English

ابراهیم متقی:

نهادهای بین المللی نمی توانند هیچ اقدامی علیه آمریکا انجام دهند

رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: با خروج آمریکا از برجام نهادهای بین المللی نمی توانند هیچ اقدامی علیه آمریکا انجام دهند و ایران نیز نمی تواند هیچ شکایتی به نهاد های بین المللی کند و گرفتن تضمین های لازم از هیات و نهادهای آمریکایی یکی از بندهای 9 ماده ای مقام معظم رهبری در توصیه به هیات مذاکره کننده ایرانی بود.

نهادهای بین المللی نمی توانند هیچ اقدامی علیه آمریکا انجام دهند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی نهاجا، دکتر متقی رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران در جلسه آگاه سازی سیاسی که با حضور فرماندهان، مسئولین و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد به بررسی ابعاد خروج آمریکا از برجام پرداخت گفت: ایران هر آنچه که در توان داشت انجام داد و آمریکا بر اساس الگو های رفتاری پیشینش قابل اعتماد نبود.

وی در ادامه افزود: با خروج آمریکا از برجام نهادهای بین المللی نمی توانند هیچ اقدامی علیه آمریکا انجام دهند و ایران نیز نمی تواند هیچ شکایتی به نهاد های بین المللی کند و گرفتن تضمین های لازم از هیات و نهادهای آمریکایی یکی از بندهای 9 ماده ای مقام معظم رهبری در توصیه به هیات مذاکره کننده ایرانی بود.

برجام

در دنیا همه چیز بر اساس موازنه قدرت است

متقی گفت: در دنیا همه چیز بر اساس موازنه قدرت است و این از نظر قدرت های بزرگ به معنای برتری و گرفتن امتیازات بیشتر است.

رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران بیان داشت: آمریکا بر اساس الگو های رفتاری پیشینش بر مبنای آنچه به عنوان سیاست قدرت در دستور کار قرار داده قابل اعتماد برای کشورهای در حال توسعه نیست و نخواهد بود.

وی اظهار داشت: وقتی آمریکا توافق برجام را نقض می کند و به آن عمل نمی کند به این معناست که در هر حوزه ای، هرکشوری با آمریکا وارد مذاکره شود، آن قرارداد را به راحتی نقض خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی