English

علی اکبر صالحی :

برجام مهمترین موضوع قابل بحث در اجلاس اسلوفروم در نروژ

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه حضور در اجلاس اسلوفروم در نروژ گفت: امیدواریم بتوانیم به نحو احسن از منافع ملی خودمان دفاع کرده و آنچه که حق است را بیان کنیم.

برجام مهمترین موضوع قابل بحث در اجلاس اسلوفروم در نروژ

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر صالحی در اجلاس اسلوفروم در نروژ گفت: بنا به دعوت دولت نروژ، امروز به این کشور آمده ایم که در اجلاس اسلو فروم شرکت کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در این اجلاس تعدادی از مسئولین ارگان های جهانی و بین المللی مانند سازمان ملل و وزیران خارجه و همچنین کارشناسان سیاسی کشورهای مختلف حضور دارند که با آنها صحبت هایی خواهیم داشت و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

صالحی بیان داشت: در حاشیه اوسلوفروم ملاقات هایی را هم با دبیرکل سازمان ملل و نیز با نخست وزیر و وزیر امور خارجه نروژ خواهیم داشت. همچنین با وزیر مشاور در امور خارجی آلمان هم دیدار خواهیم کرد. ملاقات های متعدد دیگری هم با توجه به بحث برجام و مسایلی که با بیرون رفتن آمریکا از آن پیش آمده ، خواهیم داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: قطعا بحث برجام یکی از مهمترین موضوعاتی است که مورد گفت و گو قرار می گیرد و ما مواضع ایران را به طور واضح و شفاف در این اجلاس بیان خواهیم کرد.

درنشست اسلو فروم مقامات و شخصیت های بیش از 100 کشور جهان حضور دارند و در خصوص مهم ترین منازعات جهانی و راهکارهای تحقق صلح بین المللی تبادل نظر می کنند. 

اسلو فروم به عنوان یک نشست هم اندیشی بین المللی که از سوی وزارت خارجه نروژ برگزار و از سوی مرکز گفت و گوی بشر دوستانه سوییس حمایت می شود از سال 2003 با برگزاری نشست های سالانه در ماه ژوئن در اسلو به کانونی برای مذاکره و تبادل نظر در خصوص درگیری های بین المللی از جمله در آفریقا و آسیا تبدیل شده است. 

این نشست با گردهم آوری میانجیگران، بازیگران و تصمیم گیران ارشد بین المللی فضا را برای گفتگو های غیررسمی و تبادل نظر و تجربه در جهت تبیین چالش های فرارو و دستیابی به راه حل مناسب برای آن ها براساس مدل چتم هاوس فراهم می کند.

مرکز گفت و گوی بشردوستانه از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک نهاد میانجیگری پیشرو در جهان شناخته شده است.

نروژ از ابتدای دهه 90 در تعدادی از درگیری های بین المللی نقش میانجیگری و ایجاد صلح را ایفا کرده است. 

ایفای این نقش از طریق تسهیل در مذاکرات رسمی، پشتیبانی از کانال های مخفی مذاکره و نیز مشارکت و حمایت از اتحادیه های بین المللی در این روند صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه