English

نماینده مردم بوکان؛

سوال از رییس جمهور زمان مناسبی مطرح نشد/ روحانی به جای سخنان سیاسی به مشکلات مردم بپردازد

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سوال از رییس جمهور در زمان مناسبی مطرح نشد و در این شرایط بهتر بود از این سوال صرف نظر می کردیم.

سوال از رییس جمهور زمان مناسبی مطرح نشد/ روحانی به جای سخنان سیاسی به مشکلات مردم بپردازد

محمدقسیم عثمانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج اظهار داشت: طرح سوال از رییس جمهوری یکی از وظائف و اختیارات وکلای ملت است و می توان از این اختیار در چارچوب و شرایط خاصی از جمله اینکه به امضای یک چهارم نمایندگان رسیده باشد، استفاده کرد.

وی افزود: بنابراین طرح سوال از رییس جمهوری کاملا قانونی است و حتی آقای روحانی در گفتگوی تلویزیونی نظر ابتدایی خود را که این طرح را خارج از چارچوب قانون اساسی معرفی کرده بود، تا حد زیادی تلطیف کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین طرح فوق به طور کامل در چارچوب قانون بود و نمی توان آن را یک اقدام غیر قانونی خواند.

عثمانی گفت: البته در اداره امور کشور نیاز داریم که پیش از هر اقدامی، شرایط و مقتضیات زمانی را در نظر بگیریم. شاید اقدامی در چارچوب قانون باشد، اما اجرای آن به مصلحت عموم مردم نباشد. به همین دلیل است که می بینیم برخی از اوقات اجرای یک و یا چند قانون را برای مدتی مسکوت می گذارند.

عثمانی

وی بیان داشت: بنابراین در شرایط فعلی کشور که تحریم های آمریکا و دشمنی غرب با ما شدت یافته است، باید بیشتر به سمت وحدت در جامعه حرکت کنیم و طرح هایی چون احضار رییس جمهوری به مجلس را در شرایط فعلی به مصلحت نمی دانم.

نماینده مردم بوکان در خانه ملت افزود: با این وجود معتقدم که با اعلام وصول طرح سوال از رییس جمهوری در صحن علنی، آقای روحانی باید به مجلس آمده و در چارچوب قانون و بدون توجه به جناح بندی های سیاسی، تنها در چارچوب سوالات مطرح شده، پاسخ دهد.

عثمانی گفت: بهتر است رییس جمهوری به جای بیان مطالب سیاسی، به مشکلات اقتصادی مردم پرداخته و راهکارهای دولت برای برون رفت از مشکلات پیش روی را تشریح کند.

وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه برخی می خواهند حضور رییس جمهوری در صحن علنی مجلس را ملتهب کنند و معتقد هستم که آقای روحانی بیش از دیگران مصلحت ها را درک می کند و شاهد تکرار صحنه های تاسف بار گذشته در مجلس نخواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه