English

سرلشکر باقری:

آمریکا به قواعد بین المللی پایبند نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکای جنایتکار و بدعهد، به قواعد بین‌المللی پایبند نیست و توسط عناصر تازه به دوران رسیده خود برای ملت ایران باید و نباید می‌کند.

آمریکا به قواعد بین المللی پایبند نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر باقری امروز صبح چهارشنبه 2 خرداد با حضور در مجلس به ایراد سخنرانی پرداخت.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در صحن علنی مجلس با اشاره به سالروز پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت ۶۱ آغاز شد و در چنین روزهایی به پیروزی نهایی رسید و نقطه عطفی در مرحله تهاجم به دشمن متجاوز و بیرون راندن او از کشورمان بود.

 در شش ماه اول، رزمندگان اسلام توانستند دشمن را متوقف کنند

سرلشکر باقری افزود: اگر به یک سال و 9 ماه ابتدای جنگ تا این عملیات نگاه کنیم، در شش ماه اول، رزمندگان اسلام توانستند دشمن را متوقف کنند و در شش ماه دوم با عملیات های محدود آفندی، تجربه جنگیدن با دشمن را کسب کنند و اعتماد به نفس به دست بیاورند و از مهر ماه ۶۰ تا خردادماه ۶۱ با انجام ۴ عملیات بزرگ در خوزستان، دشمن را از سرزمین خود بیرون کنند و در عملیات ثامن الائمه محاصره آبادان را بشکنند و در طریق القدس، بستان و هویزه را آزاد کنند. رزمندگان ما در فتح المبین سرزمین بزرگ غرب دزفول و شوش را آزاد کردند و نهایتا در بیت المقدس خرمشهر را به ملت بازگرداندند.

باقری تصریح کرد: ویژگی های عملیات بیت المقدس را باید به عنوان یک عملیات چشمگیر و قابل توجه در سطح مهم ترین و موفق ترین عملیات های نظامی جهان مورد بررسی قرار داد. چه از نظر جمع آوری اطلاعات که با نفوذ تیم های اطلاعاتی تا ۲۵ کیلومتر در عمق خطوط دشمن اتفاق افتاد چه با طراحی بسیار عاقلانه عملیات که با ضربه به نقاط ضعف دشمن در کارون و دور زدن نقاط قوت او در پشت کرخه و شمال خرمشهر و دستیابی به سرزمین محوری در منطقه کوشک اتفاق افتاد که موجب عقب نشینی دشمن شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه امروز ملت ایران با امتحان بزرگی مواجه است، گفت: آمریکای جنایتکار و بدعهد، به قواعد بین‌المللی پایبند نیست و توسط عناصر تازه به دوران رسیده خود برای ملت ایران باید و نباید می‌کند.

آمریکا حقوق‌بگیر صهیونیست‌هاست

وی اظهارداشت: امروز آمریکا دشمنی بدعهد، ظالم، جنایتکار، منزوی و عصبانی با رهبرانی عهدشکن و فاسد و حتی حقوق‌بگیر صهیونیست‌هاست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این دشمن هرچند که جسارت ورود در عرصه نظامی و جنگ رو در رو را ندارد، اما تلاش می‌کند که در عرصه اقتصادی و عملیات روانی بر ملت ایران فشار بیاورد.

ملت ایران، ملتی است که بر عهد خود می‌ایستد

باقری اظهارداشت:  ملت ایران، ملتی است که بر عهد خود می‌ایستد، حقوق بین‌المللی را رعایت می‌کند و اگر در کشوری حضور می‌یابد به دعوت دولت قانونی و ملت آن کشور است و جنگ با کسی ندارد اما در عین حال امروز شرایط نیز تفاوت پیدا کرده است.

وی افزود: اگر این ملت در روزی که همه قدرت های جهان یکپارچه در مقابل او ایستاده بودند، توانایی و تجهیز لازم را نداشت و در اوج قدرت نبود، آیا دشمنی که در آن روز شکست خورده و در همه برهه ها با شکست مواجه شده است دیگر می‌تواند اظهار نظر کند؟ این دشمن در راستای حاکم کردن و تقویت داعش در سوریه و عراق، پیشبرد فعالیت های نظامی در خلیج فارس و تنگه هرمز، مقابله با توان حزب الله و توان مقاومت در یمن و سایر جبهه ها شکست خورده است لذا توانایی درافتادن با ملت ایران را ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: خوب است مقایسه‌ای بین صدام لعین که معاهده ۱۹۷۵ را پاره کرد با عهدشکنان امروز انجام شود. آینده چنین انسان هایی نیز مانند صدام خواهد بود.

سردار باقری گفت: امروز باید با این حوادث با همان رویکرد دوران دفاع مقدس حاضر شویم، رویکردی که متکی به قدرت داخلی جوانان این مرز و بوم و قدرت لایزال الهی است و می تواند ملت ایران را از این گردنه عبور دهد.

همایش پدافند غیرعامل/ باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز در کنار همکاری با دوستان، همراهان و عناصری که در صحنه بین‌المللی با رهبری آمریکا موافق نیستند، باید با تکیه بر توان داخلی کشور، از مشکلات و مسائل پیش رو عبور کنیم.

نیروهای مسلح منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند

وی افزود: امروز نیروهای مسلح از هر زمان دیگری ازجهت قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اینجانب به عنوان نماینده نیروهای مسلح در برابر نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام می دارم. نیروهای مسلح امروزه از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی آمادگی های نظامی و رزمی در اوج به سر می برد و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستند و به عنوان حامی ایران و مدافع مرزهای میهن اسلامی و مدافع منافع ملی کشور ایران هستند.

سردار باقری گفت: در عبور از این پیچ و تاب تاریخی در تمام مسائل حامی ایران هستند انشاءالله عبور از این مسئله نیز بیت المقدس دیگری را برای ملت ایران رقم خواهد زد.

در پایان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از توضیحات سردار باقری از عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه