English

قاضی عسگر:

نباید حج را تعطیل کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه به دلیل یک مشکل در روابط سیاسی، نباید حج را تعطیل کرد، گفت: میلیاردها دلار صرف ایجاد شبهه علیه مسلمانان و شیعیان می شود.

نباید حج را تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت حج در اسلام گفت: مسئله حج به عنوان یکی از ارکان دین مطرح است و جایگاه بسیار رفیعی دارد به گونه ای که پایداری دین با کعبه پیوند زده شده است.

وی با اشاره به روایات مختلف در خصوص اهمیت حج گفت: خداوند کعبه را وسیله قوام جامعه اسلامی قرار داده و حج سبب تقویت دین است. خداوند حج را پرچم اسلام قرار داده و مسلمانان را موظف کرده پرچم اسلام را برافراشته نگه دارند و نگذارند عَلم دین بر زمین بیفتد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در روایات تاکید شده نباید حج تعطیل شود و اگر زمانی برسد که مردم حج را تعطیل کنند و به حج نروند، حکومت اسلامی باید مردم را مجبور به زیارت خانه خدا کند و در صورت نبود پول، از بیت المال هزینه این سفر را بپردازد زیرا خانه خدا نباید تنها گذاشته شود.

قصد داشتند موضوع حج را در ذهن مردم خدشه دار کنند

قاضی عسگر با اشاره به این تعابیر و احادیث گفت: در سال گذشته عده ای قصد داشتند با طرح مسائل نادرست و فتنه انگیز موضوع حج را در ذهن مردم خدشه دار کنند که احیانا برخی هنوز همان مسیر غلط را ادامه می دهند، در حالیکه ما نباید حج را عملی ساده تلقی کنیم. حج موضوع مهمی است که در وصیت امیرالمومنین (ع) نیز به آن توجه ویژه شده است و گفته شده مواظب باشید خانه خدا تنها نماند که اگر خانه خدا تنها بماند، خدا به شما مهلت نمی دهد و عذاب نازل می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید حج را ساده دید و به دلیل یک مشکل در روابط سیاسی، حج را تعطیل کرد، گفت: حج ظرفیت بالایی دارد که اگر ما از آن ظرفیت استفاده نکنیم، دیگران از آن استفاده می کنند و حتی بر علیه ما نیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد. اولین ظرفیت حج ایجاد تغییر و تحول روحی در مردم است. کسانی که قصد سفر حج دارند باید اموال خود را پاک و کدورت ها را برطرف کرده و حلالیت بطلبند تا خدا به لبیک آنها پاسخی مثبت دهد. کسانی که ترک ظلم کرده و به مسیر خدا می روند، برای جامعه موهبت هستند.

بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع ۹۷

وی با بیان اینکه در حج تمتع ۸۶ هزار نفر و زمانی که حج عمره بود ۷۵ هزار نفر دچار تحول روحی می شدند، افزود: اگر همه مسلمانان چنین تحول روحی را تجربه کنند، ما در حال حاضر این چنین گرفتار آسیب های اجتماعی نبودیم که رئیس قوه قضائیه اعلام کند ۱۶ میلیون پرونده در سال در کشوری که پیرو اهل بیت است، تشکیل می شود.

قاضی عسگر ایجاد اخوت و روحیه برادری میان کشورهای اسلامی را از دگر ثمرات حج دانست و گفت: در موسم حج، مسلمانان ایرانی وحدت بین خود و کشورهای اسلامی را به نمایش می گذارند. ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر زائر اهل سنت داریم که هماهنگی بین زائران سنی و شیعه سبب شده ایرانی ها بهترین حجاج شناخته شوند.

به گفته وی، ارتباط شخصیت های دینی جهان اسلام از دیگر ثمرات حج است که می تواند با تبادل تجربیات، منشأ اثر مهمی در کشورهای اسلامی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه