English

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ترکمنستان درخصوص تیراندازی به ماهیگیران ایرانی توضیح دهد

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: شدیدا به اقدام نسنجیده نیروهای مرزبانی ترکمنستان در تیراندازی به ماهیگیران ایرانی معترضیم و خواستار توضیح فوری و رسمی مقامات ترکمنستان هستیم.

ترکمنستان درخصوص تیراندازی به ماهیگیران ایرانی توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی عصر پنجشنبه در واکنش به تیراندازی مرزبانان دریایی ترکمنستان به ماهیگیران ایرانی افزود: اخبار ناگواری مبنی بر تیراندازی مرزبانان دریایی ترکمنستان به سمت ماهیگیران ایرانی و جان باختن دو تن و دستگیری دو تن دیگر منتشر شده است.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه و انتشار این خبر تاسف برانگیز، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در تماس با مقامات ترکمنستان بطور جدّ پیگیر موضوع شدند و طی یادداشتی رسمی از دولت آن کشور خواستار توضیح درباره این حادثه شدیم که این پیگیری ها همچنان ادامه دارد.
قاسمی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و ترکمنستان گفت: شدیدا به اقدام نسنجیده نیروهای مرزبانی ترکمنستان در تیراندازی به یک قایق ماهیگیری و غیر نظامی معترضیم چرا که حتی اگر ماهیگیران ایرانی به آب های ترکمنستان نزدیک شده باشند بر اساس رویه و عرف معمول بین المللی نیروهای مرزی می توانند آنها را از محدوده آب های آن کشور دور نمایند.
وی افزود: از این رو خواستار توضیح فوری و رسمی مقامات مسئول در ترکمنستان هستیم و امیدواریم با توجه به روابط مودت آمیز میان دو کشور و با همکاری مقامات ذیصلاح آن دولت چگونگی ابعاد این حادثه روشن شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه