English

آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مسئولان باید دست از سیاسی بازی بردارند/ الان وقتش است که دندان طمع را از دشمن بکنیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئله اقتصاد برای قوام جامعه است. مسئولان باید دست از سیاسی بازی بردارند و حافظ منافع ملت باشند.

مسئولان باید دست از سیاسی بازی بردارند/ الان وقتش است که دندان طمع را از دشمن بکنیم

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت گفت: خوشا به حال کسانی که با یاد خدا زندگی می کنند.

وی ادامه داد: نباید کاری کرد که غضب خداوند در آن باشد، باید همیشه در مسیر رضایت خدای متعال قدم برداریم و نباید کاری انجام دهیم که آتش جهنم را شعله‌ور کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مسئله اقتصاد برای قوام جامعه است. مسئولان باید دست از سیاسی بازی بردارند و حافظ منافع ملت باشند. آنها باید درد فقرا و حاشیه نشین ها درک کنند. ملتی که 8 سال جنگ را با توکل بر خدا و ایمان و بدون هیچ سلاحی به پایان برد، قطعا می تواند از پیچ اقتصادی امروز بگذرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ما نباید به این مشکلات اقتصادی به چشم امری غیرقابل حل و نگاه کنیم، تصریح کرد: این ملت  توانست هشت سال جنگ را بدون داشتن امکانات کافی و با توکل به خدا و توسل به اهل بیت بگذراند و از آن پیچ خطرناک عبور کند و قطعا می‌تواند از پیچ خطرناک اقتصادی هم با سربلندی عبور کرده و این مشکلات را پشت سر بگذارد.

 

وی با بیان اینکه ما باید این مشکلات را برای خود فرصت تلقی کنیم تا دیگر چشممان به کفار و دیگر کشورها نباشد، گفت: مسئولان ما باید به صورت واقعی و نه شعاری از حالت‌های سابق عبور کنند و مانند کسانی که در معرکه هستند و دشمن از هر سو به آنها بمب و موشک پرتاب می‌کند ‌باشند، چرا که فرمانده در جنگ با فرمانده در رفاه فرق می‌کند و مسئولان باید در جنگ اقتصادی هم متناسب با آن رفتار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی متذکر شد: همه ما باید بدانیم جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و آمریکا اتاق جنگش را به خزانه‌داری خود برده است و با ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستند و ما باید در این شرایط باید به توانایی‌های داخلی خود متکی باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: متأسفانه در مسئله خودروسازی به حدی وابسته‌ایم که تا بحث تحریم‌ها مطرح می‌شود، این بازار متلاطم می‌شود و عده‌ای هم باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و بهم ریختگی در بازار می‌شوند؛ در حالی که الان وقتش است که دندان طمع را از دشمن بکنیم و خودمان راه بیفتیم.

وی افزود: ما صاحب موشک نبودیم، اما باید ببینیم که چه شد توانستیم در این زمیه خودکفا شویم و امروز موجب عزت و قدرت کشور شده است؛ در دیگر زمینه‌ها چون خودرو هم نباید به بیگانگان متکی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه ما به بن بست نرسیده ایم و باید در این شرایط به نیروهای متخصص و جهادی خود روی بیاوریم، اظهارکرد: برای مثال می‌توان به پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد که امسال راه افتاد و زمانی که بحث تحریم‌ها مطرح شد، دو شرکت خارجی که آغازگر فعالیت‌هایی در این پالایشگاه بودند جا زدند، اما برادران ما در قرارگاه خاتم به خوبی این پالایشگاه را راه انداختند. ما باید در همه عرصه‌ها این چنین خودکفا باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حل شدن مشکل آب خوزستان با تلاش‌هایی که نیروهای سپاه پاسداران داشتند، گفت: دشمن امنیت این منطقه را هم نشانه گرفته بود، اما نیروهای سپاه در مدت کوتاهی مشکل آب خوزستان را حل کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید با متخلفان و فساد برخورد شود، گفت: برخورد با متخلفان نباید تبعیض آمیز باشد و با این خائنان به اقتصاد کشور در هر جایگاهی که هستند باید بدون اغماض برخورد قاطع و قانونی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه البته رئیس قوه قضائیه و همچنین سخنگوی دستگاه قضا وعده‌های جدی در این زمینه دادند، افزود: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و کسانی که فساد می‌کنند، ‌مرتکب خیانت جنگی و مفسد فی ‌الارض هستند و مجازاتشان باید متناسب با شرایط جنگی باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: توقع مردم آن است که با این مفسدان اقتصادی برخورد شود و این توقعاتِ به جای مردم همیشه رزمنده وحامی انقلاب باید هرچه سریع‌تر اجرا شود و نباید خیلی چشم به راه بمانند، باید مجازات‌های بازدارنده و عبرت آمیز درباره مفسدان اقتصادی اعمال شود.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی‌های سوریه گفت: پیروزی سوریه، پیروزی اسلام، جبهه مقاومت و آزادگی و منجر به شکست کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل است و ما منتظر ضربه‌های آخر نیروهای مقاومت به جریان‌های تروریستی وابسته به عربستان و امارات هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: خوشبختانه در جبهه یمن هم تاکنون بیش از 4 هزار نفر از مزدوران عربستانی و اماراتی به درک واصل شده‌اند و از سوی دیگر یمن در ساخت پهپاد و بالا بردن سطح موشک‌‌های بالستیکی بسیار پیشرفت کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن روز حقوق بشر اسلامی، تصریح کرد: اسلام، حق بوده و حقوق آن هم بر اساس کلام وحی است و برای همه انسان‌ها کرامت و حقوقی قائل شده و این مسئله در حالی است که برخی کشورها صرفا مدعی حقوق بشر هستند و با بمباران‌های شیمیایی و به قتل رساندن مردم بی‌گناه رسوایی خود را نشان می‌دهند و این افراد گرگ‌هایی در لباس انسان هستند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان ترامپ را انسان دانست، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا گرگی است که خود را در لباس انسان‌ها ظاهر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: متأسفانه برخی می‌خواهند اشتباهات گذشته را تکرار کنند، چرا که ما یک بار برجام را تجربه کردیم و عهدشکنی آمریکایی‌ها را دیدیم و آنان هیچ گاه به قراردادها و امضاهایشان اعتنایی ندارند و از این جهت اهل این نیستند که با آنان بتوان مذاکره کرد؛ با این دولت و این رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه امکان مذاکره نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی