English

امیر حاتمی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع سوریه:

تردیدی نداریم که این جنایات غیر از سرافکندگی در مقابل وجدان بشری عایدی برای آنها ندارد

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع سوریه گفت:

تردیدی نداریم که این جنایات غیر از سرافکندگی در مقابل وجدان بشری عایدی برای آنها ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع سوریه، اقدام جنایتکارانه آمریکا، فرانسه و انگلیس در تهاجم به کشور سوریه را نقض قوانین بین المللی و اصول انسانی دانست که به صورت بی شرمانه توسط مثلث شرارت اتفاق افتاد.

وی حمله موشکی به سوریه را مصداق بارز دیگری از عملکرد جنایتکارانه استکبار جهانی علیه مردم مظلوم منطقه دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار سال‌هاست در امور کشورهای مسلمان دخالت می کند که ظلم و سرکوب مردم مظلوم فلسطین نیز از جمله این جنایات توسط آنها و عواملشان است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حامیان تروریست ها اعم از برخی دولت های غربی و منطقه ای هر زمان توطئه های خود را با شکست عواملشان در صحنه نبرد ناکام یافته اند دست به چنین اقدامات جنایتکارانه و شرارت آمیز زده اند، تصریح کرد: سه کشور محور شرارت در حالی که بمب هایشان را هر روز به دست جنایتکاران سعودی بر سر مردم بی گناه و زنان و کودکان یمنی می ریزند؛ ترامپ بی شرمانه هزینه آن را هم از دست نشاندگان خود در منطقه مطالبه می کند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه هر چند با عملکرد به موقع و دقیق پدافند هوایی و موشکی ارتش سوریه این حمله ناکام ماند، متذکر شد: مستکبرانی که دستور این حمله را دادند باید بدانند که موشک های آنان نمی تواند اراده فولادین محور مقاومت و دولت سوریه را در حفاظت از مردم این کشور و بازگرداندن ثبات و امنیت در سوریه متزلزل سازد.

وی در ادامه این مذاکره تلفنی خطاب به وزیر دفاع سوریه تاکید کرد: با موفقیت دیگری که ارتش قهرمان سوریه در مقابله با حملات موشکی متجاورین با هدف قرار دادن اکثریت موشک ها کسب کرد، بحمدالله گام بلندی به سمت پیروزی نهایی بر مستکبرین و عوامل تروریست برداشتید.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه لازم می دانم موفقیت ارتش و ملت سوریه در عملیات های اخیر پاکسازی غوطه شرقی و بازگرداندن امنیت به مردم این منطقه و پایتخت را نیز تبریک بگویم، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تداوم این موفقیت ها، مردم سوریه به آرامش کامل برسند و این کشور ثبات کامل خود را بازیابد.

وی با اعلام مجدد پایبندی جمهوری اسلامی ایران به عهد خود با ملت و دولت سوریه برای حمایت از آنها در مقابل تروریست ها و اشرار گفت: بر تداوم حمایت از محور مقاومت به ویژه ملت سوریه تاکید دارم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت های آمریکا، انگلیس و فرانسه باید پاسخگوی این جنایت و جنایاتی که به واسطه رژیم سعودی در یمن مرتکب می شوند و همچنین حمایت از رژیم اشغالگر و سرکوبگر صهیونیستی باشند، اضافه کرد: تردیدی نداریم که از این جنایات غیر از سرافکندگی در مقابل وجدان بشری، عایدی برای آنها نخواهد داشت.

وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اظهار تشکر از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بابت محکومیت این جنایت آشکار گفت: ارتباط فی مابین ایران و سوریه در حقیقت تاکید بر همبستگی و اتحاد ناگسستنی دو کشور در مقابل تروریست ها و حامیان متجاوز آنهاست و تکرار این قبیل جنایات ها هیچ خللی در اراده ما برای نابودی تروریست ها نخواهد داشت.

ژنرال علی ایوب در پایان از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در سوریه و بازدید از موفقیت های به دست آمده دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه