English

ممنوعیت ورود دبیر کل اسبق ناتو به آمریکا، به دلیل سفر به ایران

​«خاویر سولانا» که به عنوان مسئول مذاکرات هسته‌ ای از سوی اتحادیه اروپا، نام آشنایی برای ایرانیان است، به دلیل سفر در طول مذاکرات به ایران، از ورود به آمریکا منع شده است.

ممنوعیت ورود دبیر کل اسبق ناتو به آمریکا، به دلیل سفر به ایران

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از «ال پیس» اسپانیا، قواعد مهاجرتی جدید دولت ترامپ علیه کشورهای مسلمان، دامن «خاویر سولانا» دبیرکل اسبق ناتو، نماینده عالی سابق سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا، دبیرکل شورای اتحادیه اروپا و شورای اتحادیه اروپای غربی که ۱۳ سال به عنوان سیاست‌مدار در مقام وزیر دولت حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا به نخست‌وزیری «فیلیپ گونزالز» کار می‌کرد، را هم گرفت.

بر اساس این گزارش این سیاست‌مدار اسپانیایی اخیرا به دلیل سفری که به ایران داشته نتوانسته ویزای مسافرتی به آمریکا را دریافت کند. 

به گزارش این رسانه، اسپانیایی‌ها برای مدت کمتر از ۹۰ روز نیازی به دریافت ویزای آمریکا ندارند؛ اما این ضمانتی برای ممانعت از ورود آنها به مرزها نیست، به همین دلیل افراد برای این که در مرزها شگفت زده نشوند پیش از سوار شدن به هواپیما اقدام به دریافت ویزای الکترونیک می‌کنند. این ویزا به شما اطمینان می‌دهد که هیچ مشکلی برای ورود شما به آمریکا وجود ندارد. 

این رسانه به وضعیت «خاویر سولانا» اشاره کرده و نوشت: «او از این فیلتر نتوانسته عبور کند.»

یک منبع آگاه در سفارت آمریکا در مادرید بدون اظهارنظر درباره مورد سولانا گفته: کسانی که پیش از این سفری به یکی از کشورهای ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی یا یمن داشتند نمی‌توانند بدون اخذ ویزا وارد آمریکا شوند؛ این بدان معنا نیست که نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند بلکه باید مانند شهروندان سایر کشورها ویزا بگیرند.

«سولانا» به عنوان  نماینده عالی سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا یکی از اولین کسانی بوده که در پرونده مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور داشته و به ایران سفر کرده است. توافقی که دولت ترامپ از آن خارج شده است.

یک نماینده سابق مجلس اسپانیا هم در صفحه شخصی توییتر خود اقدام آمریکا را شرم‌آور خواند و نوشت: آمریکا مانع ورود دبیرکل اسبق ناتو شده. دلیل؟ او به ایران سفر کرده بود. در حالی که هیچ قراداد یا تحریمی علیه این کشور وجود نداشت. این شرم آور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه