English

نماینده کرج در مجلس:

مجلس راهی به غیر از استیضاح وزرای اقتصادی دولت ندارد/ عامل اصلی استیضاح وزرا خود دولت است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نمایندگان راهی به غیر از استیضاح وزرای اقتصادی دولت ندارند.

مجلس راهی به غیر از استیضاح وزرای اقتصادی دولت ندارد/ عامل اصلی استیضاح وزرا خود دولت است

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: طرح استیضاح وزرا در شرایط عادی نمی تواند مشکلی از مشکلات کشور برطرف کند، مگر آنکه شرایط خاصی بر وزارتخانه و یا کشور حاکم باشد که در این صورت چاره ای به غیر از استیضاح وزیر نخواهد بود.

وی افزود: اگر دولت به درستی حرکت کند و تیم اقتصادی و وزرای اقتصادی را با تدبیر صحیح تغییر دهد، کشور از بحرانی که گرفتار آن شده، خارج می شود. اما متاسفانه دولت و رییس جمهوری محترم در این زمینه اقدامی نکردند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این زمینه نامه ای خطاب به رییس جمهوری تهیه و ارسال کرده و در آن به صراحت بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید کردند و انتظار داشتیم دولت با هدف رفع مشکلات مردم به نامه نمایندگان توجه کند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه ارائه طرح استیضاح چند وزیر در مجلس با چه هدفی صورت گرفته است، گفت: زمانی که نمایندگان متوجه شدند، دولت در زمینه ترمیم تیم اقتصادی گامی بر نمی دارد و یا اگر برنامه ای دارد، اجرای آن را بسیار کند در دستور کار قرار داده، مجبور به ارائه طرح استیضاح برخی از وزرای اقتصادی شده و دیگر راهی به غیر از این نداشتند.

نظر کولیوند درباره استیضاح وزرا

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که مجلس می بیند دولت در در زمینه اقتصادی ضعیف عمل می کند و استراتژی های اقتصادی کابینه جوابگوی نیازهای مردم و کشور نیست، کار دیگری به غیر از استیضاح نمی توانستند انجام دهند.

کولیوند ادامه داد: بنابراین اگر امروز نمایندگان به دنبال استیضاح برخی از وزرای اقتصادی کابینه هستند، عامل اصلی این کار خود دولت است. چرا که اگر زودتر برای ترمیم کابینه اقدام می شد، نمایندگان طرح های استیضاح را به جریان نمی انداختند.

طرح سوال از رییس جمهور را در مرحله اول امضا کردم

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود انتقادهایی که به تیم اقتصادی دولت دارد، طرح سوال از رییس جمهوری را امضا نکرده است، گفت: مرحله اول طرح سوال از آقای روحانی را امضا کردم، ولی متاسفانه برخی از نمایندگان پس از مدتی امضای خود را پس گرفتند.

این نماینده مجلس افزود: بعد از مدتی طرح دیگری مطرح شد و بار دیگر عده ای از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و در نهایت طرح سوم که طرح فعلی است را امضا نکردم.

کولیوند تصریح کرد: انتقاد من به پس گرفتن امضاها است و نمی توان یک طرح را چند بار امضا کرد و در دستور کار قرار داد و سپس با کم شدن امضاها از دستور خارج کرد و این اقدام را در شان مجلس نمی دانم و به همین دلیل طرح آخر سوال از رییس جمهوری را امضا نکردم.

وی بیان داشت: ما منتقد عملکرد اقتصادی دولت هستیم و در حوزه هایی هم که دولت کارنامه قابل دفاعی دارد، از آن دفاع می کنیم. حتی در نوشتن نامه به رییس جمهوری برای ترمیم تیم کابینه از جمله نمایندگانی بودم که به این کار اصرار داشتند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم طرح سوال از رییس جمهوری و طرح استیضاح برخی از وزرای اقتصادی دولت، بتواند به حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه