English

روحانی در تماس تلفنی با نخست وزیر مالزی:

مبارزه جدی با تروریسم یکی از اصول مورد تاکید ایران است

رئیس جمهور گفت: مبارزه جدی با تروریسم یکی از اصول مورد تاکید ایران در سال‌های اخیر بوده و امروز خوشحالیم با کمکی که به مردم عراق و سوریه داشتیم، گروه تروریستی داعش با شکست مواجه شده است.

مبارزه جدی با تروریسم یکی از اصول مورد تاکید ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی، برگزاری موفق چهاردهمین دوره انتخابات و حضور پر شور مردم این کشور را جالب توجه دانست و با تبریک انتخاب وی به عنوان نخست وزیر مالزی، گفت: اطمینان دارم در دوره مدیریت شما به عنوان نخست وزیر مالزی، شاهد توسعه و ارتقای سطح مناسبات همه جانبه تهران-کوآلالامپور خواهیم بود.

امروز فرصت‌های بسیار مناسب سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز فرصت‌های بسیار مناسب سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و شرکت های مالزیایی نیز می‌توانند از آن استفاده کرده و درپروژه های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط و همکاری‌ها با مالزی بوده و آماده توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور هستیم.

نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تلاش و همکاری ایران و مالزی بر اساس اصول بنیادین سیاست خارجی برای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه و جهان، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، گفت: مبارزه جدی با تروریسم یکی از اصول مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر بوده و امروز خوشحالیم با کمکی که به مردم عراق و سوریه داشتیم، گروه تروریستی داعش با شکست مواجه شده است.

اسلام دین محبت، صلح و زندگی مسالمت آمیز است

روحانی ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت مالزی، خاطرنشان کرد: باید چهره رحمانی اسلام را به مردم جهان معرفی کرده و به جوانان جوامع اسلامی و سایر کشورها نشان دهیم که اسلام دین محبت، صلح و زندگی مسالمت آمیز است و در این راستا ایران و مالزی می توانند با گسترش همکاری‌های دوستانه و برادرانه خود، چهره حقیقی اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دولت آمریکا بر خلاف همه موازین بین المللی بطور یک‌جانبه از توافق برجام که مورد تایید سازمان ملل متحد است، خارج شده، خاطرنشان کرد: معتقدیم یک‌جانبه گرایی آمریکا و تحمیل قوانین داخلی خود به فرای مرزها بر خلاف قوانین بین المللی و آزادی ملت ها بوده و ما همچنان بدنبال ادامه همکاری‌ها برای پایدار ماندن توافق برجام هستیم و امیدواریم همه کشورها در راستای اجرای قانون همکاری و کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه