English

اروپا و حامیان برجام با آمریکا مخالفت نکنند، منطقه و جهان نا امن می‌ شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر اروپا و حامیان برجام مخالفت عملی خود را با سیاست های آمریکا به اجرا نگذارند، آینده خوفناک پیش رو، بخاطر فروریزی برجام، با نا امنی های بی‌سابقه در منطقه و جهان مواجه خواهد شد.

اروپا و حامیان برجام با آمریکا مخالفت نکنند، منطقه و جهان نا امن می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج،  علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور عزیمت کرده است، در پنل تخصصی با عنوان «توافق یا مصیبت - خاورمیانه در مواجهه با تنش‌های چندجانبه» که با حضور وزرای خارجه نروژ و عمان برگزار شد، شرکت کرد.

در این نشست، صالحی به بیان مواضع و اصول سیاست خارجی ایران در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته‌ ای کشورمان پرداخت و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت به کارگیری سلاح‌ های هسته‌ ای، نیاز کشور به انرژی هسته‌ای جهت توسعه و پیشرفت، اعتقاد به چارچوب برد-برد در مذاکرات و پایبندی به تعهدات، از جمله مهمترین مطالب وی بود.

صالحی با تاکید بر نادرست بودن سیاست دولت جدید آمریکا و طرح موضوع "غنی سازی صفر" کشور، این مطلب را تکرار اشتباهات گذشته دانست و یادآور شد که اساسا شروع مذاکرات برجام با کنار گذاشتن این سیاست و تغییر رویه آمریکا آغاز گردید.

وی همچنین واکنش تند جامعه جهانی به تصمیمات غیرعقلانی و بی پایه و اساس آمریکا را کاملا مشهود و نمایان توصیف کرد و اظهار داشت: چنانچه اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای حامی برجام در زمان لازم مخالفت عملی خود را با سیاستهای آمریکا به اجرا نگذارند، آینده خوفناک پیش رو، بخاطر فروریزی برجام، با نا امنی های بی‌ سابقه در منطقه و جهان مواجه خواهد شد.

وی همچنین در این نشست بر لزوم گفتمان منطقه ای میان بازیگران اصلی تاکید و همانگونه که مسئولین جمهوری اسلامی بارها اعلام نموده اند، از آمادگی کشور برای درک متقابل و حل بحران های منطقه ای از طریق گفتگو و تفاهم خبر داد.

در این نشست دیگر سخنرانان با انتقاد گسترده از سیاستهای دولت آمریکا در قبال برجام، خواستار اقدامی متناسب از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای باقیمانده در برجام بوده و بر گفتگو های منطقه ای تاکید داشتند.

همچنین از منظر دیگر سخنرانان، چند جانبه گرایی و توافقات چند جانبه در نتیجه توجه به یک آرمان برتر و خیلی عمومی حاصل می‌شود و از بین بردن دستاورد های این حوزه امری تاسف بار برای جامعه بشری است. سخنرانان تاکید داشتند که تبعات تلاش بعضی از کشورها برای قطبی نمودن منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، کاملا مشهود بوده، ضمن اینکه رفتار و سیاستهای فعلی دولت آمریکا باعث انسجام هم پیمانان او در مقابله با سیاست های یک جانبه آمریکا شده و اروپا را به سمت یک استقلال سیاسی اقتصادی سوق داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه