English

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

عزم جدی دولت بر شفاف سازی/ پیام رسان های داخلی به زمان نیاز دارند تا اعتماد مردم را جلب کنند

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به عزم جدی دولت بر شفاف سازی است، گفت:پیام رسان های داخلی به زمان نیاز دارند تا اعتماد مردم را جلب کنند.

عزم جدی دولت بر شفاف سازی/ پیام رسان های داخلی به زمان نیاز دارند تا اعتماد مردم را جلب کنند

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری درباره دستور رئیس جمهور برای شفاف سازی گفت: دستور آقای رئیس جمهور باید توسط اعضای کابینه رعایت شود و طبیعتا ملاحظاتی در حوزه های اجرایی وجود دارد ولی عزم جدی دولت براین است که شفاف سازی صورت گیرد.

وی گفت: حدود ۴۲ تا ۴۵ میلیون کاربر در کشور از پیام رسان ها استفاده می کنند و درحال پیگیری هستیم تا ظرفیت ها را افزایش دهیم و در حال حاضر هفت پیام رسان داخلی در کشور در حال رقابت هستند و این پیام رسان ها به زمان نیاز دارند تا اعتماد مردم را جلب کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: رشد پیام رسان ها در کشور خوب و کیفیت آنان مطلوب است زیرا جمعیت ۷.۵ میلیون نفری را پوشش می دهند و روند رشد خوبی را تجربه کردند و بین پیام رسان های داخلی شاهد رقابت هستیم.

وی درباره ساماندهی بازار تلفن همراه گفت: در مقطعی واردکنندگان تلفن همراه ارز ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده بودند و بنابر آمار از بیش از ۱۷۰ هزار گوشی که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شدند کمتر از ۵۰ درصد روانه بازار شده است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: همچنان با موجی از گوشی هایی مواجه هستیم که از قبل وارد بازار شده اند و این نشان می دهد که انبار گوشی همراه در کشور وجود دارد و به دلیل اختلاف نرخ ارز عده ای سودجویی کرده و قیمت را افزایش دادند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تمهیداتی که باید در حوزه ارز و اصلاحات آن صورت گیرد گفت: گوشی تلفن همراه به عنوان ضرورت دست اول محسوب نمی شود و این سیاست در حال اتخاذ است تا سطح قیمتی شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای گوشی همراه تعیین کنیم و تامین ارز مابقی از بازار ثانویه صورت گیرد.

آذری جهرمی گفت: طبیعتا بازار منتظر تصمیم برای تعیین نرخ ارز است و تلاش می شود که گوشی هایی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شدند با همان نرخ عرضه شود از اینرو شاهد صف هایی برای خرید گوشی همراه هستیم.

وی با بیان اینکه تعادل به معنای ارزان شدن قیمت گوشی همراه نیست گفت: بی سروسامانی بازار گوشی همراه تا هفته آینده و تعیین نرخ ارز مشخص می شود اما کمبودی در بازار گوشی همراه وجود ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی در ادامه  درباره ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات و پایش هوشمندانه در فضای مجازی گفت: شبکه ملی اطلاعات یک مدل توسعه فضای مجازی و دارای لایه خدمات، زیرساخت و محتوا است.

وی ادامه داد: سندی در خصوص تبیین الزامات شبکه ملی ارتباطات تهیه شده و برنامه ریزی و نقاط هدفی در آن طراحی شده است و ایجاد غرفه های دیتا سنتر از جمله برنامه ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: تقریبا تا حدود سه ماه قبل میزان ترافیک کشور ۲۸۹ گیگابیت در ثانیه بود و حجم ترافیک داخلی به ۵۰ درصد حجم اینترنت رسیده و سرویس های ویدئویی در کشور تا ۱۴ برابر رشد کرده است.

وی گفت: با ضریب رشد قابل توجهی در زیرساخت های شبکه ملی ارتباطات مواجه هستیم و در بخش فنی ۳۰ زیرپروژه طراحی شده است و ایران در بخش ترانزیت ارتباطات بین المللی باید بتواند اطلاعات را با جهان تبادل کند.

این مسوول درباره دولت الکترونیک نیز گفت: در برنامه ششم توسعه ۱۲.۵ درصد از مراجعات مردم به دستگاه ها باید کاهش یابد از اینرو در نظام الکترونیکی کردن فرایندهای دولت، باید زیرساخت های فنی آماده شود زیرا دولت الکترونیک یک اتوماسیون داخلی بین دستگاه ها نیست بلکه زنجیره خدمات را شامل می شود.

آذری جهرمی بیان داشت: باید ظرفیت ترانزیت بین المللی را به ۳۰ ترابیت در ثانیه رشد دهیم و اکنون به ظرفیت ۱.۱ ترابیت در ثانیه رسیده ایم و برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه عزم را جزم کنیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه