English

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

باید و نباید استانی برگزار شدن انتخابات مجلس

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس اعتقاد دارد با ساختار کنونی انتخابات مجلس نمایندگان نمی توانند اقدامات ملی انجام دهند زیرا تمام تمرکزشان برای حفظ پایگاه اجتماعی‌شان است.

باید و نباید استانی برگزار شدن انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد تجری  در رابطه با ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: تحقق طرح مذکور امروزه یک ضرورت است زیرا شأن قانونگذاری، نظارت و رسیدگی به مسائل منطقه ای روی شانه نمایندگان سنگینی می کند و این امر موجب عدم پاسخگویی مناسب منتخبان مردم می شود.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بنابراین اگر بخواهیم ساختار مجلس را بعنوان پارلمان درنظر بگیریم، نمایندگان نمی توانند پاسخگو باشد که نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد با ساختار کنونی نمایندگان نمی توانند اقدامات ملی انجام دهند زیرا تمام تمرکزشان برای حفظ پایگاه اجتماعی‌شان است؛ همچنین این امر یقینا آسیبی برای حوزه قانونگذاری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهارکرد: در این بین نیز این موضوع باعث می شود تحقق سند آمایش سرزمینی نیز تحت الشعاع مسائل منطقه ای قرار بگیرد و هرچقدر هم افراد توانمند باشند، نمی توانند به خواسته ها مردمی رسیدگی کنند.

تجری افزود: نباید فراموش کرد که در شرایط کنوین گاهی افرادی با آراء کم وارد مجلس شورای اسلامی می شوند که وابستگی و احساس علقه منطقه ای، نگاه کلان را از افراد می گیرد؛ بر این اساس تحقق رسالت نمایندگی مجلس و نارضایتی مردمی ایجاد می شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با اجرای استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی با تزاز ملی‌تر و با نگاه کلان تر به پارلمان راه پیدا کنند و همچنین سطح و میزان مطالبات منطقه ای کاهش یابد./

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی