English

روحانی در دیدار با رئیس جمهور سوئیس؛

ایران هرگز آغازگر تنش در منطقه نبوده است

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تقویت تبادل نظر و رایزنی های دو کشور در مسایل مهم منطقه و جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر تنش در منطقه نبوده و سیاست ما همکاری و دوستی با همسایگان است.

 ایران هرگز آغازگر تنش در منطقه نبوده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روسای جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس شامگاه دوشنبه به وقت برن، درباره راه های توسعه و تعمیق روابط مشترک در همه حوزه های مورد علاقه، گفتگو و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام حسن روحانی و "الن برسه" در این نشست خصوصی که در "بلوو پالاس"؛ هتل محل اقامت رئیس جمهور ایران انجام  شد؛ تاکید کردند که هیچ مانعی برای توسعه و تقویت روابط تهران- برن نیست و دو کشورمصمم هستند از ظرفیت های موجود در مسیر روابط مشترک بیش از پیش بهره بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و سوئیس همواره دوستانه بوده است، گفت: چنین بستری زمینه های خوبی را برای گسترش روابط دوجانبه در بخش های مختلف ایجاد کرده است و ما باید در مسیر تعمیق و گسترش روابط بیش از پیش تلاش کنیم. روحانی همچنین برجام را یک توافق چندجانبه و بین المللی خواند و تاکید کرد که آمریکا با خروج از این توافق، نشان داد که به تعهداتش در عرصه بین المللی پایبند نیست.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت تبادل نظر و رایزنی های دو کشور در مسایل مهم منطقه و جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر تنش در منطقه نبوده و سیاست ما همکاری و دوستی با همسایگان است. "الن برسه" رئیس جمهور سوئیس نیز در این دیدار روابط تهران – برن را خوب و در حوزه های مختلف از جمله همکاری های علمی و اجرای پروژه های مشترک، رو به توسعه خواند.

سوئیس از توافق برجام حمایت می کند

رئیس جمهور سوئیس همچنین با تاکید بر حمایت کشورش از توافق برجام گفت: این توافق که پس از مذاکرات طولانی حاصل شده، به تایید شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است و همه کشورها باید برای حفظ آن تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی