English

موج گزارش می دهد؛

رفتن سیف کافی نیست/ تغییر سایر اعضای تیم اقتصادی خواسته مجلس است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است، تغییر رئیس کل بانک مرکزی توسط هیات دولت اقدامی ضروری بود، اما کافی نیست و هنوز نمایندگان قانع و راضی نشده اند.

رفتن سیف کافی نیست/ تغییر سایر اعضای تیم اقتصادی خواسته مجلس است

به گزارش خبرگزاری موج، پس از آنکه مشکلات اقتصادی و معیشتی اعتراضات گسترده ای را ایجاد کرد و در نهایت بیش از 180 نماینده خواستار ترمیم تیم اقتصادی دولت شدند، صبح امروز هیات دولت با برگزاری جلسه ای به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد و با ولی الله سیف رئیس قبلی این نهاد بزرگ اقتصادی خداحافظی کرد.

برخی از نزدیکان دولت و افراد مطلع معتقد هستند که تغییر رییس کل بانک مرکزی آغازی بر تغییرات گسترده در بدنه اقتصادی دولت است.

سیف منابع بانک مرکزی را به تاراج گذاشته بود

در این ارتباط خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج از محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پرسید، آیا تغییر ولی الله سیف می تواند منجر به رفع و یا حداقل کاهش مشکلات فعلی اقتصادی کشور شود؟

وی در پاسخ اظهار داشت: تغییر سیف امری ضروری بود، زیرا وی با سو مدیریت شرایط بانک مرکزی و به طور کلی اقتصاد کشور را دچار بحران کرده بود.

این نماینده مجلس افزود: تنها به عنوان نمونه باید به تاراج منابع بانک مرکزی در این دوره اشاره کنیم که با یک اقدام غلط، هزاران سکه طلا به فروش گذاشته شد که به نوعی تاراج منابع مالی کشور بود. این اقدام هیچ سودی برای مردم نداشت، رفاهی به همراه نیاورد و تنها عده ای سرمایه دار را سرمایه دارتر کرد.

گالری+عبدالناصر+همتی

خدابخشی ادامه داد: بنابراین تغییر رییس کل بانک مرکزی اقدامی ضروری بود، اما به نظر من کافی نیست و نمی تواند مشکلات را حداقل در کوتاه مدت کاهش دهد.

دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور سریع تر عمل کند

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مجلس از این تغییر استقبال می کند، گفت: همانطور که گفتم این تغییر ضروری بود، اما مجلس را قانع و راضی نمی کند و دولت باید سریع تر اقدامات لازم برای ترمیم تیم اقتصادی خود را انجام دهد.

نماینده مردم الیگودرز در خانه ملت تصریح کرد: نمایندگان تغییرات بیشتری را مد نظر دارند و در نامه قبلی به رئیس جمهوری نیز به صورت صریح این موضوع را متذکر شده بودیم.

اشاره خدابخشی به نامه 185 نماینده مجلس به حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان است که خواستار ترمیم کابینه و به ویژه تیم اقتصادی دولت شده بودند.

پیش از این محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت تیمی چابک، هماهنگ و تخصصی برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی کنونی کشور نیست، از نامه ۱۸۵ نماینده مجلس به روحانی خبر داده بود.

وی با اشاره به بررسی های مجلس شورای اسلامی و همچنین با استناد به گزارش های بخش های مختلف کشور در حوزه اقتصادی، گفته بود: این بررسی ها حاکی از آن است که تیم اقتصادی دولت به دلایل مختلف، تیمی چابک، هماهنگ و تخصصی برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی کنونی کشور نیست.

به گفته پورابراهیمی از جانب روسای کمیسیون های تخصصی مجلس نامه ای با امضای ۱۸۵ تن از نمایندگان خدمت رئیس جمهور ارسال شده است.

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج تاکید کرد: انتظار داریم دولت محترم به خواست قوه مقننه که نمایندگان مردم هستند توجه کرده و هر چه سریع تر دیگر اعضای تیم اقتصادی که کارآمدی لازم را نداشته و نمی توانند در این شرایط برای کشور و رفاه و معیشت مردم مفید باشند را تغییر دهد و ما منتظر اقدامات بعدی دولت در این زمینه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه