English

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با موج:

فیلتر تلگرام در شورای عالی فضای مجازی و با ریاست روحانی تایید شده بود/دوگانگی رفتار روحانی فقط در موضوع فیلتر تلگرام نیست

غضنفری با اشاره به تلاش دولت برای فریب افکار عمومی گفت: فیلتر تلگرام را در حالی قوه قضائیه به اجرا درآورد که پیش از این در شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور تایید شده بود.

فیلتر تلگرام در شورای عالی فضای مجازی و با ریاست روحانی تایید شده بود/دوگانگی رفتار روحانی فقط در موضوع فیلتر تلگرام نیست

کامران غضنفری درباره طرح انتخاب رئیس جمهوری نظامی که اخیرا از سوی برخی عنوان شده است به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: این ایده از طرف چند نفر مطرح شد و بعید می دانم قاطبه افراد چنین نظری داشته باشند. اما جناح اصلاح طلب به آن دامن زدند تا جوی ایجاد کنند که بگویند طرف مقابل دنبال نظامی گری و کابینه نظامی است. 

وی افزود: این اقدام با هدف دو قطبی کردن جامعه و ترساندن مردم در راستای کسب رای آن‌ها در انتخابات مجلس سال 98 و ریاست جمهوری 1400 است. مهمترین روحیه رئیس جمهور باید قاطعیت، نترسی و ایستادگی در برابر استکبار و آمریکا است که اگر یک فرد معمولی چنین روحیه ای داشته باشد، خوب است. اما متأسفانه این روحیه در مسئولان دولت مشاهده نمی شود. 

روحیه دولت، روحیه مقاومت نیست

غضنفری در پاسخ به این سوال که شاید عدم قاطعیت رئیس جمهور به دلیل نگرانی از واقعیات اقتصادی کشور است اظهار داشت: ایستادگی موجب کاهش هزینه می شود و عدم مقاومت برای کشور هزینه ساز شده است. در 5 سال گذشته نیز شاهد این مساله بودیم. ما هر جا مقاومت کردیم نتیجه گرفتیم ولی روحیه این دولت به این فضاها نمی خورد و علامت سوال هایی که در سوابق برخی از مسئولان دولتی وجود دارد، چنین عملکردی را تایید می کند. 

این کارشناس مسائل سیاسی درباره تصمیم نهایی ترامپ برای تعلیق تحریم ها و مساله برجام بیان کرد: واقعیت این است که آمریکا عملا دو سال قبل به اهدافش رسید. صنعت هسته ای تعطیل شد و کاری کرد که پروژه های هسته ای به ده سال قبل برگشت، بدون آنکه امتیازی بدهد. با این حال ترامپ با فشار بر دولت تلاش دارد وارد حوزه موشکی و سپس حمایت ایران از گروه های مقاومت شود. این تمدید و عدم تمدید تعلیق تحریم ها هم بازی است و آن‌ها متوجه شده اند هر زمان به دولت فشار بیاورند نتیجه می گیرند.  

وی در خصوص اینکه خروج آمریکا از برجام چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور خواهد گذاشت گفت: رئیس جمهور سال آخر دولت یازدهم اعلام کرد افزایش قیمت ارز ناشی از کم سوادی و بی تدبیری و گوش ندادن به حرف اقتصادان ها است. بر این اساس الان هم باید این تعریف صدق کند و افزایش نرخ ارز ناشی از بیسوادی برخی مسئولان دولتی و عدم مشورت با اقتصاددان ها است. نکته آنکه اگر آمریکا تصمیم به خروج از برجام بگیرد این دریچه ای برای ما خواهد بود که دولت از خواب بیدار شود و با قطع امید از غرب و آمریکا، به توانمندی داخلی توجه کند. 

روحانی سعی بر فریب دادن افکار عمومی دارد

غضنفری در مورد رویکرد دوگانه روحانی در باره فیلترینگ تلگرام و اعتراض به آن خاطر نشان کرد: دوگانگی رفتار رئیس جمهور فقط در این موضوع نیست. همیشه یک چیزی مطرح می شود اما پشت صحنه چیز دیگری است. در شورای عالی امنیت ملی در دی ماه تصمیم به قطع تلگرام گرفته شد که ریاست این شورا با روحانی بود. امروز هم با حکم قضائی این اتفاق افتاد و شورای عالی فضای مجازی هم قبلا این مساله را تایید کرده بود اما اجازه ندادند اجرا شود که در نهایت با فشار قوه قضائیه عملیاتی گردید. هدف روحانی از این ژست ها این است که هزینه ندهد و توپ را به زمین منتقدان خود بیاندازد. این دوگانه بازی ها فریب دادن افکار عمومی است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی