English

انتقاد مدیر کل امور اتباع وزارت کشور از وضعیت پناهندگان

احمد محمدی فر مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، از بی‌ مسئولیتی سازمان‌های جهانی و اروپایی‌ها درباره حقوق پناهندگان گلایه کرد.

انتقاد مدیر کل امور اتباع وزارت کشور از وضعیت پناهندگان

به گزارش خبرگزاری موج، احمد محمدی فر صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پناهنده اظهار داشت: این روز برای ما دارای مفهوم عمیق، قدیمی و گسترده ای است؛ متاسفانه هر سال شرایط آوارگی و مهاجرت های اجباری در حال افزایش است و شاخص های سازمان ملل بر این تاکید دارد.

وی با بیان این که ما با نا مهربانی برخی از کشورهای به خصوص پیشرفته نسبت به پناهدگان مواجه هستیم، عنوان کرد: اخبار نگران کننده ای از جدا سازی خانواده ها و اجازه نیافتن برای حضوری حتی چندساعته در برخی از کشورها را می شنویم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بنابراین بسیار متاسفم هستیم که بگوییم نگاه کشورهای پیشرفته به پناهدگانی که از جنگ و ظلم تحمیل شده به آن ها ناچار به مهاجرت شده اند، نگاهی ظالمانه و سخت گیرانه است.

محمدی فر افزود: امیدواریم شرایطی پیش آید که دنیا در صلح، آرامش و امنیت مستقر شود تا جهان بهتری را داشته باشیم؛ جمهوری اسلامی ایران همواره با نگاه آزادانه و دین مدارانه خود تلاش داشته که هرچه بیشتر به آوارگان خدمت رسانی کند.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص حق تحصیل فرزندان مهاجرین در ایران گفت: ما در رابطه با مهاجرینی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند، تمام تلاش خود را کردیم که پذیرای آن ها باشیم و امروز ۱۰۲ هزار نفر از فرزندان مهاجران غیرقانونی را هم در مدارس ثبت نام کرده ایم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به برخورداری ۴۵۰ هزار نفر از فرزندان مهاجرین در ایران از مزایای تحصیلی مانند یک دانش آموز ایرانی، گفت: خدمات بیمه ای که در بسیاری کشورها برای مهاجرین در نظر گرفته نمی شود، در ایران مانند سایر شهروندان مهاجرین از بیمه سلامت برخوردار هستند.

محمدی فر تاکید کرد: ما تلاش می کنیم جامعه ای سالم برای پناهدگان فراهم آوریم تا آن ها امیدشان را از دست ندهند و پس از برقراری آرامش در کشورشان بتوانند به آن جا بازگردند و در آبادانی کشورمان سهیم باشند.

وی با اشاره به آمار تحصیل مهاجرین در دانشگاهای کشور اظهار داشت: تا امروز ۱۷ هزار نفر دانشجو در دانشگاههای مخلتف مشغول تخصیل هستند و چیزی حدود ۲۵ هزار نفر فارغ التحصیل که از فرهیختگان علمی به حساب می آیند، از کشورهای افغانستان، عراق و سایر کشور ها داریم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در پایان با انتقاد از سازمان های جهانی و کشورهای اروپایی به دلیل عدم مسئولیت پذیری در زمینه حقوق پناهندگان خاطر نشان کرد: ما بارها گفته ایم که موضوع پناهندگان همچون زنجیره ای است که تمام کشور ها باید نسبت به آن متعهد باشند و به مسئولیت خود عمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی