English

پور ابراهیمی:

دولت با این تیم اقتصادی نمی تواند کار چندانی از پیش ببرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه مشترک با تاجگردون به رئیس‌جمهور گفت: از وضعیت اقتصادی این روزهای کشور انتقاد داریم و معتقدیم که دولت با این تیم اقتصادی نمی تواند کار چندانی از پیش ببرد.

دولت با این تیم اقتصادی نمی تواند کار چندانی از پیش ببرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی از ارسال نامه مشترکش با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به رئیس جمهور خبر داد و گفت:‌ از وضعیت اقتصادی این روزهای کشور انتقاد داریم و معتقدیم که دولت با این تیم اقتصادی نمی تواند کار چندانی از پیش ببرد. تیم اقتصادی باید جوان و چابک شود و ما انتظارمان را به دولتمردان برای تغییر تیم اقتصادی دولت اعلام کرده‌ایم.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: اگر چه مجلس می تواند با استفاده از ابزار و اختیارات قانونی نسبت به این مهم اقدام کند اما خواهشمان از دولت این است که نسبت به ترمیم تیم اقتصادی دولت پیش قدم شود و تغییرات لازم را در این تیم به وجود آورد تا شرایط اقتصادی آشفته و نابسامان اقتصادی کشور از این بدتر نشود و بلکه در جهت بهبود تغییر جهت دهد.

به گفته پورابراهیمی ۲ – ۳ عامل در چالش های اقتصادی اخیر کشور تاثیرگذار بوده است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

وی با تشریح چالشهای سه گانه‌ گفت: وضعیت فضای مدیریتی کلان اقتصاد کشور اولین چالش است و قوه مجریه پیشانی این تصمیمات است و تیم اقتصادی دولت باید اقدامات مناسبی در این زمینه داشته باشد. به اعتقاد ما تیم اقتصادی دولت متناسب با شرایط جاری کشور امکان همراهی نظام را به جهت فائق آمدن بر مشکلات ندارد. این آقایان مدیریت لازم را برای حل مشکلات اقتصادی ندارند و به دلیل عدم همخوانی تیم اقتصادی دولت با شرایط کنونی اقتصاد، مشکلاتی برای کشور و مردم به وجود آمده است.

پورابراهیمی فضای سیاسی و روانی مدیریت شده توسط دشمن جمهوری اسلامی را از دیگر علل شکل گیری چالشهای اقتصادی کشور برشمرد و افزود: اگر اقدامات مدیران اقتصادی قاطع و جامع باشد، مشکلات اقتصاد قابل حل است. این اقدامات با تدبیر مدیریت جامع و دقیق امکان‌پذیر است اما متاسفانه به دلیل خلاء سوء مدیریت داخلی دشمنان نهایت استفاده را کرده و فضای اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح علل ایجاد آشفتگی های اقتصادی کشور، گفت: التهابات کنونی فضای اقتصادی کشور موجب تشدید فضای سوداگری در کشور شده که بخش عمده ای از آنها ناشی از رویکرد مدیریتی، فضای سیاسی، سوداگری و دلالی است. ما دلایل اقتصادی را به عنوان مهمترین و اصلی ترین دلایل ایجاد شرایط کنونی کشور در زمینه بروز مشکلات اقتصادی نمی دانیم و البته دولت هم این عقیده را قبول دارد.

وی یادآور شد: در همین راستا بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی و آقای تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم و تاکید کردیم که ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت در شرایط کنونی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که البته رییس جمهور نیز در سخنرانی خود بر این موضوع صحه گذاشته است. به نظر ما عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی طی سالهای اخیر موجب بی اعتمادی روزافزون مردم به تصمیمات اجرایی کشور شده است.

پورابراهیمی افزود: در این نامه تاکید کردیم ما هم مثل شما از تیم اقتصادی دولت انتقاد داریم و خواستار اصلاح این تیم هستیم و اعلام کردیم انتظار داریم در راستای تغییر تیم اقتصادی دولت اقدام شود گرچه مجلس با استفاده از ابزارها و اختیارات خود می تواند نسبت به این مهم اقدام کند، اما خواهش می کنیم دولت در این امر پیشگام شده و تغییراتی در تیم اقتصادی خود ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه