English

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت:

کمک ۶۰ میلیارد تومانی مردم به هلال احمر در زلزله کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه مردم 60 میلیارد تومان به هلال احمر کمک کردند.

کمک 60 میلیارد تومانی مردم به هلال احمر در زلزله کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: ما در عصر غیبت امام زمان (عج) به سر می‌بریم و در عصر غیبت بهترین عمل به تعبیر پیامبر اسلام، انتظار فرج است. انتظار یعنی آماده کردن جامعه برای ظهور. بر این اساس اگر جامعه برای ظهور آماده نباشد، ‌ ظهور اتفاق نمی‌افتد. امام زمان (عج) می‌خواهد جهان را از عدل و داد لبریز سازد و جامعه را به کمال برساند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه را آماده ظهور کنیم باید پیام‌آور مکتب اسلام بشردوستانه باشیم که برای نجات و رستگاری انسان‌ها آمده است، ‌افزود: این ندای بشردوستانه باید در جهان گسترش یابد، البته ندای بشردوستی امروز از حلقوم افراد بسیاری بیرون می‌آید، اما بهترین ندا، ندایی است که زبان انسان‌های مومن به خدا و با اخلاص در ایمان برای نجات انسان‌ها گفته می‌شود.

معزی با اشاره به چهار هدف جمعیت هلال احمر گفت: یکی از اهداف هلال احمر تسکین درد و رنج بشر است، دومین هدفش گرامیداشت انسان‌ها و شخصیت انسان‌ها بدون نگاه به زبان، ‌ نژاد، ملیت و قومیت آنهاست. قرآن هم می‌گوید که انسان را گرامی داشتیم.

وی ادامه داد: قرآن از طرفی می‌خواهد انسان‌ها در صحت و سلامت زندگی انسانی داشته باشند. بر همین اساس سومین هدف هلال احمر سلامت زندگی انسان‌هاست که در پرتو آن حیات طیبه ایجاد شود. انسان‌ها زمانی در کنار یکدیگر به سلامت زندگی می‌کنند که به جان و مال یکدیگر تعدی و تجاوز نداشته باشند و بدانند که همه ما از یک پدر و مادر هستیم. بنابراین باید صلح و صفا و صمیمیت در میان انسان‌ها وجود داشته باشد. بنابراین این موضوع چهارمین هدف جمعیت هلال احمر است که صلح و دوستی را در جهان برقرار کند. این سازمان منادی است که عمل انتظار یعنی آماده کردن جمعی جهان را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر در جهان عمری ۱۸۰ ساله دارد و در ایران عمرش به ۹۵ سال می‌رسد، گفت: البته این سازمان، سازمانی جوان است که فعالیت‌هایش پویا، ‌ پرتحرک و متحرک هستند. این سازمان در ایران با پنج محور عمده حرکت می‌کند، اولین محور حرکت این سازمان، مردم‌محور بودن است؛ یعنی جمعیت هلال احمر سازمانی از مردم و برای مردم است و مردم با حضورشان این سازمان را ایجاد کردند، دومین محور جمعیت هلال احمر، جوان محور بودن آن است. جوانان در این سازمان حضور بیش از یک میلیون نفری را دارند.

معزی ادامه داد: داوطلب محور بودن، سومین محور جمعیت هلال احمر است؛ یعنی این سازمان کارمندی و کارگزینی نیست، بلکه داوطلبانه و برای ارائه خدمت بی‌منت است. در عین حال جمعیت هلال احمر فرهنگی‌محور است، ‌ ۲۷ عنوان فرهنگی در این سازمان فعالیت‌های گوناگونی را برای نجات انسان‌ها انجام می‌دهند. در حوادث عظیم سال ۹۶ دیدیم که هر کجا حادثه‌ای رخ داد، هلال احمر حضور داشت بی‌آنکه مزدی طلب کند. بنابراین فرهنگ ایثار، ‌ شجاعت و کمک در این سازمان وجود دارد.

وی همچنین گفت: از طرفی این سازمان مورد اعتماد مردم است و این پنجمین محور حرکت این سازمان است. در زلزله کرمانشاه مردم با اعطای مال‌شان به این سازمان بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک کردند. باید توجه کرد که این محور مهم‌ترین محور در سازمان هلال احمر است. البته متاسفانه مردم آنگونه که باید جمعیت هلال احمر را نمی‌شناسند، اما این لباس ایثار برای خدمت به مردم بویژه مردم رنج دیده در زلزله‌های گذشته است و امیدواریم امسال در کشور شاهد حوادث کمتری باشیم و کشورمان لبریز از شادی برای مردم باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی