English

رئیس‌ جمهور:

خدمات دولت نادیده گرفته شود، اهمیت ندارد/ باید سامانه نوین آبیاری و فعالیت دانش‌بنیان گسترش یابد

رئیس‌جمهور گفت: مهم است که خدمات کشاورزان را نادیده نگیریم، خدمات دولت نادیده گرفته شود ایراد ندارد زیرا در آخرت به نحوی اجر آن داده می‌شود اما خدمات کشاورزان نباید نادیده گرفته شود.

خدمات دولت نادیده گرفته شود، اهمیت ندارد/ باید سامانه نوین آبیاری و فعالیت دانش‌بنیان گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری، توسعه و نخبگان خراسان‌ رضوی همزمان با افتتاح پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان خراسان‌رضوی با بیان این که باید دست همه کشاورزان را بوسید چراکه  تلاش زیادی برای خودکفایی در مواد غذایی مورد نیاز کشور دارند، اظهار کرد:  چند نکته مهم از سوی وزیر جهاد کشاورزی بیان شد؛ اولاً اینکه 123 طرح و پروژه در بخش کشاورزی خراسان‌رضوی افتتاح شده، نکته مهم این بود که تلاشی که وزارت کشاورزی و کشاورزان ما صورت می‌دهند برای سامانه‌ های نوین آبیاری بسیار مهم است چراکه مشکل کم‌آبی داریم.

روحانی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌حل‌ها صرفه‌جویی در زمینه آب در بخش کشاورزی است و این مهمترین قدم است که باید برداشت، در دولت یازدهم تاکنون 56 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان‌رضوی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است، کل سامانه نوین آبیاری در همه دولت‌ها در استان خراسان‌، 110 هزار هکتار بوده و بیش از نصف آن در 4 سال رخ داده است.

وی بیان کرد: مهم است که خدمات کشاورزان را نادیده نگیریم، خدمات دولت نادیده گرفته شود ایراد ندارد زیرا در آخرت به نحوی اجر آن داده می‌شود اما خدمات کشاورزان نباید نادیده گرفته شود. اگر بتوانیم 28 هزار هکتار دیگر اضافه کنیم قدم بسیار مهمی در مسئله صرفه‌جویی آب است؛ تحولاتی در بحث گلخانه‌ای در حال رخ‌دادن است، برخی می‌گویند تعامل سازنده با دنیا خوب نیست، سلیقه‌ها متفاوت است.

روحانی ادامه داد: بذری که در برخی از زمینه‌ها وارد می‌کنیم، محصول ما را سه تا چهار برابر می‌کند، یعنی از همان زمین و زحمت سه برابر برداشتی داریم؛ باید سامانه نوین آبیاری و فعالیت دانش‌بنیان گسترش یابد، از زمین باید درست استفاده شده و کشاورزی باید مکانیزه شود و این کار بسیار ارزشمند و مهم است؛ تشکر نخست من از کشاورزان ایران و خراسان‌رضوی است.

محمود حجتی؛ وزیر جهاد کشاورزی نیز در ارتباط ویدئویی اظهار داشت: در این سفر 123 پروژه تولیدی در بخش‌های مختلف با اعتبار 316 میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی و بانک‌ها افتتاح شد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تعداد 19 طرح سامانه نوین آبیاری با حجم عملیات 6400 هکتار و اعتبار 42 میلیارد‌تومان به بهره‌برداری می‌رسد، از 166 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز شده، 56 هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

حجتی بیان کرد: تولید چغندر ما با وجود کاهش حجم زیر‌کشت در استان خراسان‌رضوی افزایش یافته است، طرح کشتارگاه صنعتی در نیشابور با ظرفیت 75 هزار راس دام سبک و سنگین با اشتغال‌زایی 50 نفر و با 8 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: 17 بخش در دام و طیور و صنایع تبدیلی با 150 میلیارد‌تومان به بهره‌برداری رسید، همچنین 30 طرح آبخیزداری به بهره‌برداری رسید. طرح زنجیره تولید سیب‌زمینی در مشهد به بهره‌برداری رسیده که 65 میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده و 8.5 میلیون یورو نیز بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده است. یکی از خواسته‌های دیرینه ما تولید در قالب زنجیره است.

حجتی با اشاره به کاهش ضایعات و واسطه‌ها در صورت اجرای طرح زنجیره بیان کرد: محصول فرآوری شده نیز به بازار داخلی و جهانی ارسال می‌شود، این بحث در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

در پایان با دستور رئیس‌جمهور، 19 طرح آبیاری تحت فشار و سیمان زاوه و 5 طرح گلخانه‌ای و 30 طرح آبخیزداری و طرح زنجیره تولید و چند طرح دیگر در زمینه کشاورزی افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی