English

عارف در دومین کنگره حزب اعتماد ملی:

باید به دنبال بازسازی اعتماد میان مردم و حاکمیت باشیم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: باید به دنبال بازسازی اعتماد میان مردم و حاکمیت باشیم و یکی از راه‌های این موضوع، پاسخگو بودن تمام ارکان حاکمیت نسبت به مردم است.

باید به دنبال بازسازی اعتماد میان مردم و حاکمیت باشیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد رضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در دومین کنگره حزب اعتماد ملی که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: خرداد ماه حماسه‌ها است و حماسه دوم خرداد در سال ۷۶، حماسه سوم خرداد در سال ۶۰ و حماسه ۱۵ خرداد را در سال ۴۲ شاهد بودیم و وجه مشترک این سه حماسه مردمی بودن آن بوده است.

وی ادامه داد: مردم در دوم خرداد ۷۶ با درکی صحیح از وضعیت کشور به ویژه در عرصه بین المللی دست به انتخاباتی زدند که نامی بهتر از حماسه نمی توان بر آن گذاشت.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: در دوم خرداد آموختیم که رای مردم حرف اول و آخر را می‌زند و با همین رویکرد و با تلاش اصلاح طلبان حماسه‌های دیگری چون ۲۴ خرداد سال ۹۲ و ... را شاهد بودیم و امیدواریم با انسجام بیشتر شاهد پیروزی‌های دیگری هم باشیم.

عارف در رابطه با نقش آفرینی مثبت حزب اعتماد در ایجاد وحدت در میان اصلاح طلبان، گفت: شرایط کشور و مقابله با دشمنان ارتقای اعتماد ملی بین مردم و حاکمیت را ضرورتی مهم کرده است و قطعا با پشتوانه حضور مردم می‌توانیم دشمنی ها را پشت سر بگذاریم و اگر وحدت داشته باشیم، نمی‌توانند در ادامه راهمان، خللی ایجاد کنند.

رئیس فراکسیون امید اظهار کرد: باید به دنبال بازسازی اعتماد میان مردم و حاکمیت باشیم و یکی از راه‌های این موضوع، پاسخگو بودن تمام ارکان حاکمیت نسبت به مردم است.

عارف با اشاره به اینکه زمانی که مسئولیت داریم، نمی‌توانیم پاسخگو نباشیم، ادامه داد: در مورد آسیب دیدن اعتماد ملی باید همه جریان‌ها خود را مسئول بدانند و اصلاح طلبان هم باید در این زمینه پیشتاز باشند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: وقتی هم سویی بین مجلس، دولت و شورا وجود دارد باید به مردم پاسخ بدهیم و اگر کوتاهی کردیم، باید عذرخواهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان باید برای برون رفت از چالش های کشور طرحی نو داشته باشند، گفت: اصلاح طلبان این ظرفیت را دارند که در چهارچوب آرمان های امام (ره) و قانون اساسی راه حل برون رفت از مشکلات را پیدا کنند.

عارف با بیان اینکه دیشب دیدیم که کنگره آمریکا عملا در مقابل ترامپ قرار گرفت و این موضوع یک پیروزی برای دیپلماسی ما بود، تصریح کرد: می‌توانیم در چارچوب شعار عزت٬ حکمت و مصلحت خواسته‌های برحق خود را در نظام بین المللی به اثبات برسانیم.

عارف با تاکید بر اینکه باید از برخوردهای احساسی و تند پرهیز کنیم، درباره طرح گفت و گوی ملی، گفت: باید با تقویت و توسعه گفتگوی ملی و درگیر کردن توده‌های مردم، موجب ارتقای امنیت ملی شویم.

رئیس فراکسیون امید رمز پیروزی در همه صحنه‌ها را وحدت و همدلی دانست و اظهار کرد: باید اختلافات جزئی را کنار بگذاری و ما بر این باوریم که اگر گفتگوی ملی را توسعه بدهیم گام اساسی را برای کنار گذاشتن اختلاف ها برداشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه