English

اجمالی/ ابوترابی فرد در نخستین نماز جمعه سال ۹۷ تهران:

جبهه مقاومت اسلامی مبارزه در برابر جبهه کفر و آمریکا را دنبال می‌کند

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم جهش در سال جدید گفت: انقلاب اسلامی هرچه دارد، از برکت پیوند امامت و امت اسلامی است؛ تمام عزت ما از این راه به دست می‌آید.

جبهه مقاومت اسلامی مبارزه در برابر جبهه کفر و آمریکا را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد خطیب نخستین نماز جمعه تهران در سال ۱۳۹۷، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره معیارها و شاخص‌های رفتار دینی اظهار داشت: قرآن کریم جامعه انسانی را به شدت از مرتبه پست و نازل «حیات حیوانی» پرهیز داده و به سوی مراتب برتر حیات دعوت کرده است.

وی افزود: مرتبه دوم حیات، «حیات عقلانی» است؛ به گفته قرآن کریم، کسانی تحت تاثیر تربیت قرآنی قرار می‌گیرند که از حیات عقلانی برخوردار باشند و عقل بر وجود آنها حکومت کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مرتبه سوم حیات در آموزه‌های وحیانی، «حیات الهی» است؛ انسان با بهره‌گیری از عقل و تسلیم در برابر وحی، به حیات الهی و مقام رفیع عبودیت دست می‌یابد و در سایه مقام عبودیت، از عالم مُلک عبور می‌کند و با عالم ملکوت ملاقات می‌کند و این بالاترین مرتبه حیات است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: انسان‌های مومن و آراسته به ایمان و عمل صالح، به حیات ویژه و طیبه دست می‌یابند و برای رسیدن به این مرتبه، باید تلاش کرد.

وی همچنین با اشاره به ایام ماه رجب و ولادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: خداوند متعال اراده کرده است که جامعه بشری در پرتو مدیریت صالحان اداره شود؛ اگر تحت ولایت علی بن ابیطالب قرار گرفتیم، زندگی ما به نحو شایسته‌ای سامان می‌یابد و اجرای عدالت صورت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: امسال را که با ایام ماه رجب و نام و یاد امیرالمومنین (ع) آغاز می‌شود و با نام و یاد ایشان خاتمه می‌یابد، به سال جهش تبدیل کنیم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: انقلاب اسلامی هرچه دارد، از برکت پیوند امامت و امت اسلامی است؛ تمام عزت ما از این راه به دست می‌آید. امروز جبهه مقاومت اسلامی در برابر جبهه کفر و آمریکا که منافع نامشروع خود را در جهان دنبال می‌کند، در سایه پیوند استوار امت با امام و رهبری به دست آمده است.

مسئولان مراقب باشند از نقشه راه رهبری فراتر نروند

خطیب نماز جمعه این هفته پایتخت در ادامه و در خطبه دوم، با تبریک سال جدید و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال، اظهار داشت: امیدواریم با شناخت دقیق علل ناکامی‌ها و نیز فرصت‌های پیش رو، با سرعت برای دستیابی به جایگاهی در شان ملت ایران قدم برداریم و در این راه، بدون تردید نیازمند اجماع ملی هستیم و باید دست‌ها در دست یکدیرگ قرار گیرد و در زیر سایه عمود خیمه انقلاب حرکت کنیم.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: رهبری عزیز به دو مقوله استقلال و آزادی اشاره کردند؛ استقلال سیاسی امروز ملت ایرات ایران یک سرمایه بزرگ و دست‌نایافتنی است.

وی افزود: در ۲۰۰ سال اخیر بیش از ۵۰ درصد از جغرافیایی این کشور تجزیه شد و حکمرانان ناصالح در همین مجلس شورای ملی با یک قیام و قعود این کشور را تجزیه کردند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به جوانان اظهار داشت: انقلاب اسلامی آن ذلت دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است که رئیس جمهور آمریکا می گوید نفوذ منطقه ای ایران برای ما باعث نگرانی است.

ابوترابی فرد گفت: این نفوذ منطقه ای اسلام و آموزه های وحیانی است که به ملت های فلسطین، یمن، لبنان، عراق، سوریه و دیگر ملت های منطقه هویت دیگری بخشیده است.

وی تصریح کرد: هیچ ملتی نمی تواند قله های بلند و رفیع اقتدار را فتح کند مگر درسایه استقلال به معنای واقعی کلمه و امروز شما در منطقه پرچمدار این استقلال عزت بخش هستید؛ این ترجمان همان روایت امام موسی بن جعفر است که فرمودند تمام عزت در سایه اطاعت از پیشوای صالح به دست می آید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله آزادی و بی انصافی برخی در این زمینه گفت: با الهام از این سخن ایشان، دو توصیه دارم؛ توصیه اول به صاحبان قلم و فکر و اندیشه ورزانی است که با مبانی انقلاب زاویه دارند؛ اگر نقدی دارید اهل انصاف باشید و البته همه باید انصاف را رعایت کنیم، خصوصاً کسانی که در مقام نقد دولت، مجلس و قوه قضائیه قرار می گیرند باید با انصاف و علم رفتار کنند.

ابوترابی فرد افزود: توصیه دوم من نیز به مسئولان قضایی و مسئولان ذیربط است؛ رهبر انقلاب بارها تبیین کرده اند که در نظام جمهوری اسلامی، آزادی فکر و بیان و انتخاب حاکم است، مسئولان مراقب باشند که از این نقشه راه، گامی فراتر برداشته نشود، چرا که اقتدار کشور در گرو التزام به فرامین رهبری است و این فرامین نیز برآمده از آموزه های دین و قانون اساسی است.

تولید ملی باید با کیفیت بالا، هزینه پایین و سرعت بالا باشد

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی و با تأکید بر ضرورت تقویت تولید ملی گفت: این مسأله در سایه تلاش مبتنی بر علم و ایمان از سوی تولید کنندگان، دولت و مردم محقق می شود.

ابوترابی فرد خطاب به تولید کنندگان تأکید کرد: شماباید کالای خود را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تمام شده و در کوتاه ترین زمان ممکن تولید کنید و اگر می خواهید کالای ایرانی ۱۵ کشور همسایه را فتح کند و به افق های دور برسد، باید از تولید دانش بنیان بهره بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: استادان فرهیخته دانشگاه ها می گویند که صنعت و اقتصاد به دانشگاه فشار نمی آورد و از دانشگاه حل مشکلاتش را طلب نمی کند؛ صنعتی پیشرو است که فشار آن باعث تحرک دانشگاه شود همانطور که دفاع مقدس، دانشگاه را به یک سکوی پرش تبدیل کرد.

صنعت کمترین رابطه را با دانشگاه دارد/ امروز دولت مانع اقتصاد ملی است

خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از اینکه امروز صنعت کمترین رابطه را با دانشگاه دارد، اظهار داشت: باید این دغدغه مقام معظم رهبری که بر پیوند صنعت و دانشگاه تأکید دارند، محقق شود؛ نمی توان بنگاه اقتصادی را بدون عقبه علمی به بنگاه مولد تبدیل کرد.

ابوترابی فرد همچنین با مخاطب قراردادن دولت و با بیان اینکه دولت در این وظیفه، مسئولیت جدی دارد، گفت: دولت به معنای عام آن که شامل همه قوای سه گانه می شود، امروز در خدمت اقتصاد ملی نیست! دولت امروز بیش از آنکه در خدمت اقتصاد ملی باشد، مانع آن است.

وی افزود: دولت باید همه موانع پیشروی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد خصوصی را بردارد و زمینه حرکت و پیشرفت اقتصاد مشاهده شود.

واردات کالای خارجی باید با یک پیوست توجیهی قابل دفاع باشد

امام جمعه موقت تهران در همین رابطه با توصیه به مدیران دستگاه ها گفت: همه نهادها و دستگاه ها باید دستورالعملی را برای زیرمجموعه های خود صادر کنند، مبنی بر این که خرید هر کالای غیرایرانی ممنوع شود و البته کمیته هایی نیز باید در نهادها با حضور صاحبنظران شکل بگیرد و درخواست مدیرانی که به کالای خارجی اعلام نیاز می کنند، در کوچکترین زمان ممکن بررسی کند و  اگر ضرورت احساس شد، مجوز آن را صادر کنند.

ابوترابی در عین حال تأکید کرد: اگر کالای خارجی خریداری می شود باید یک پیوست توجیهی قابل دفاع در کنار آن وجود داشته باشد.

وی با مخاطب قرار دادن مردم تأکید کرد: شما و همه ما در برابر تولید داخلی مسئولیت دارید؛ خرید کالای خارجی امروز به یک فرهنگ تبدیل شده که باید آن را تغییر داد و همه نگاه ها باید معطوف به تولید داخلی باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تولید ایرانی وقتی در جایگاه فاخر خود قرار می گیرد که با هدف صادرات تولید شود؛ اگر نگاه تولیدکنندگان معطوف به بازارهای خارجی نباشد، زنده نخواهند ماند.

ابوترابی فرد در همین رابطه یادآور شد: ما در ایام سال و به خصوص در فصل زمستان ۷۵۰ میلیون متر مکعب، گاز را مصرف می کنیم تا امکان صادرات یک مترمکعب گاز هم برای کشور فراهم نشود! این راه، مسیر عزت و اقتدار نیست و باید نقشه راه خودمان را تغییر دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه