English

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با موج:

کره شمالی با پشتوانه توانمندی موشکی با آمریکا مذاکره می کند/دولت یازدهم بدون ظرفیت های لازم گفتگوهای هسته ای را آغاز کرد

ترقی با اشاره به اینکه ایران هنوز آمادگی لازم برای مذاکره برای 1+5 را نداشت گفت: دولت عجله داست این توافق انجام شود در صورتی که اگر کمی صبر می کرد ما با توانمندی بیشتری در گفتگوها شرکت می کردیم.

کره شمالی با پشتوانه توانمندی موشکی با آمریکا مذاکره می کند/دولت یازدهم بدون ظرفیت های لازم گفتگوهای هسته ای را آغاز کرد

حمیدرضا ترقی درباره رویکرد کره شمالی برای انجام مذاکره با آمریکا و کنار گذاشتن آزمایش های هسته ای و موشکی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: پیونگ یانگ در حوزه هسته ای و موشکی به آن قدرتی رسیده است که امروز توان هدف قرار دادن خاک آمریکا را دارد. در چنین موقعیتی طبیعتا دست برتر را در مذاکره خواهد داشت در صورتی که تا پیش از این اگر وارد گفتگو با ایالات متحده می‌شد، قادر به مقابله با زیاده خواهی های این کشور نبود.

وی افزود: لذا با این برگ برنده، تصمیم رهبر کره شمالی نشان دهنده عقب نشینی از مواضعش نسبت به آمریکا نیست. 

این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که آیا ترس کیم جونگ اون از حمله آمریکا و یا تشدید فشارها باعث شد تا وی عنوان کند نمی‌خواهد به سرنوشت صدام و قذافی دچار شوند اظهار داشت: آمریکا قادر نیست به کره شمالی حمله نظامی کند. زیرا منافع متحدانش که در اطراف این کشور هستند در معرض خطر قرار می گیرد و آن‌ها اجازه تحرکی که باعث شود بقایشان به خطر افتد به واشنگتن نمی دهند. 

ترقی در خصوص اینکه با توجه به برگ برنده کره شمالی می توان گفت زمان شروع گفتگوهای هسته ای ایران با گروه 1+5 زود بود تصریح کرد: ما هنوز آمادگی لازم برای مذاکره را نداشتیم اما دولت عجله داشت تا این توافق انجام شود. اگر دولت تامل می کرد، ما دست پرتری در گفتگوها پیدا می کردیم و می توانستیم امتیازات بیشتری از طرف مقابل بگیریم. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این موضوع که آیا نقض برجام از سوی آمریکا می تواند فرصتی برای افزایش توانمندی موشکی و هسته ای ایران و تقویت توان دیپلماسی برای گفتگوها مجدد با غرب باشد گفت: آمریکا یک‌بار بدعهدی خود در برابر ایران را نشان داد و ما دیگر مایل نیستیم که چنین مذاکراتی تکرار شود. در صورتی که آمریکا از برجام خارج شود ایران تعهدی ندارد که در شرایط جدیدی این گفتگوها را به شکل دیگری انجام دهد و مسئولین کشور هم زیر بار چنین چیزی نخواهند رفت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه