English

آذری جهرمی:برای مبارزه با فساد باید علمی صحبت کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ماهانه دیده بان شفافیت و عدالت گفت:اگر بدون مطالعه، مطالبه انجام شود، افراد فاسد از آن استفاده می‌کنند، بنابراین با شعاری حرف زدن مشکلات کشور حل نمی‌شود بلکه برای مبارزه با فساد باید علمی صحبت کنیم.

آذری جهرمی:برای مبارزه با فساد باید علمی صحبت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه ماهانه دیده‌بان شفافیت و عدالت که با حضور احمد توکلی، رییس هیات مدیره این دیده بان برگزار شد، راه‌حل ریشه‌کن شدن فساد را بازنگری فرآیندها در کشور دانست و گفت: پر واضح است که فاسد و مفسد باید معرفی شوند اما بخشی از مطالبات باید به سمت اصلاح فرآیندها سوق پیدا کند.

وی با تاکید بر شناسایی گلوگاه‌ها و امضاهای طلایی، با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌های ریشه‌کن کردن فساد، اصلاح ساز و کارهای اجرایی در داخل کشور است، افزود: وقتی بر اساس مقررات حاکمیتی اندازه دولت باید کوچک شود و این موضوع در مجلس هم به تصویب رسیده است که ساختمان جدیدی نباید ساخته شود همه باید به این قوانین احترام بگذاریم، با این حال می‌بینیم مدیری به استناد بند یا تبصره ای ساختمان می‌سازد و این یعنی نقض غرض و دامن زدن به دیوان سالاری.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکل دولت الکترونیکی برای حل مشکل فساد در کشور ادامه داد: همانطور که دیدید با اجرای طرح رجیستری که فقط یک نمونه کوچک از دولت الکترونیک بود مشکل قاچاق تلفن همراه رفع شد.

جوان ترین وزیر کابینه با بیان اینکه در نظام شفافیت باید به ابعاد دولت الکترونیک بپردازیم و باید بررسی کنیم که چرا بعضی دستگاه‌ها به دولت الکترونیک متصل نمی‌شوند و احیانا چه منفعت‌هایی وجود دارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه از مطالبه اجرای دولت الکترونیکی استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که سازمان‌های مردم نهاد نیز برای اجرای دولت الکترونیک و اصلاح فرآیندها به میدان بیایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بیش از 1300 مجوز در کشور وجود دارد که هر کدام می‌تواند دارای امضای طلایی باشد، گفت: اگر بخواهیم فرآیندها اصلاح شوند، بخشی از آن با مطالبه عمومی انجام می‌شود و قطعا قدرت مبارزه با قاچاق و نظارت بر مبادلات مالی و برخورد با مفاسد وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مقدمه مطالبه، مطالعه است، افزود: اگر بدون مطالعه، مطالبه انجام شود، افراد فاسد از آن استفاده می‌کنند، بنابراین با شعاری حرف زدن مشکلات کشور حل نمی‌شود بلکه برای مبارزه با فساد باید علمی صحبت کنیم.

در پایان این جلسه، احمد توکلی رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از آذری جهرمی بخاطر تلاش شجاعانه بابت شفاف سازی تخصیص ارز دولتی به واردات تلفن همراه تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه