English

رحمانی فضلی:

تجارت مواد مخدر ۶۰ میلیارد دلار است

وزیر کشور گفت:وقتی تجارت مواد مخدر ۶۰ میلیارد دلار است، قابل چشم پوشی نیست و کسانی که مدعی مبارزه با آن در غرب هستند در جلسات به آنها می گوییم که گردش مالی این تجارت در بانک های شما صورت می گیرد.

تجارت مواد مخدر ۶۰ میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز سه شنبه 26 تیر ماه در نخستین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام که از صبح امروز در مرکز همایش بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد عدم ارتباط میان مراکز مطالعاتی و حوزه های اجرایی است، در صورتی که ما باید از مطالعات و تحقیقات علمی برای حل مسائل استفاده کنیم.

آسیب های اجتماعی بزرگترین مشکل کشور است

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی بزرگترین مشکل کشور است اما قابل حل است، البته کار سختی است که نیاز به کار فراوان دارد؛ مثلا مواد مصرفی از ۲۰ نوع به ۷۰۰ نوع رسیده و تولید مواد مخدر در افغانستان به ۱۰ هزار تن رسیده است و ما در قالب ۲۰ هزار عملیات به مبارزه و کشف مواد پرداخته ایم و میزان شیوع مصرف مواد به ۲۰ درصد رسیده است.

تنها ۲۰ درصد از معتادان توان ترک اعتیاد و مصرف مواد مخدر را دارند

رحمانی فضلی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از معتادان توان ترک اعتیاد و مصرف مواد مخدر را دارند، اظهار داشت: ما باید همه راه های رفته را مطالعه و بهترین راه را انتخاب کنیم. مسئله ای که الان با آن مواجه هستیم، تغییر نسل و سبک زندگی است که در همه موضوعات و مسائل وجود دارد که رهبر معظم انقلاب هم بارها در این خصوص سخنرانی کرده اند.

وزیر کشور با بیان اینکه مسئله‌ای دیگر سرعت غیر قابل اندازه گیری در تغییرات است و محور آن بر تفکرات لیبرالیستی و کاملا مادی گرایانه است، تصریح کرد: دلیل آن این است که محور این تغییرات کشورهای هستند که به دنبال منافع خود هستند. وقتی تجارت مواد مخدر ۶۰ میلیارد دلار است، قابل چشم پوشی نیست و کسانی که مدعی مبارزه با آن در غرب هستند در جلسات به آنها می گوییم که گردش مالی این تجارت در بانک های شما صورت می گیرد، چرا با آن مقابله نمی کنید؟

وی افزود: دستگاه های مختلفی در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند اما باید به این سوال جواب داد چگونه نمی توانیم با این هزینه های فراوان و استفاده از رسانه ها محتوای سایت ها را کنترل کنیم تا در چهار چوب اخلاقی باشد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

رحمانی فضلی با بیان یانکه در مسئله مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به ویژگی های انسان ها توجه کرد، تصریح کرد: بشر بر اساس آیات قرآن می تواند به اوج بالندگی یا پائین ترین درجه برسد، پس وقتی با این موجود سروکار داریم باید با این نگاه به دنبال حل مسائل برویم و ویژگی های انسان را در نظر بگیریم.

وزیر کشور ادامه داد: اگر نگاه ما اسلامی شود همه چیز اسلامی می شود، باید نگاه ها در جامعه تغییر کند و ذهنیت منفی به افراد از بین برود، زیرا این نگاه ها موجب گسترش بی اعتمادی و نا امیدی در جامعه می شود.

چون کنسرت برگزار نمی شود در جامعه نشاط نیست

وی نشاط را رضایت درونی دانست و گفت: برخی فکر می کنند نشاط درونی همان شادی است و می گویند چون کنسرت برگزار نمی شود در جامعه نشاط نیست، باید گفت نشاط رضایت درونی است و اگر کارهای مردم در جامعه با سرعت انجام شود نشاط و رضایت در افراد گسترش پیدا می کند.

وزیر کشور ادامه داد: از لحاظ ساختار خانواده، ایمان و اعتقاد و دعا در جوامع ما وجود دارد اما دشمنان آنها را هدف قرار داده اند، اگر به اعتراضات اخیر نگاه کنیم می بینیم در همه آشوب ها شعارهای ضد مذهبی وجود دارد و رسانه ها رهبران ما را هدف قرار داده اند. ما باید به اصل خود برگردیم و در جامعه نشاط، امید و باور را گسترش دهیم.

رحمانی فضلی محور حل مسائل اجتماعی را مردم دانست و گفت: باید کمک کنیم مردم وارد عرصه شوند، زیرا هر گاه مردم وارد عرصه شده اند موفق شده ایم؛ مثلا در حوزه مواد مخدر تنها چهار درصد درگیر و ۹۶ درصد دیگر را اگر راهنمایی کنیم، مشکل اعتیاد برطرف می شود.

رحمانی فضلی بهترین راه مبارزه با مشکلات را پیشگیری دانست و گفت: بهترین راه در مسئله اعتیاد پیشگیری است و شما مسائلی که در خصوص اینکه بیکاری موجب اعتیاد شده را باور نکنید، زیرا بیش از ۵۳ درصد معتادان شغل و خانواده داشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه