English

ظریف در دیدار با لاوروف؛

شکست داعش مرهون اقدامات ماست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همکاری ایران و روسیه در جهت تقویت صلح و مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و در عین حال، در حوزه دو جانبه تلاش خوبی داشتیم و شکست داعش مرهون اقدامات ماست

شکست داعش مرهون اقدامات ماست

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز شنبه 8 اردیبهشت با سرگئی لاوروف دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار پیش از نشست سه جانبه با همتای ترک برگزار شد.

ظریف نیز در این نشست اظهار داشت: خوشحالم که باز هم با شما گفتگو می‌کنم، تعداد این جلسات از دست من در رفته و از این مهمان نوازی شما متشکرم. به ‌پوتین نیز بابت انتخابات خوب و پیروزی وی تبریک می‌گویم. در سال‌های گذشته روابط دو کشور بهترین وضعیت طی چند دهه گذشته را داشته است، در حوزه روابط دو جانبه ما مجری تصمیمات روسای جمهور دو کشور هستیم، تا اقداماتی برای مردم دو کشور و به نفع مردم منطقه اتفاق افتد.

دیدارهای امروز ظریف

 با ترکیه تنها همکاری موفق بین‌المللی را داشته‌ایم

وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: امیدواریم که با اتصال سیستم بانکی دو کشور همکاری‌های اقتصادی از گذشته بیشتر شود، خوشحالیم که ظرف چند هفته آینده پیمان همکاری ما در حوزه اوراسیا امضا خواهد شد. همینطور خوشحالیم که همکاری ایران و روسیه در جهت تقویت صلح و مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و در عین حال، در حوزه دو جانبه تلاش خوبی داشتیم و شکست داعش مرهون اقدامات ماست و در حوزه چند جانبه نیز با ترکیه تنها همکاری موفق بین‌المللی را داشته‌ایم.

ظریف همچنین گفت: از حمایت‌های روسیه بر اساس حقوق بین‌الملل به خصوص در حوزه هسته‌ای خوشحالیم و این همکاری را ادامه خواهیم داد. با توجه به اقدامات و پیش بینی‌های نامناسبی که برخی درباره برجام دارند گفتگوهای ما مفید خواهد بود، همچنین همکاری ما در دریای خزر هم بسیار برای ما مهم است و خوشحالیم که با شما همکاری می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی