English

ظریف:

اکنون نیازمند اقدامات عملی اتحادیه اروپا هستیم

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: اروپا باید در برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان و به علاوه ارتقاء گفت‌وگو و همکاری فعال‌تر باشد و به حرف بسنده نکند.

اکنون نیازمند اقدامات عملی اتحادیه اروپا هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه یورو نیوز درباره نقش اروپا در حفظ برجام گفت: آنچه ما نیاز داریم اروپا انجام دهد، هم تعهد سیاسی است که انجام داده و اکنون نیازمند اقدامات عملی و نه فقط حرف و نوشته هستیم؛ در بخش بانکداری، در بخش سرمایه گذاری، در بخش انرژی و در بخش حمل و نقل.

اروپا در حال کوچک شمردن نفوذ و قدرت خود است

ظریف افزود: من به طور کلی بر این باورم که اروپا در حال کوچک شمردن نفوذ و قدرت خود است. ما معتقدیم که اروپا باید در برقراری صلح و امنیت در منطقه و صلح و امنیت بین الملل و به علاوه ارتقاء هرچه بیشتر گفت‌وگو و همکاری فعالتر باشد. وی همچنین گفت که ایران روابط خوبی با سوریه و روسیه دارد اما آمریکا را برای حمایت از داعش مقصر می‌داند.

دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ترکیه با ظریف

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: ما روابط و همکاری خوبی با روسیه و دولت سوریه داریم و می‌خواهیم به آن ادامه دهیم. هدف ما در اینجا بسیار روشن است، این هدف ما و هدف فدراسیون روسیه است که با افراط گرایی و تروریسم مقابله کنیم.

وی ادامه داد: این حقیقت که تسلیحات و مهمات آمریکا در دستان داعش و دیگر سازمان‌های افراط‌گرا دیده می‌شود به ثبت رسیده است، توسط منابع غربی هم ثبت شده است. بنابراین من فکر می‌کنم که باید به حقایق بنگریم، آنهایی که با تروریسم و افراط گرایی مبارزه کردند سوری‌ها و کسانی هستند که با مردم سوریه همکاری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه