English

پرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد بخشدار است

نماینده مردم رباط کریم وبهارستان در مجلس بیان کرد: شهر پرند با ۲۵۰ هزار نفر فاقد بخشدار است.

پرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد بخشدار است

به گزارش خبرگزاری موج، حسن نوروزی در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور، گفت: پیشاپیش عید سعید فطر را به همکاران محترم در  مجلس شورای  اسلامی و مردم شریف رباط کریم و بهارستان و ملت  شریف ایران تبریک عرض می کنم.

 نماینده مردم رباط کریم وبهارستان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد:همکاران  اینجانب به عنوان  نماینده دو شهرستان مذهبی بنام رباط  کریم و بهارستان و به اعتبار  قبور مطهر 14 امامزاده و قبر مطهر پیامبر مرسل الهی  و صنعتی  ترین شهرستان  های  استان تهران، به اعتبار3500 کارخانه و 8 شهرک صنعتی، دولتی و خصوصی و گمرکی ترین و نظامی ترین  شهرستان های تهران، به اعتبار وجود 7 پادگان از پادگان های نیروهای مسلح و  با دارندگی  موقعیت ژئوپولتیکی و استراتژیکی به اعتبار  وقوع در وسط چهار راه ایران  و بزرگترین  فرودگاه کشور بنام امام خمینی (ره ) در این منطقه  و از قطبهای کشاورزی کشور با شما سخن می گویم.

 نوروزی افزود: آقای رئیس و همکاران گرامی در حالی که این استان  50 درصد مالیات  کشور را تامین می کند ، بودجه ای که به استان 14 میلیون نفری استان تهران تخصیص داده می شود، به اندازه ای  استانهای500 هزار نفری است زیر ا افق نگاه  مسئولان محترم  به چندین خیابان و منطقه شمال تهران است و می گویند استان تهران از استانهای  برخوردار است.

 وی ادامه داد: واینان به 5میلیون جمعیت محروم شهرستانهای  استان تهران ، جنوب تهران و مناطق مستضعف نشین آن توجه نمی کنند و به عنوان مثال شهرستان بهارستان با 700 هزار جمعیت دارای 170 هزار  دانش آموز است که جمعیت کلاس آن بیش از  45 نفر است ومدارس با 2الی 3 شیفت اداره می‌شوند.

 نماینده مردم رباط کریم در  مجلس افزود: این جمعیت  دانش آموزی دارای 5300 معلم است و از نظر امنیتی منطقه  های انتظامی دو شهرستان از شهرستان های محروم نیز ضعیف تر بوده است  و از  همین رو شهرستان بهارستان با 700هزار جمعیت  دارای 4 کلانتری  و رباط کریم  با 400 هزار جمعیت،  پس از  8سال هنوز منطقه  انتظامی  آن در یک مدرسه قدیمی مستاجر است و یا اکثر ادارات این دو شهرستان  با درجه 4 نگهداری می شود.

  نوروزی  افزود:  شهر پرند پایتخت مرکز  مهر ایران، امروزه با 250 هزار نفر جمعیت که در دو سال آینده جمعیت آن  از 600 هزار نفر می گذرد نیز حتی یک بخشدار هم ندارد.

 وی ادامه داد: برای  حفظ تهران  از ریز گرد و  تقویت کشاورزی  انتظار داریم که  وزارت نیرو و کشاورزی جهت  ارتقا  ارسال  منابع آب  به این دو شهرستان جهت آبرسانی اقدام کنند و از همین رو از وزیر  دادگستری می خواهم مراتب گلایه اینجانب را به رییس قوه قضاییه  ابلاغ نمایند زیرا بهارستان با 700 هزار  نفر جمعیت با ده دادیار کارمی کند  و از  همین رو هر قاضی 4 برابر شهرستان های دیگر نیز در این حوزه انتخابیه فعالیت می کند.

 نماینده مردم رباط کریم  تصریح کرد:  انتظار دارم رییس جمهور محترم  نسبت  به  گرانی افسار گسیخته ارز و سایل نقلیه  به وظیفه  ملی و  قانونی شان عمل کنند  و دستور لازم را به مسئولین ذی ربط  بدهند و این در  حالی است که به  وزیر کشور نیز تذکر جدی در باره سکونت  فرمانداران و شهرداران، بخشداران و حتی  برخی اعضای شهر و روستا و سایر مسئولان دستورات لازم  را ابلاغ کنند.

 نورزی  بابیان اینکه 90 درصد مسئولان ما پروازی هستند تصریح کرد: سخنی با ایثارگران دارم، برادرانم اولا  فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام  خواسته‌های قانونی شما را دنبال می کنند  و نسبت  به کسر خدمت نیز  قرار شد با قول مساعد ستاد کل محترم و عنایت ویژه ای  که عزیزان دارند در جلسه هفته آینده با حضور هیئت رییسه  فراکسیون و جناب دکتر امیرآبادی  انشالله دغدغه های شما عزیزان برطرف شود.

 وی ادامه داد:  در این دوسال بیش از  8 هزار مکاتبه با وزارتخانه ها،بنیاد شهید و مراکز استان ها داشته ایم و اینجانب بر خود فرض می دانم از خدمات ایثارگرانه برادرم آقای مهندس فتاح  و معاون ایشان که در  مناطق محروم  خدمت می کنند تشکر کنم و نسبت به برخی از مسائل و تهمت ها  یا مسائل خاصی که بیان می شود واقعا از این بردار ایثارگرمان دفاع می کنیم و به صلاح نیست  به یک انسان خادم  این گونه حمله شود.

 نماینده مردم رباط کریم  در مجلس افزود:  بر خود فرض  می دانم از  حضور برادر جهادی مان  دکتر قاضی زاده هاشمی که دیشب در میان باران در یکی از محرومترین  مناطق منطقه بهارستان  افطار را گذارند و  تا پاسی  از نیمه شب نیز از بیمارستانها بازدید کردند و با تک تک مردم و مریضان سخن گفتند تشکر کنم.

 وی ادامه داد: از  خدمات بردار رزمنده دکتر پزشکیان  نسبت به تعاونی اعتباری ها  و جناب آقای محسنی اژه ای که زحمت  بسیاری در این راستا کشیدند  تا مشکل صندوق  اعتباری شهرستان رباط کریم  و بهارستان برطرف  شود تشکر می کنم وهمچنین از جناب آقای جهانگیری نیز  تشکر می کنم و در خواست دارم نسبت به تعاونی امین  نیز  که 3میلیارد کمبود مالی دارند نیز  کمکی بکنند تا این مشکل برطرف شود.

  عضو کمیسیون حقوقی  و قضایی مجلس شورای اسلامی یادآورشد : مادر جریان اعتراضات  ایثارگران هستیم  و انشالله با  همکاری هئیت رییسه مجلس وهمکاران محترم مشکلات ایثارگران در هفته آینده برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی