English

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به تهدیدهای روز افزون ترامپ مطرح کرد؛

ضرورت دفاع از حقوق ایران با استفاده از ظرفیت دادگاه های بین المللی/ ترامپ یک روز تهدید می کند و روز دیگر به دنبال مذاکره است

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید از ظرفیت هایی چون شکایت به دادگاه های بین المللی، با هدف دفاع از حقوق کشور و مقابله با تهدیدهای ترامپ به درستی استفاده کند.

ضرورت دفاع از حقوق ایران با استفاده از ظرفیت دادگاه های بین المللی/ ترامپ یک روز تهدید می کند و روز دیگر به دنبال مذاکره است

یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ترامپ از زمانی که وارد کاخ سفید شده است، تا به امروز به طور مکرر علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه می کند و تیم بزرگی را تدارک دیده تا به هر نحو ممکن مانع از توسعه و پیشرفت ایران شود.

وی افزود: فارغ از اینکه ما موافق و یا مخالف برجام و نتایج آن باشیم، باید گفت که این توافق یکی از معاهدات مهم بین المللی است که ایران به همراه شش قدرت جهانی آن را امضا کردند و بر اساس عرف و قوانین بین الملل طرفین باید به تعهدات خود پایبند باشند. اما همه شاهد بودیم که ترامپ پس از ورود به کاخ سفید به صورت یک طرفه آمریکا را از این توافق خارج کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته پیش بینی عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی کار چندان سختی نیست و با نگاهی کوتاه و گذرا به تاریخ این کشور، در می یابیم که سران کاخ سفید هیچ زمانی به تعهدات خود پایبند نبوده و نیستند.

نظر کمالی پور درباره مذاکره با ترامپ

کمالی پور در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه باید چه پاسخی به اظهارات ترامپ درباره آمادگی کاخ سفید برای مذاکره با ایران داد، گفت: این کار باید در وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی خارجی کشور به دقت مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس منافع کشور درباره آن تصمیم گیری شود.

ترامپ یک روز تهدید می کند و روز دیگر به دنبال مذاکره است

وی بیان داشت: به باور من آمریکایی ها هیچ زمانی صادق نبوده اند و امروز نیز نمی توان به آنها اعتماد کرد و هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت مذاکره مجدد، بر سر عهد و پیمان خود باقی بمانند. بنابراین پذیرش و یا رد پیشنهاد ترامپ باید با دقت بسیار انجام شود.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که دونالد ترامپ یک روز ایران را تهدید می کند و روز دیگر حرف از مذاکره می زند. این رفتارها نشان می دهد وی تنها به دنبال فریب افکار عمومی جهان بوده و می خواهد با هر حربه ای به منافع ما ضربه وارد کند.

کمالی پور افزود: در چنین شرایطی باید از ظرفیت های مختلف از جمله ظرفیت دادگاه های بین المللی مانند دیوان لاهه برای احقاق حقوق کشور استفاده کرد و می توانیم با شکایت از دولت آمریکا، از منافع خود دفاع کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه