English

مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی صبح امروز اعلام شد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از نشست غیرعلنی امروز با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر خارجه را تشریح کرد.

مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی صبح امروز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی هیات رئیسه مجلس مباحث مطرح شده در نشست غیر علنی امروز مجلس یک شنبه 30 اردیبهشت را شرح داد.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در حاشیه نشست علنی مجلس و در جمع خبرنگاران در خصوص مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس که با حضور وزیر امور خارجه، معاون سیاسی وی و دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور آقایان ظریف، کرباسیان، شمخانی و عراقچی برگزار شد و با توجه به آغاز مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها، آقایان ظریف و عراقچی از چند و چون مذاکره با اروپایی‌ها گزارش دادند.

وی افزود: در این خصوص ضمانت‌هایی که باید بعد از خروج آمریکا از برجام توسط اروپایی‌ها ارائه شود، مطرح شد؛ البته این موارد فعلاً در حال مذاکره است و هیچ چیزی قطعی و نهایی نیست، اما آنچه خواست نمایندگان ملت است و در این جلسه نیز تأکید شد، حفظ منافع ملی و ایستادن بر مواضع ملت و توصیه‌های مقام معظم رهبری است که در این خصوص نیز ۱۱ نفر از نمایندگان صحبت کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث بعدی که در نشست غیرعلنی امروز مطرح شد، موضوع لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم بود که در این خصوص هم مباحث سنگینی مطرح شد.

صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر ارتباطات

نعمتی تصریح کرد: بحثی که در این رابطه وجود دارد، این است که آیا تصویب این لوایح به معنای الحاق به FATF است یا خیر که آقای شمخانی به طور رسمی اعلام کرد که اصلاً بحث FATF مطرح نیست و این دو موضوعی که امروز در مجلس مطرح است، مربوط به مسائل داخلی است.

مجلس محل تضارب افکار و گفتگو است

وی خاطرنشان کرد: مجلس محل تضارب افکار و گفتگو است، لذا نمایندگان هم عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق بودند و همه آنها نیز از سرِ دلسوزی صحبت کردند، اما آنچه مسلم است، این است که اکثر نمایندگان خواستار تأمین منافع ملی هستند و اینکه خارج از منویات مقام معظم رهبری حرکت نشود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در این جلسه تصمیمی مبنی بر اینکه این لوایح در صحن مجلس بررسی شود، اتخاذ شد یا خیر، اظهار داشت: این لوایح در دستور کار مجلس است، ولی با توجه به اینکه یکسری نگرانی‌ها از سوی نمایندگان محترم وجود دارد، امیدواریم با توضیحاتی که امروز دوستان ما ارائه کردند، این نگرانی‌ها برطرف شده باشد، لذا این موارد در دستور کار مجلس قرار دارد.

نعمتی تأکید کرد: هر کدام از لوایح سه‌گانه به صورت مستقل در دست بررسی است و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در جلسه امروز چندین‌بار به صراحت اعلام کرد این موارد اصلاً ارتباطی به گروه اقدام مالی (FATF) ندارد و ما به FATFورود پیدا نکرده‌ایم، اما به نظر شخص من ممکن است این موارد به نوعی مرتبط باشند.

وی گفت: من فکر می‌کنم این لوایح جزء آن ۴۶ الزام FATF است و مردم باید اینها را بدانند و ما هم باید تلاش کنیم تا منافع ملی را ببینیم، ضمن اینکه ممکن است خیلی‌ها هم با ما دشمنی کنند که آن هم طبیعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه