English

ارجاع لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم به کمیسیون امنیت ملی

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

ارجاع لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم به کمیسیون امنیت ملی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در ادامه بررسی لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، علی لاریجانی به اشاره به روند اعلام وصول این لایحه گفت: در تاریخ 8 آذر 96 این لایحه اعلام وصول شد در تاریخ 25 آذر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده شد. کمیسیون سه ماه وقت برای بررسی این لایحه داشت اما بررسی صورت نگرفت و حتی از هیات رئیسه مجلس برای تمدید این مدت، درخواستی نکردند. لذا دولت به علت ضیق وقت تقاضای بررسی لایحه را در صحن علنی مجلس کرد.

وی افزود: حال پیشنهاد می شود که لایحه مذکور برای مدت دو هفته به کمیسیون ارجاع شود تا بررسی لازم صورت گیرد.

این پیشنهاد با مخالفت عده ای از نمایندگان که عمدتا مخالفان پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تایمن مالی تروریسم بودند، رویرو شد. نمایندگان مخالف با حضور در اطراف صندلی لاریجانی، سعی داشند مانع این رای گیری شوند که در نهایت رئیس مجلس با بیان اینکه اینجا را خلوت کنید دستور رای گیری داد.

در نهایت با 138 رای موافق، 92 رای مخالف و 6 رای ممتنع قرار بر آن شد تا لایحه مذکور به کمیسیون امنیت ملی برای مدت دو هفته ارجاع شود و در یکشنبه پس از تعطیلی مجلس، یعنی تاریخ 20 خرداد در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه