English

احتمال خروج ایران از توافق هسته ای در هفته های آینده

معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه برجام در بخش مراقبتهای ویژه قرار دارد، هشدار داد که ایران ممکن است طی هفته‌های آینده از توافق هسته ای خارج شود.

احتمال خروج ایران از توافق هسته ای در هفته های آینده

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از راشا تودی، عراقچی معاون وزیر خارجه ایران هشدار داد که ایران ممکن است طی هفته‌های آینده از توافق هسته ای خارج شود. 

 عراقچی در مصاحبه با شبکه یورو نیوز افزود: توافق هسته‌ ای اکنون در بخش مراقبت های ویژه قرار دارد، و اگر توافقی با طرف های اروپایی حاصل نشود تهران ممکن است از این توافق خارج شود؛ این امکان وجود دارد. 

معاون وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: من نمی‌توانم بگویم که چشم انداز روشن و شفافی وجود دارد تا یک بسته خوب داشته باشیم اما امیدواریم که این بسته پیشنهادی خوب باشد تا برای باقی ماندن ایران در برجام کافی باشد.

عراقچی اضافه کرد؛ ایران مایل است توافق را حفظ کند اما تعادل و توازن بعد از خروج آمریکا از برجام باید حفظ شود. بعد از تصمیم آمریکا درباره برجام، توافق، توازنش را از دست داده است، اگر کشورهای اروپایی و دیگر طرفین توافق هسته‌ای میخواهند ایران در این توافق بماند آن ها باید غیبت واشنگتن و اعمال دوباره تحریمها علیه ایران را جبران کنند. 

براساس گزارش یورو نیوز، عباس عراقچی اضافه کرد که برجام و تحریم ها هیچ گاه نمی توانند در کنار هم بنشینند.

وی گفت: «اغلب مردم ایران امروز به اروپا هم اطمینانی ندارند و اروپا برای کسب اطمینان این مردم باید تلاش کنند. ایرانیها می گویند خروج آمریکا‌ از برجام تنها بازی پلیس بد و پلیس خوب است. نقش پلیس خوب‌ را اروپا بازی می کند.»

وی درباره خواسته های ایران از اروپا به یورونیوز گفت: «آنچه که برای ما اهمیت دارد اجرای کامل و تمام عیار برجام است. برای ما اهمیتی ندارد چگونه اروپا قصد دارد برجام را حفظ و تحریم های آمریکا را دور بزند. آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور و ماندگاری شرکت های اروپایی در ایران است. آنچه که برای ما اهمیت دارد فروش نفت خام است. ما می خواهیم که پول ها براحتی به حساب ما واریز شود. باید یک ارتباط بین بانکی بین ما و اروپا باشد. این موضوع با اروپایی هاست تا راه اصلی را پیدا کنند.»

عباس عراقچی البته گفت که ایران حاضر است برای یافتن راه حل و بسته های اروپا برای حفظ برجام به اروپا کمک کند.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در 8 ماه مه 2018، طرفهای اروپایی قول دادند که با تامین منافع اقتصادی ایران در چارچوب برجام بتوانند این توافق بین المللی را حفظ کنند و ایران را در این توافق نگه دارند. 

ایران از اروپایی ها خواسته این بسته پیشنهادی باید همه منافع ایران در چارچوب برجام را حفظ کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی