English

لاریجانی در دیدار با دبیرکل حزب کارگران بنگلادش؛

ایران هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد

رییس مجلس شورای اسلامی به اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه رژیم صهیونستی را به رسمیت نمی شناسد.

ایران هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی  امروز دوشنبه 10 اردیبهشت با فیاض حسین دبیر کل حزب کارگران بنگلادش و نماینده مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه نقش آمریکایی‌ها در مسائل منطقه‌ای مخرب است، گفت: بیشتر جریان‌های تروریستی با کمک آمریکا در منطقه ایجاد شده‌اند، کما اینکه اگر به تاریخچه ایجاد این گروه‌ها با دقت نگریسته شود، به وضوح این موضوع را تأیید می‌کند.

رئیس قوه مقننه با انتقاد از عدم درک فراگیر بین کشورهای مسلمان درباره نقش آمریکایی‌ها در گسترش تروریسم در منطقه، افزود: در حال حاضر مشاهده می‌شود که آمریکایی‌ها از مبارزه با تروریسم می‌گویند، در حالی که  واقعیت، موضوع دیگری است.

 کشورهای زورگو مسیر اختلاف بین مسلمانان را دنبال می کنند

وی با اشاره به اینکه کشورهای زورگو مسیر اختلاف بین مسلمانان را دنبال می کنند، ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد باشند، جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند و راه اختلاف را می‌بندند.

لاریجانی اظهار داشت: مقابله با تروریسم و اختلاف افکنی آمریکایی‌ها بین مسلمانان دغدغه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه موضع ایران درباره موضوع سوریه از ابتدا راه‌حل سیاسی بود، افزود: سایر کشورها این راه‌حل را نپذیرفتند و اغتشاش امنیتی و نظامی در سوریه ایجاد کردند.

سفر علی لاریجانی به سریلانکا

رئیس مجلس ادامه داد: ایران دخالت‌های نظامی آمریکا و برخی متحدانش را در منطقه و کشورهایی همانند افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و یمن مخرب و عاملی برای گسترش تروریستم می‌داند.

انتقال سفارت آمریکا به قدس از اقدامات مخرب آنهاست

وی با تقدیر از موضع بنگلادش درباره فلسطین، تصریح کرد: اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش به قدس شریف از جمله دیگر اقدامات مخرب آمریکایی‌ها است که قطعاً کشورهای اسلامی باید در برابر آن موضع بگیرند.

لاریجانی به اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه رژیم صهیونستی را به رسمیت نمی شناسد.

وی در ادامه این دیدار با بیان اینکه ایران از گسترش روابط همه جانبه با بنگلادش استقبال می‌کند، ادامه داد: گفت‌وگوها و مراودات پارلمانی بین دو کشور مناسب است و در پارلمان ایران گروه دوستی برای گسترش بیشتر روابط تشکیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت ایران به گسترش روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با بنگلادش علاقه‌مند است.

وی در پایان از حمایت‌های بنگلادش از مسلمانان میانمار تقدیر و تشکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که از روهینگیا حمایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه