English

یکی از امضاکنندگان طرح سوال از رییس جمهوری؛

روحانی به واقعیت ها بپردازد/ نباید اقدام قانونی مجلس را زیر سوال برد

یکی از امضاکنندگان طرح سوال از رییس جمهوری گفت: از آقای روحانی انتظار داریم که به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای، به واقعیت های جامعه بپردازد.

روحانی به واقعیت ها بپردازد/ نباید اقدام قانونی مجلس را زیر سوال برد

به دنبال نامه حسن روحانی به رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه طرح سوال مجلس را در چارچوب قانون اساسی نمی داند، محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: متن نامه آقای روحانی خطاب به رییس مجلس را از طریق رسانه ها مطالعه کردم. در ابتدا توصیه می کنم که آقای روحانی در فضای موجود کشور به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای، واقعیت ها را بپذیرد.

وی افزود: واقعیت این است که اقدام نمایندگان مجلس یک اقدام قانونمند و در چارچوب قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس انجام شد و نباید این اقدام را زیر سوال برد.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت تصریح کرد: رییس جمهوری در این شرایط باید بیشتر به واقعیت ها بپردازد و نباید اقدامی انجام دهد که موجب تشویش اذهان عمومی شده و بدخواهان نظام و انقلاب از این شرایط سو استفاده کنند و بخواهند فضای سیاسی کشور را به سمتی ببرند که موجب بهره برداری شوم خودشان باشد.

سعیدی تاکید کرد: به طور قطع در شرایط موجود باید به صورت منطقی با مسائل برخورد کرده و مصلحت کشور را همواره در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرح سوال از رییس جمهوری جزو وظائف ذاتی نمایندگان و مجلس است، گفت: نمایندگان مردم بیش از شش ماه است که به دنبال اوج گرفتن مشکلات اقتصادی، معیشتی، گرانی، تورم، افت شدید ارزش پول ملی و افزایش افسار گسیخته قیمت ها برای رفع این مشکلات تلاش می کنند و امروز نیز به این نتیجه رسیده اند که از رییس جمهوری دعوت کنند تا با حضور در صحن علنی، علت مشکلات را با نمایندگان ملت در میان بگذارد.

نظر سعیدی درباره طرح سوال از رییس جمهور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار داشتیم آقای روحانی از این سوال برای بیان مشکلات، موانع، کاستی ها و محدودیت ها استفاده کرده و صریح و شفاف مسائل را با نمایندگان در میان گذاشته و از مجلس برای همراهی بیشتر با دولت برای رفع مشکلات کمک بخواهد.

سعیدی گفت: به طور قطع در این صورت مجلس و نمایندگان تمام تلاش خود را برای همراهی با دولت و حمایت از طرح های اقتصادی دولت انجام خواهند داد، اما متاسفانه شاهد فضای دیگری در دولت هستیم.

 وی با اشاره به نامه بخش هایی از نامه رییس جمهوری خطاب به علی لاریجانی بیان داشت: متاسفانه شاهد هستیم که رییس جمهوری از یک منظر و فضای دیگری به موضوع نگاه کرده و در قالب نامه ای حتی مجلس را تهدید هم کرده است که به طور قطع این شیوه به مصلحت کشور نیست.

رییس جمهوری موظف به حرکت در چارچوب قانون است

نماینده مردم تبریز در خانه ملت با اشاره به توییت حسام الدین آشنا از نزدیکان و مشاوران رییس جمهوری درباره طرح سوال از حسن روحانی مبنی بر اینکه "رئیس جمهور به مجلس می رود نه فقط برای پاسخ گفتن به نمایندگان مردم بلکه برای سخن گفتن با خود مردم." گفت: این موضوع به صورت تلویحی در نامه آقای روحانی خطاب به رییس مجلس نیز ذکر شده است. در پاسخ به آن باید گفت که رییس جمهوری موظف به پاسخگویی به پرسش ها است و نمی تواند خارج از موضوع سوال، به مسائل دیگری بپردازد.

سعیدی ادامه داد: انتظار ما از رییس جمهوری این است که در چارچوب قانون حرکت کند. امام خمینی (ره) فرمودند هیچ کس فراتر از قانون نیست و اینکه فردی خود را فراتر از قانون بداند، مصداق دیکتاتوری است.

مشاوران رییس جمهوری فضا را به سمت رفتارهای غیرقانونی نبرند 

وی افزود: نمایندگان سوالات مشخصی از رییس جمهوری دارند و آقای روحانی نیز باید پاسخ پرسش نمایندگان را بدهند، نه اینکه اصل پرسش ها را به کنار گذاشته و مسائل دیگری را مطرح کنند.

محمداسماعیل سعیدی در پایان اظهار داشت: به نخبگان و کسانی که به عنوان مشاوران رییس جمهوری فعالیت دارند و به ایشان  مشاوره می دهند نیز توصیه می کنم که در جهت تلطیف فضا حرکت کنند، نه اینکه فضا را به سمت رفتارهای فراقانونی سوق دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه