English

محمد جواد ظریف اعلام کرد:

حضور گسترده اقتصادی در ایران با وجود فشار های آمریکا

وزیر امورخارجه گفت: شرکای خارجی ما این واقعیت را درک کرده اند بازاری مطمئن تر و ایمن تر از ایران برای فعالیت های اقتصادی وجود ندارد.

حضور گسترده اقتصادی در ایران با وجود فشار های آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد ظریف عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران در تهران افزود: ممکن است بر اثر فشارها تحولات منفی در بازار رخ دهد اما همواره آنچه در روابط تجاری ایران خود را نشان داده قدرت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف تعیین شده بوده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دوران های پر فراز و نشیبی را گذرانده و از آغاز انقلاب تاکنون فشارهای زیادی بر آن اعمال شده است اما مشروعیت و پیشرفت خود را نه از منابع خارجی و نه ابزارهای دیگر یافته است؛ بلکه مشروعیت و قدرت ایران از مردم نشات می گیرد.

وی با اشاره به بیانیه موگرینی بعد از جلسه نخست با وزرای خارجه کشورهای اروپایی عضو برجام یعنی فرانسه، آلمان و انگلستان ، این بیانیه را نشان دهنده وجود یک تعهد سیاسی عنوان کرد.

ظریف افزود: بعد از آن جلسات خوبی با کارشناسان اتحادیه و چین و روسیه که همکاران بسیار نزدیک ما در حوزه اقتصادی و سیاسی و امنیتی هستند برگزار شد و این همکاری با این دو به عنوان دو شریک مهم ایران ادامه پیدا خواهد کرد این همکاری ها را تاکید و تعهد کردند که در حوزه های مورد نظر ما شامل بانک، فروش نفت به حد کنونی ، تجارت، روابط بیمه، کشتیرانی ، حمل و نقل هوایی ، سرمایه گذاری و بویژه حضور بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر امور خارجه گفت: این تعهد کشورهای عضو برجام و خارج از برجام در سفرهایی که به منطقه، چین، هند و افریقای جنوبی داشتم و نمایندگانی که از سوی رئیس جمهوری به کشورهای مختلف سفر کردند همگی یک پیام متحد را برای ایران آوردند که اراده سیاسی در جهان برای ادامه حضور فعال در ایران با وجود فشارهای آمریکا کاملا وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه