English

رییس کمیسیون ماده احزاب ماده:

مهلت برای تطبیق احزاب با قانون جدید تمدید نمی شود

رییس کمیسیون ماده 10 گفت: براساس قانون جدید احزاب، تمامی احزاب پروانه دار باید تا 14 خرداد اساسنامه خود را با قانون مذکور تطبیق دهند و این مهلت غیر قابل تمدید است.

مهلت برای تطبیق احزاب با قانون جدید تمدید نمی شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بهرام سرمست در خصوص اولین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب در سال جدید که امروز در وزارت کشور برگزار شد گفت: با پیگیری وزیر کشور و نمایندگان مجلس و هیات رییسه خانه احزاب 2 میلیارد تومان به عنوان یارانه احزاب تخصیص یافته و با مشورت خانه احزاب و براساس دستورالعمل مربوطه در راستای سیاست های دولت که در حمایت و تقویت احزاب است, هزینه خواهد شد. 

وی افزود: این مساله نشان از حمایت دولت از احزاب در سال جدید است. 

سرمست. در باره دستور کار جلسه اول امسال کمیسیون 10 اظهار داشت: در این جلسه گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی مبنی بر اصلاح اساسنامه تشکل در جلسه طرح و تغییرات انجام گرفته در آن, در انطباق با قانون جدید احزاب مورد تایید قرار گرفت. همچنین گزارش مجمع عمومی حزب مستقل و اعتدال ایران مبنی بر اصلاح اساسنامه طرح و مقرر شد مرام نامه حزب به صورت مستقل و همزمان بازنگری و در تطبیق به قانون جدید ارائه شود. 

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: با تقاضای تمدید انجمن کلیسای شرق آشوری در ایران موافقت شد.  علاوه بر این در خصوص درخواست شورای خلفیه گیری ارامنه تهران و شمال به مناسبت 24 آوریل , موضوع جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به استانداری تهران ارجاع گردید.

سرمست در ادامه تاکید کرد: از تمامی احزاب دارای پروانه که تاکنون در جهت تطبیق با قانون احزاب اقدام نکرده اند, در مهلت باقی مانده یعنی تا 14 خرداد سال جاری شرایط حزبشان را با قانون جدید تطبیق دهند. احزابی که که نه تطبیق داده اند و نه تقاضای استمهال کرده اند حتما در مهلت باقی مانده اقدام کنند زیرا این مهلت بر اساس قانون غیرقابل تمدید است و کمیسیون ماده 10 موظف است براساس قانون با احزابی که خودشان را تطبیق نداده اند تصمیم گیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی