سال ها است که موضوع تعیین تکلیلف رژیم حقوقی دریای خزر در هاله ای از ابهام قرار دارد و خوشبختانه شاهد هستیم که دولت و دستگاه های مسوول قدم های خوبی برای رفع ابهامات برداشته اند.

وی افزود: امیدواریم با حضور سران کشورهای ساحلی دریای خزر در یک اجلاس مهم و بین المللی، بتوانیم یک توافقنامه خوبی که مورد رضایت طرفین باشد را به تصویب برسانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه خزر تلاش برخی از کشورهای فرامنطقه ای برای نفوذ در این محدوده و ایجاد اختلاف میان کشورهای ساحلی است و نمی خواهند دریای خزر به عنوان دریای صلح و برادری شناخته شود.

رژیم حقوقی دریای خزر

رضایی گفت: بنابراین برگزاری این اجلاس بسیار مفید است و اگر هر چه سریع تر رژیم حقوقی دریای خزر تعیین تکلیف نشود، این موضوع به سود هیچ یک از کشورهای ساحلی نخواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه چرا محمود صادقی از نمایندگان مجلس مدعی بی اطلاعی خانه ملت درباره این موضوع شده و گفته است که نمایندگان در جریان امور نیستند، گفت: شاید ایشان خودش خواسته تا در جریان نباشد، چرا که موضوع تعیین تکلیف رژیم حقوقی دریای خزر سال ها است در مجلس مورد بحث و بررسی قرار داشته و کمیسیون های تخصصی به موضوع اشراف کامل دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه