English

گفتگوی امیر عبداللهیان با سفیر فرانسه در تهران

دستیار ویژه رییس مجلس با سفیر فرانسه در تهران دیدار کرد.

گفتگوی امیر عبداللهیان با سفیر فرانسه در تهران
به گزارش خبرگزاری موج، فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار گفتگو‌ های پارلمانی را جزئی مهم از روابط کشور‌ ها خواند و گفت: با توجه به نقش تسهیل کننده مجالس دو کشور در روابط فیمابین، مجلس شورای اسلامی از تبادل دیدگاه پارلمان‌ ها و تقویت گفتگو‌ های پارلمانی استقبال می‌کند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه این دیدار با اشاره به گفتگو‌ های جمهوری اسلامی ایران و اروپا در موضوع توافق هسته‌ ای گفت: ایران شرایط خود را برای ادامه برجام به طور شفاف و ملموس بیان کرده است و انتظار دارد بسته پیشنهادی اروپا متناسب با وزن توافق هسته‌ ای باشد.

وی افزود: انتظار داریم اروپا در موضوع برجام با توجه به منافع طرفین تصمیم گیری نماید و تحت تاثیر اقدامات تنش‌ زای ترامپ قرار نگیرد.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و وضعیت اسفبار انسانی در یمن گفت: در پی اقدام نظامی سعودی و امارات در بندر حدیده راه ارسال کمک‌ های انسانی سازمان ملل و صلیب سرخ برای مردم یمن مسدود است و ادامه این وضعیت موجب بروز فاجعه انسانی بزرگی خواهد شد.

وی افزود: اظهارات مقامات سعودی در خصوص ارسال سلاح از سوی ایران به یمن کذب محض است و سعودی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در یمن این ادعا‌ ها را مطرح می‌کنند.

امیرعبداللهیان سیاست دوگانه فرانسه در قبال تروریسم و اجازه فعالیت دادن به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه را سیاستی نادرست خواند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در این دیدار از تداوم نقض حقوق بشر در بحرین انتقاد کرد و نسبت به وضعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر مسلمانان بحرین و ضرورت رسیدگی درمانی به وی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در پایان با محکوم کردن اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی گفت: این اقدامات موجب ایجاد حاشیه‌ امن برای رژیم صهیونیستی نخواهد شد.

وی از فرانسه و جامعه بین الملل درخواست کرد ضمن محکوم کردن کشتار فلسطینی‌ ها توسط رژیم صهیونیستی، توجه ویژه‌ ای به وضعیت مردم فلسطین و نوار غزه داشته باشند.

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به سفر روسای مجالس ملی و سنای فرانسه به تهران و تاکید بر اهمیت تقویت روابط پارلمانی ایران و فرانسه گفت: فرانسه آمادگی تبادل هیات‌ های پارلمانی میان دو کشور و استقبال از رییس مجلس شورای اسلامی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به دور جدید گفتگو‌ های ایران و سه کشور اروپایی در خصوص برجام گفت: فرانسه و اروپا از انتظارات و شرایط جمهوری اسلامی ایران برای ماندن در توافق برجام اطلاع دارند و در مذاکرات اخیر این شرایط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرانسوا سنمو افزود: این پیام ایران را به روشنی دریافت کرده ایم که ادامه فروش نفت و تقویت ارتباطات بانکی دو اولویت اصلی ایران در مذاکراتند که مدنظر اروپا و فرانسه هستند.

وی افزود: توجه و حساسیت پارلمان ایران را در این خصوص درک می‌کنیم.

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران همچنین گفت: فرانسه هیچ بنایی برای خروج از برجام ندارد و این توافق را به نفع امنیت و ثبات جامعه بین المللی می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب انسانی در یمن گفت: ارسال کمک‌ های انسانی به یمن باید تسهیل شود و همه طرف‌های درگیر برای رسیدن به راه حل سیاسی تلاش کنند.

فرانسوا سنمو در پایان موضع کشورش در خصوص محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس را یادآور شد و گفت: این اقدام آمریکا نقض حقوق بین الملل است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

طرفین روند سیاسی در عراق و لبنان را مثبت ارزیابی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی