English

روحانی در همایش قوه قضائیه:

وحدت و همنوایی ما باید بیشتر از همیشه باشد

رئیس‌جمهور گفت: در کشور ما با وجود بدخواهانی که پس از پیروزی انقلاب داشتیم، که رو در روی ملت ما قرار گرفتند، امروز همدلی، وحدت و همنوایی ما باید بیشتر از همیشه باشد.

وحدت و همنوایی ما باید بیشتر از همیشه باشد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه 5 تیر با حضور در همایش سراسری قوه قضاییه به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور اظهار داشت: به اعتقاد من هرچه قوه قضاییه و مسئولین نظام به شیوه و سیره شهید آیت‌الله بهشتی نزدیک‌تر شوند، بی‌تردید بر مقبولیت نظام و قوه قضاییه افزوده خواهد شد.

وی افزود: شهید بهشتی مرد حکمت و مرد صبر و استقامت و مدیری بسیار لایق بود. در هر جمعی حضور پیدا می‌کرد، به عنوان محور آن جمع محسوب می‌شد. کسی بود که شیوه آموزش را در حوزه علمیه قم از سال ۳۹ و ۴۰ بنیانگذاری کرد. او شخصیتی بود که شیوه آموزش و محیط جدیدی برای نوجوانان و جوانان کشور تحت عنوان دبیرستان دین و دانش ایجاد کرد.

روحانی تاکید کرد: ما همیشه او را به عنوان پل فقه، سیاست، اخلاق و حکمرانی، به عنوان شخصیتی که مدیرانی بسیار ارزشمند در حوزه و دانشگاه تربیت کرد، می‌دیدیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز بیشتر از آنکه بخواهیم راجع به اصول ۶۲، ۱۱۳ یا ۱۵۶ قانون اساسی حرف بزنیم، باید بر اصل ۵۷ تاکید کنیم، گفت: قوا اگرچه مستقل از یکدیگر هستند و قوه قضاییه هم یکی از امتیازاتش استقلال است، اما هر سه قوه سه شاخه در یک درخت اند. ما سه درخت به نام قوای مجریه، مقننه و قضاییه نداریم. ما سه نوع حاکمیت در کشور نداریم. در کشور ما با وجود بدخواهانی که پس از پیروزی انقلاب داشتیم، که رو در روی ملت ما قرار گرفتند، امروز همدلی، وحدت و همنوایی ما باید بیشتر از همیشه باشد.

انقلاب اسلامی ما پیروزی یک جناح، حزب و قشری خاص از جامعه نبود

وی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی همه ملت ایران در برابر استبداد و استعمار قیام کردند. انقلاب اسلامی ما پیروزی یک جناح، حزب و قشری خاص از جامعه نبود بلکه پیروزی استقلال و آزادی و حکومت مورد قبول مردم ما یعنی جمهوری اسلامی بود. پس از این پیروزی، بلافاصله دشمنان ما توطئه های فراوانی در سراسر کشور ایجاد کردند تا نظام ما مستقر نشود.

روحانی گفت: به محض اینکه جنگ پایان یافت و سازندگی در کشور آغاز شد، دشمنان توطئه های جدیدی را علیه کشورمان آغاز کردند. تحریم نفتی دوران کلینتون در دورانی بود که سازندگی در کشور می خواست به ثمر بنشیند. به محض اینکه از این توطئه ها توانستیم عبور کنیم، توطئه دیگری علیه ما آغاز شد.

رئیس جمهور با اشاره به ماجرای ائتلاف علیه عراق و آزادسازی کویت، اظهار کرد: یکی از توطئه‌ها این بود که ایران وارد این مخمصه و جنگ شود. یادتان نرفته که عده‌ای بر ما ایراد می‌گرفتند که چرا «خالدبن ولید» را در عراق تنها می گذارید.

همایش سراسری قوه قضاییه

وی تصریح کرد: می‌گفتند ما باید در خط مقدم جنگ با آمریکا در منطقه باشیم. اگر هوشیاری نظام و اعلام بی طرفی فعال جمهوری اسلامی نبود، ما را وارد یک درگیری جدید دیگر کرده بودند.

جنگ بر افغانستان تحمیل شد

روحانی با اشاره به حادثه ۱۱ سپتامبر گفت: باز هم هوشیاری و آگاهی مردم و نظام ما بود که باعث شد ما از یک توطئه جدید دیگر فاصله بگیریم. جنگ بر افغانستان تحمیل شد؛ بعد گفتند نوبت چه کسی است؟ تا هفته های آخر میان حمله به ایران و عراق اختلاف بود و در نهایت به عراق حمله کردند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: پس از آن، توطئه جدیدی یعنی پرونده هسته ای ایران را به میان کشیدند و اتهامات زیادی علیه فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ما مطرح کردند. در تابستان و پاییز سال ۸۲ تلاش کردند ما را به فصل ۷ بکشانند؛ همه شرایط آماده بود. هوشیاری نظام و مردم این توطئه را خنثی کرد. شما دیدید که در آژانس هسته ای و شورای حکام، آمریکا و دیگران درباره ایران چگونه سخن می گفتند.

روحانی با اشاره به دشمنی های آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف دشمنان ما در تمامی مراحل از سال ۵۷ تا سال های اخیر این بود که انقلاب اسلامی پایان یابد و ملت ایران در برابر استکبار تسلیم شود. این هدف نهایی آنها در تمام مراحل بود. گویی استکبار و صهیونیست جهانی وجود ایران اسلامی و انقلابی و توانمند را تهدیدی خطرناک برای مسیر و اهداف خود می بیند و باید با این تهدید بزرگ از دید آنها ستیز و مقابله کند و آن را از پیش پای خود بردارد.

رئیس جمهور بیان کرد: ملت ما ایستادگی کرد و فراز و نشیب فراوانی را پشت سر گذاشت. آنها می خواستند به ما بگویند باید بپذیرید که فعالیت صلح آمیز هسته ای نداشته باشید و تحقیقات صلح آمیز هسته ای را ادامه ندهید. به عبارت دیگر می خواستند بگویند پرونده هسته ای شما یک پرونده علمی، فناوری و اقتصادی نیست بلکه یک پرونده امنیتی است.

وی گفت: همه دعوا در این سالها بر سر این مسئله بود که آیا پرونده هسته ای ایران امنیتی است یا تکنولوژیکی و اقتصادی. آمریکا و همه حامیان او می خواستند بگویند فناوری هسته ای ایران یک فعالیت امنیتی است و ادامه این راه از دیدگاه قوانین بین المللی نامشروع است.

روحانی اظهارکرد: ملت ما، رهبر انقلاب و مسئولین در برابر این توطئه بزرگ پیروز شدند و در دنیا این را به کرسی نشاندند که پرونده ما امنیتی نیست و صلح و امنیت جهان را تهدید نمی کند و نباید تحت فصل ۷ شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد.

امروز پرونده هسته ای ایران امنیتی نیست و با قطعنامه ۲۲۳۱ برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت اعلام شده است که ایران حق غنی سازی داردرئیس جمهور ادامه داد: ما خواستیم به دنیا بگوئیم که شما حق ندارید فعالیت هسته ای کشور ما را غیرقانونی و نامشروع جلوه دهید. به حول قوه الهی به هر دوی این اهداف رسیدیم. امروز پرونده هسته ای ایران امنیتی نیست و با قطعنامه ۲۲۳۱ برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت اعلام شده است که ایران حق غنی سازی دارد. البته همه کشورها در چارچوب قوانین بین المللی حق غنی سازی صلح آمیز دارند ولی شورای امنیت برای هیچ کشوری نگفته است که آن حق غنی سازی دارد. این دستاورد بزرگ ملی ماست.

غنی سازی صلح آمیز حق ما و قانونی است

وی افزود: ما از پرونده هسته ای امنیت زدایی کردیم و از فصل ۷ منشور شورای امنیت خارج شدیم و ثابت کردیم غنی سازی صلح آمیز حق ما و قانونی است و دنیا این را پذیرفت. البته بر ما تحریم های ظالمانه ای را تحمیل کرده بودند که باید آنها را بر می داشتند. ما توانستیم رفع تحریم ها را به کرسی بنشانیم. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ که تائید کننده توافق هسته ای ما با دنیا است، دیگر تحریم ها را مشروع نمی شناسد و امروز هیچ کشوری نمی تواند بگوید ایران به دلیل فعالیت های هسته ای باید تحریم شود.

روحانی اظهار داشت: آن چیزی که امروز روبروی ما است، تحریم یکجانبه درونی آمریکا است که می خواهند آن را فراسرزمینی کنند.

رئیس جمهور گفت: ما از سال ۹۴ که یک شرایط جدید را پیدا کردیم، از یک پیچ خطرناک عبور کردیم و توانستیم تولید و فروش نفت را از اوپک بازپس بگیریم. همچنین توانستیم حق ملت ایران برای تجارت با دنیا را دوباره پس بگیریم و کشورهای جهان را برای سرمایه گذاری به ایران دعوت کنیم. البته این پیروزی ها خوشایند صهیونیست ها و افراطی های آمریکا از روز اول نبود.

وی گفت: این کشورهایی که امروز در مقابل ایران سینه چاک می کنند و برای فشار بر ایران تلاش می کنند، یعنی برخی از کشورهای منطقه، همیشه دشمن ما بوده اند. البته شکل این دشمنی ها فرق می کرد و آمریکا و صهیونیست همواره دوست ایران نبودند.

اولین توطئه این بود کاری کنند ایران توافق هسته ای را نقض کند. همه پوست خربزه ها را زیر پای نظام گذاشتند و همه جور بهانه آوردند. آمریکائی ها تعهدات را قدم به قدم زیر پا گذاشتندروحانی بیان کرد: تلاش دشمنان بعد از سال ۹۴ این بود که توافق هسته ای شکسته شود. ترامپ روی کار آمده بود، اما چرا از برجام خارج نمی شد؟ و چرا خروج او از برجام چند ماه طول کشید؟ بنا بر این نبود که آمریکا از برجام خارج شود.

اولین توطئه این بود کاری کنند ایران توافق هسته ای را نقض کند

رئیس جمهور اضافه کرد: اولین توطئه این بود کاری کنند ایران توافق هسته ای را نقض کند. همه پوست خربزه ها را زیر پای نظام گذاشتند و همه جور بهانه آوردند. آمریکائی ها تعهدات را قدم به قدم زیر پا گذاشتند.

وی گفت: هدف این بود که ایران بگوید آمریکا ۱۰۰ درصد به تعهد خودش عمل نمی کند پس ما برجام را رها می کنیم و بیرون می رویم تا از نو تمام تحریم ها برگردد و پرونده ما از نو امنیتی شود و مشروعیت فعالیت هسته ای ایران از دست برود که در اینجا موفق نشدند. البته من در اینجا فرصت بحث ندارم که برای شما بگویم چه اقداماتی انجام دادم و چه فراز و نشیبی را طی کردیم.

روحانی گفت: آنها تلاش بسیاری کردند تا ما را تحریک و عصبانی کنند، اگرچه جای عصبانیت هم داشت تا ما از برجام خارج شویم. راه دوم این بود که آژانس را وادار کنند که او بگوید ایران به تعهدات خود عمل نمی کند. شما ببینید چقدر سفر از نیویورک به وین صورت گرفت و مدیرکل را به کنگره آمریکا بردند و آن خانم که نماینده آمریکا در سازمان است، به وین سفر کرد. همه فشارها به آژانس آورده شد تا آنها برای یکبار هم شده بگویند ایران به تعهدات خودش عمل نکرده است. این بهترین راه برای آمریکا بود. در این راه هم موفق نشدند.

رئیس جمهور افزود: سازمان انرژی اتمی، وزارت خارجه و وزارت دفاع و همچنین مسئولین ما با هنرمندی و دقت و هوشیاری و در عین حال ایستادگی روی منافع کشور، نگذاشتند این توطئه موفق شود.

وی اظهارکرد: طرح سوم آمریکا این بود که اروپا را راضی کند تا با هم از این توافق خارج شوند و ماه‌ها را روی این زمینه کار شد که من جزئیات آن را می دانم. در این راه هم ناموفق بودند و اتحادیه اروپا و آن سه کشور بزرگ اروپایی زیر بار نرفتند.

روحانی ادامه داد: این که می بینید بعد از یک سال و نیم آقای ترامپ به تنهایی از برجام خارج می شود، این گزینه چهارم آمریکا و بدترین و مفتضح ترین آن بود که آبروی آمریکا در دنیا رفت.

رئیس جمهور گفت: شما ببینید در دنیا چه کسی می گوید که آمریکا درست و قانونی و در چارچوب تعهدات خود عمل کرده؟ همه دنیا قبول دارند که آمریکا تخلف کرده و تعهد را زیر پای خود گذاشته است. یعنی ما کاری کردیم؟

آیا آمریکا پیروز خواهد شد و با جنگ روانی و اقتصادی و سیاسی می تواند ملت ما را بشکند؟ این ملت مقاوم و سرو سرافراز تاریخ از اهداف خود کوتاه نمی آیدوی افزود: آمریکا با بالاترین هزینه این اقدام را انجام داد. وقتی آمریکا از این تعهد خارج شد، تمام امیدش این بود که آن شب که این تصمیم را اعلام می کند، فردای آن روز ایران اعلام کند از این توافق خارج شده است. این آرزوی بزرگ آمریکا بود. چون اگر ما اعلام می کردیم از برجام خارج شدیم، یعنی پرونده به شورای امنیت برگردد و دوباره به فصل ۷ برویم و همه دنیا ما را تحریم کند و آژانس بگوید ایران تخلف کرده است. در این راه هم ناموفق بودند.

 در یک شرایط پیروزمندانه  از لحاظ سیاسی و حقوقی در دنیا هستیم

روحانی بیان کرد: ما امروز در یک شرایط پیروزمندانه  از لحاظ سیاسی و حقوقی در دنیا هستیم اما در عین حال آمریکا مثل همیشه با شیوه  دیگری می خواهد قدرت جمهوری اسلامی ایران و ابهت ملت ایران را در هم بشکند. آیا آمریکا پیروز خواهد شد و با جنگ روانی و اقتصادی و سیاسی می تواند ملت ما را بشکند؟ این ملت مقاوم و سرو سرافراز تاریخ از اهداف خود کوتاه نمی آید.

رئیس جمهور با اشاره به بازی های درخشان تیم ملی در جام جهانی گفت: همه ملت یکدل و یکصدا از تیم ملی حمایت کرد و ما یک موفقیت ورزشی را در این سه بازی دیدیم. این حمایت نشان می دهد ملت ما از منافع خود، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دست بر نمی دارند و انقلابمان را رها نمی کنند.

روحانی گفت: آمریکا یا هر دشمن دیگری، اگر بخواهد بر ملت ایران پیروز شود، ابتدا باید امید ملت به آینده را در هم بشکند. اگر امید باقی بماند، آمریکا حتما شکست می خورد. ما از مشکلات با کمترین هزینه و خسارت عبور خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوب می دانم که قاضی باید میان خود، خدا، قانون و وجدان قضاوت کند. بالاترین استقلال در کشور، استقلال شخص قاضی است. قاضی باید مستقل باشد و در نظام اسلامی حتی امام معصوم هم در کار قاضی شایسته ورود نمی‌کند.

یکی از توطئه‌های دشمن این است که به ذهن ما اینگونه القا کند که قاضی مستقل نیست و تحت تاثیر پول، جناح، قومیت و مذهب قرار داردروحانی اضافه کرد: قاضی به طور مستقل حکم می کرد و حتی اگر کسی از امیرالمومنین شکایت داشت، با کمال تواضع در دادگاه حضور می یافت. هیچ تاریخی با عظمت تر از تاریخ امیرالمومنین برای عظمت قاضی سراغ ندارید.

باید مردم احساس کنند که قاضی مستقل است

وی با بیان اینکه باید مردم احساس کنند که قاضی مستقل است، گفت: یکی از توطئه‌های دشمن این است که به ذهن ما اینگونه القا کند که قاضی مستقل نیست و تحت تاثیر پول، جناح، قومیت و مذهب قرار دارد. ما نباید به دست آنها بهانه بدهیم.

رئیس جمهور گفت: اگر می خواهیم میان مردم و نظام بیش از پیش، اعتماد ایجاد شود، یکی از قوایی که در این اعتماد تاثیر بسیاری دارد، قوه قضاییه و قضات و مسئولین قضایی ما هستند. قوه قضاییه باید قدرتمند و مورد احترام همه باشد. اگر قوه قضاییه شکست، اعتماد مردم شکسته می شود. چه آنکه قوه مجریه و مقننه هم اگر بشکنند، اعتماد مردم شکسته خواهد شد.

روحانی افزود: سیاه نمایی کار غلطی است و در برخی اشکال، مجرمانه هم است. تهمت زدن گناه بزرگی است. جان و مال مردم باید مورد احترام همه باشد. اگر کسی آبروی مومنی را ببرد با خدا اعلام جنگ کرده است. آیا امروز قاضی ما می‌تواند سیاه نمایی در شرایط فعلی جامعه را با شرایط دیروز یکسان و یکی ببیند؟

وی ادامه داد: دادستان ها امروز وظیفه سنگینی به دوش دارند، آنکه آینده را سیاه نشان می دهد، به شکایت خصوصی نیاز ندارد. آن کسی که دارد امید مردم را از بین می برد، دارد به دشمن و آمریکا کمک می کند. چرا عده ای نسبت به زندگی آینده خود نگران هستند؟ مگر در این سه ماه جنس کم شده است مگر درآمد ما کم شده است؟ این چنین نیست.

درآمد و مخارج ما در سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۰ درصد زیاد شده است. میزان دلاری که به خزانه آمده، بیشتر شده استرئیس جمهور گفت: درآمد و مخارج ما در سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۰ درصد زیاد شده است. میزان دلاری که به خزانه آمده، بیشتر شده است؛ پس چرا نگرانی وجود دارد؟ این همان انتظارات تورمی و سیاه نمایی و نگران کردن مردم نسبت به آینده است.

روحانی گفت: ممکن است نگرانی ۵ درصد باشد اما دشمنان ما و افرادی که در داخل جامعه آگاهی ندارند، می خواهند این نگرانی ۵ درصد به ۱۰۰ درصد تبدیل شود. ممکن است ما کمبود بارندگی داشته باشیم اما ریال و دلار ما کم نشده است. دولت برای آب هم فکر و برنامه ریزی کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما دو روز قبل در دولت هزار میلیارد تومان به روستاها و شهرهایی که در تابستان امسال در مضیقه آبی خواهند بود، اختصاص دادیم. وظیفه نظام و دولت این است که به فکر زندگی مردم باشیم.

به اندازه کافی شکر و گندم و روغن داریم

روحانی تاکید کرد: به اندازه کافی شکر و گندم و روغن داریم. ما به مردم اطمینان می دهیم که کالاهای مورد نیاز به وفور در اختیارشان خواهد بود. ارز در بازار هر قیمتی پیدا کند، برای زندگی مردم عادی و تامین نیازها حتما کافی خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه چرا در مردم نگرانی ایجاد می کنیم گفت: یک زمان این نگرانی را رسانه های دشمن ایجاد می کنند، که بالاخره کارشان همین است و اگر نکنند به آرمان‌های خیانت آلود خود پشت کرده اند اما از دوستان توقع بیشتر از وضعیت فعلی است. اساتید، حوزه ها، خطبا، مجلس و قوه قضاییه و ما همه باید دست به دست هم دهیم. اگر بتوانیم امید به آینده و اعتماد را حفظ کنیم، می توانیم از تمام مشکلات عبور کنیم و آمریکا قادر نخواهد بود ملت ما را شکست دهد.

وی افزود: دشمنان ما قادر نیستند ما را به زانو درآوردند. ما با روحیه بالا در کنار ملت از مشکلات عبور خواهیم کرد. یک مقدار باید الویت ها بیشتر شود. اجازه ندهیم در فضای کشور هیچ فرد و تریبونی برای تخریب و تهمت و افترا حاشیه امن داشته باشد. اگر می خواهیم نظام را حفظ کنیم، این وظیفه ماست.

روحانی گفت: انتقاد دلسوزانه مفید است و همه از آن استقبال می کنیم اما سیاه نمایی و تهمت هیچ وقت خوب نیست و امروز از همیشه بدتر است چون امروز آثار خطرناک تری دارد. شما باید پرچم عدالت را همیشه به اهتزاز درآورید. عدالت حاشیه های امنیت ناصحیح درست کردن را از بین بردن است. عدالت سیاسی یعنی توزیع عادلانه قدرت و عدالت اقتصادی تولید عادلانه ثروت. عدالت اجتماعی یعنی نگذارید منزلت عادلانه در جامعه و حیثیت کسی صدمه ببیند.

رئیس جمهور خطاب به مسئولین قوه قضاییه اظهار داشت: شما پاسداران جامعه سالم هستید و شما هستید که باید کاری کنید هیچ مجرمی احساس امنیت نکند و هیچ انسانی به غیر از آنکه در دادگاه جرمش اثبات شده، احساس ناامنی نکند.

روحانی افزود: همه مردم جز مجرمین باید احساس امنیت کنند؛ این احساس، اعتماد و امیدآفرین است. امروز اقتصاد ما به حرکت نیاز دارد چون امروز هدف اقتصاد است. بار اقتصادی به دوش دولت و مجلس و قوه قضاییه است. شما می توانید فضای کسب و کار را رونق دهید.

وی تصریح کرد: چه اشکالی دارد در سالی که آمریکا می خواهد به اقتصاد کشور ما ضربه بزند همه قضات کشور داوطلبانه هر روز یکی دو ساعت بیشتر کار کنند. چه اشکالی دارد؟ آمریکا می خواهد با ما جنگ اقتصادی داشته باشد؛ شما باید کاری کنید که فضای کسب و کار بهتر شود و سرمایه دار به سرمایه گذاری اش اعتماد کند.

روحانی با بیان اینکه ۵ تا ۶ میلیون نفر ایرانی در خارج از کشور داریم گفت: این ها سرمایه عظیمی در اختیار دارند. اگر فضای امن ایجاد کنیم، بسیاری از این افراد بازخواهند گشت. ما به جوانی که سرباز است، امنیت می دهیم و می گوییم که سالی سه ماه می توانی به خانه بیایی و خانواده ات را ببینی و برگردی؛ سه ماه به ملت ایران مهلت بدهید به داخل کشور بیایند، اقوام خود را ببینند و برگردند. ممکن است در جایی مشکلی وجود داشته باشد، مشکل باید حل شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مساله توریسم و گردشگری گفت: اجازه بدهید مردم بیایند. اگر این ۵ یا ۶ میلیون نفر سالی دو بار به ایران بیایند و برگردند، اقتصاد ما درست می شود. مگر نمی گوییم باید آمریکا را در تبلیغات شکست دهیم، اگر این ۶ میلیون ایرانی به ایران بیایند و برگردند، همگی شان سفیر ایران می شود. یک مقدار باید فضا را بازتر کنیم.

روحانی گفت: به بانک مرکزی دستور داده ام به هر کسی ارز می دهیم در سایت بیاورید. باید از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم. کمااینکه این فضای مجازی اشتغال و صرفه جویی برای ما ایجاد می کند. در هر بخشی ممکن است مشکلی وجود داشته باشد اما باید با حداقل هزینه آن مشکل را حل کرد و به نتیجه رساند.

همین که آمدیم قیمت ارز پایین آمد

ما کاری برای ارز نکردیم؛ همین که آمدیم قیمت ارز پایین آمدوی تصریح کرد: پیروزی ملت بزرگ ایران در تمام زمینه ها اعم از انقلاب و جنگ و تحریم، در سایه امید و اعتماد بود. اگر توانستیم در دولت یازدهم اقتصاد را آرام کنیم، خیلی کار زیادی نکردیم بلکه اعتماد درست شده بود. ما کاری برای ارز نکردیم همین که آمدیم قیمت ارز پایین آمد. بدانید اگر امید و اعتماد نباشد هیچ دولت و نظامی موفق نخواهد بود. برای امید و اعتماد عمل و لسان و نحوه بیان ما مهم است. هر سه قوه تحت نظر رهبری باید انسجام خود را حفظ کنند.

رئیس جمهور با اشاره به جلسات هفتگی اقتصادی سران قوا گفت: ان شاالله این جلسات ادامه خواهد یافت. خوشبختانه همه مصوبات این جلسات مورد تایید رهبری بوده است و برای اجرا ابلاغ کردیم. همه توان ما باید به کار گرفته شود و می توانیم در برابر دشمن موفقیت به دست آوریم. امید ما به این یا آن نیست. ما کشور را با ایثار مردم به گونه ای اداره خواهیم کرد تا دشمنان ما که نمی خواستند چهلمین جشن انقلاب را ببینند، شاهد بزرگ ترین جشن ملت ایران باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه