English

حجت‌ الاسلام ابوترابی‌ فرد:

اقتدار سیاسی و دفاعی امروز ما اقتداری مثال زدنی است/در آستانه تغییر رئیس کل بانک مرکزی هستیم

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اقتدار سیاسی و دفاعی امروز ما اقتداری مثال زدنی است که امنیتی غرورآفرین را به وجود آورده است.

اقتدار سیاسی و دفاعی امروز ما اقتداری مثال زدنی است/در آستانه تغییر رئیس کل بانک مرکزی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌ فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته  تهران با اشاره به کلامی از امیرالمؤمنین (ع) که فرمودند رمز سعادت دنیا و آخرت عمل صالح است اظهار کرد: آیات فراوانی از قرآن، بر این حقیقت تأکید دارد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به یک تحول در حیات فردی و اجتماعی و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برسیم، باید به اصلاح عمل خویش همت بگماریم.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه دولتمردان اگر می‌خواهند بر مشکلات فراروی چیره شوند، راهی جز عمل صالح ندارند، تصریح کرد: باید اقدام صحیح، مبتنی بر اصول و مبانی انجام شود که خوشبختانه در این جهت، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، به زیبایی نقشه راه را در عموم زمینه‌ها تبیین کرده است.

ابوترابی‌ فرد با بیان اینکه اقدامات مقطعی، گره گشا نیست، افزود:  بهترین عمل، آن عملی است که دوام دارد، هرچند محدود باشد. تداوم در عمل صالح، تحول‌آفرین است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اقتدار امروز سیاسی و اقتدار مثال‌زدنی دفاعی و امنیت غرورآفرین ایران اسلامی و خلق جبهه مقاومت و نیز پیروزی در عرصه‌های تقابل با نظام سلطه، دستاورد صبر ملّت ایران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و فراز و نشیب‌ها است. اقتدار سیاسی و دفاعی امروز ما اقتداری مثال زدنی است که امنیتی غرورآفرین را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: تقابل با نظام سلطه دستاورد صبر و استقامت ملت، رزمندگان و سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس و فراز و نشیب‌ها است.

 ابوترابی‌فرد اظهار کرد: یکی از مشکلات فرا روی مدیریت کشور تصمیماتی است که دوام ندارند، چرا که اصولی اتخاذ نشده است. یکی از مشکلات ما در حوزه تقنین، قوانینی است که فاقد ثبات است، ما نیاز به قوانین پایدار و با ثبات هستیم و این راه تحول را هموار می کند. 

وی با بیان اینکه در عرصه‌های اجتماعی، استقامت رهبران کافی نیست، گفت: اگر مدیریت جامعه در دستان امیرالمؤمنین باشد، که قلّه استقامت و نماد صبر است، امّا جامعه در کنار ایشان و صبرشان نباشد، پیروز صحنه معاویه است. استقامت رهبران صالح و امّت‌های وفادار به حق، همیشه عزّت‌آفرین است. تمام موفقیت‌های امروز ملت ایران، ثمره صبر و استقامت آنان در کنار رهبریِ قدرتمند نظام اسلامی است و  دست‌یابی به پیروزی‌های بزرگ‌تر، ثمره پیمودن این راه است.

خطیب نمازجمعه جمعه تهران با بیان اینکه اگر نگاه به قلّه‌ها نبود، امروز ملّت ایران در این جایگاه قرار نداشت، تصریح کرد: مدیران اقتصادی کشور بدانند که ایران باید به یک قدرت بالنده اقتصادی در آسیا و نقش‌آفرین در معادلات اقتصادی جهان تبدیل شود و این ظرفیت، در اندازه نظام اسلامی و ملّت بزرگ ایران است، هدف ما این است، نه تأمین بودجه سالانه کشور. اگر مدیریت کشور با دانش، حوزه، دانشگاه گره نخورد چالش‌های جدی ملت را با دشواری رو به رو می‌سازد. باید رو به سوی اهل فکر و دانش آورد. این نگاه‌های خُرد، که از سیاست‌های کلّی و چشم‌انداز و قانون اساسی نظام الهام نمی‌گیرد چالش‌های اقتصادی را برای ما خلق می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ادامه داد:  تا زمانی که بانک مرکزی به عنوان صندوقی برای تأمین هزینه‌های دولت و کشور، ایفای نقش می‌کند، بدانید مشکلات اقتصادی مردم از جمله تورم، قطعاً کنترل نخواهد شد و هیچ اقتصاددانی، کم‌ترین اختلافی با این نظر ندارد. 

ابوترابی فرد گفت: اکنون که رئیس کل بانک مرکزی، پایان حکم خود و دوران مدیریت خود را تجربه می‌کند، و در آستانه تغییر رئیس کل بانک مرکزی هستیم، به رئیس جمهور محترم پیشنهاد می‌دهم برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند و یک رئیس کلّی برای بانک مرکزی انتخاب شود که مورد تأیید دیگر رؤسای قوا و مورد تأیید چهره‌های هوشمند اقتصادی و مدیران لایق نظام پولی و بانکی کشور باشد.

خطیب جمعه تهران، لزوم وحدت آحاد مردم را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه وحدت، همیشه نیاز ما بوده است، تصریح کرد: امروز نیاز ویژه‌ای به وحدت داریم؛ زمینه‌های تفرقه همیشه فراوان است. جامعه اسلامی باید در کنار هم باشند.  باید تلاش کرد اجماع را خلق کرد و در زیر خیمه‌ای که عمود اقتدار آن، رهبر معظّم انقلاب اسلامی است با وحدت کلمه، گردهم جمع شد.

امام جمعه موقّت تهران ادامه داد: اصلاح چالش‌های اقتصادی کشور، نیازمند اصلاح ساختارهایی از جمله نظام بودجه‌‌ریزی کشور است. همچنین نیازمند اصلاح رفتارها، تصمیمات اساسی و کلیدی و شجاعانه است و این تصمیمات چون هزینه دارد، اگر اجماع نخبگان سیاسی و علمی در کنار آن نباشد تداوم نخواهد داشت.

ابوترابی فرد افزود: کشوری که سالهاست بودجه سالانه او، با درآمدهای نفت، گره خورده است، اگر می‌خواهد تحوّلی را تجربه کند و راه را برای خلق قدرت هموار نمایند و رابطه بودجه عمومی با نفت را به صفر کاهش بدهد، باید در گام اوّل، رابطه هزینه‌های جاری را قطع کند و این نیازمند عزم و تصمیم و مدیریت و کاهش هزینه‌ها و ارتقاء بهره‌وری است. این راه را نمی‌شود بدون اجماع پیمود. همه باید در کنار این تصمیم بایستند.

وی ادامه داد: کشوری که با خلق پول، مشکلات خود را حل کرده و خلق پول، آن را با نقدینگی یک تریلیون و 500 هزار تومان، روبه‌رو کرده است، اگر می‌خواهد این نقشه راه را تغییر دهد، اگر اراده کند هزینه‌های خود را با استقراض از بانک مرکزی و فروش درآمدهای ارزی کشور به بانک مرکزی تأمین نکند، این اراده نیازمند اجماع و عزم ملّی است.

ابوترابی فرد با اشاره به جلسات سران قوا گفت: این جلسات که به لطف و هدایت رهبری کلید خورد، باید از سال‌ها قبل، با برنامه و نظم و با دبیرخانه‌ای مقتدر و کارآمد، با پیوند استوار با مجامع علمی و دانشگاهی و مدیران هوشمند، سامان داده می‌شد و امروز که سامان داده‌اند، ما تشکر می‌کنیم. مسئولان اگر می‌خواهند تحولی خلق شود، باید مبتنی بر اجماع‌سازی و برای اصلاح اقدامات و رفتارهای ناصواب گذشته باشد. باید اعلام کنند ما تصمیم گرفته‌ایم در بودجه سال 98، خطاهای گذشته خود را اصلاح کنیم. باید اعلام کنند ما تصمیم گرفته‌ایم هزینه‌های غیرمنطقی و هزینه‌هایی که بار سنگینی را بر ملّت تحمیل می‌کند و دست‌آوردی برای کشور ندارد را کنار می‌گذاریم. باید اعلام کنند تصمیم گرفته‌ایم بدون پیش‌بینی منابع مطمئن و پایدار برای کشور، خلق هزینه نکنیم. باید اعلام کنند ما برای اداره کشور، دست خود را به بانک مرکزی دراز نمی‌کنیم. این را باید بگویند. این راه نجات است.

ابوترابی فرد در پایان با بیان اینکه دنیا و مثلث شوم ترامپ- نتاهیو- بن‌سلمان، خوب می‌دانند که قدرت جمهوری اسلامی پیشتاز و بالنده است، تصریح کرد: این جریان قدرتمند، راه را برای حرکت قدرتمند مبنی بر آموزه‌های وحیانی، در منطقه هموار کرده و هر روز سنگر جدیدی را فتح می‌کند. این قدت بالنده از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی زیرسخت‌های اقتصادی که در طول این چهار دهه با همت همین مدیران شکل گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه