English

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛

استعفای شهردار نشان از آگاهی ایشان به عدم توانایی خود است/ اعضای شورای شهر تهران عینک سیاسی کاری را از چشم خود بردارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای شهردار تهران و بی توجهی به مسائل شهر در شش ماه گذشته از سوی شهرداری و شورا آفت بزرگی است ضمن اینکه نجفی از ابتدای حضورش در شهرداری هم توانایی اداره شهر را نداشت.

استعفای شهردار نشان از آگاهی ایشان به عدم توانایی خود است/ اعضای شورای شهر تهران عینک سیاسی کاری را از چشم خود بردارند

به گزارش خبرگزاری موج، حجةالاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه بی‌توجهی به شهر موجب ناامیدی مردم شده، اظهار کرد: استعفای شهردار تهران و بی توجهی به مسائل شهر در شش ماه گذشته از سوی شهرداری و شورا آفت بزرگی است که منجر به ناامیدی مرم از مسئولین و از دست رفتن پشتوانه‌های مردمی می‌شود. هر چند هر طیف سیاسی حق اظهار نظر دارد و می‌تواند مسائل درون طیف و گروه سیاسی خود را حفظ کرده و از آبروی مجموعه خود دفاع کند اما اینها نباید به مثابه بی توجهی به مطالبات عمومی و لطمه زدن به وظایف مدیران در قبال شهروندان باشد.

وی افزود: انتظار می‌رفت شورای شهر بهترین گزینه را برای شهرداری انتخاب کند، اساساً جا‌به‌جایی مدیریت بر اساس همین توجیه است که کسانی انتخاب شوند که شایستگی بیشتری برای کار کردن داشته باشند. متأسفانه گاهی برخی از احزاب سیاسی از فرصت اعتمادی که مردم به آنها می‌کنند استفاده شایسته‌ای نمی‌کنند و حتی متأسفانه گاهی بالعکس عمل کرده و فرصتی که برایشان فراهم می‌شود را به‌عنوان طعمه‌ای برای بهره‌برداری‌های خودشان تلقی می‌کنند و نه تنها در حل مسائل کشور ناتوان هستند بلکه همواره مشکلی بر مشکلات کشور اضافه می‌کنند.

 

انتخاب نجفی بعد از مدیریت قالیباف انتخاب نادرستی بود

وی با اشاره به اینکه انتخاب نجفی بعد از مدیریت قالیباف انتخاب نادرستی بود، خاطر‌نشان کرد: از ابتدا مشخص بود که آقای نجفی توانایی اداره شهر را ندارد؛ تجارب مدیریتی ایشان نشان می‌داد این بار هم نمی‌توان به شهردار ماندن و ارائه خدمات از سوی ایشان به شهر تهران امیدوار بود. روشن بود شهرداری تهران بعد از مدیریت آقای قالیباف که مدیری جهادی بود با آن سابقه درخشان و خدمات‌دهی باید به فردی سپرده شود که یا بالاتر از ایشان باشد یا در حد قالیباف باشد. متأسفانه فردی در جایگاه قالیباف قرار داده شد که به دلیل شرایط جسمانی امکان مدیریت مطلوب و حضور پر تلاش در محل کار را نداشت از این رو به جرأت می‌توان گفت اعضای شورای شهر به مردم تهران ظلم کردند و علاوه بر آن خدمات‌دهی مجموعه شهرداری را زیر سؤال بردند.

‌پژمانفر با بیان اینکه بارش برف نحوه مدیریت شهردار را به تصویر کشید، افزود: بارش برف در تهران و ایجاد بحران بزرگ در شهر تست بزرگی برای شهردار بود که نشان داد ایشان توانمندی مدیریت بر یک برف ساده را نداشت از این رو سایر موارد که جای خود دارد. اعتراض مردم شهر در عدم جمع‌آوری زباله‌ها نشان می‌دهد که مردم از عملکرد مدیریت جدید راضی نیستند، استعفای شهردار نشان از آگاهی ایشان به عدم توانایی خود است هر چند که انتظار می‌رفت پیش از عید نوروز و در آستانه تعطیلی شورای شهر چاره‌ای برای تغییر مدیریت شهر بیندیشند. شهر یک ماه آینده را در تعطیلی و عدم مدیریت به سر نبرد.

وی در توصیه‌ای به نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار می‌رفت اعضای شورای شهر با اعتراف به اشتباه خود موجب افزایش اعتماد در مردم شهر شوند، و به این موضوع واقف باشند که بیت‌المال و فرصت‌های مدیریتی فردای قیامت مورد بازخواست خدای متعال قرار می‌گیرد و مسئولان در برابر ناکارآمدی‌ها باید پاسخگو باشند. بهتر است اعضای شورای شهر تهران عینک سیاسی کاری را از چشم خود بردارند و با اهتمام به حل مسائل و مشکلات شهر شهردار جدید را انتخاب کنند چرا که انتخابی شبیه آقای نجفی دیگر از شورا پذیرفتنی نیست.

پژمانفر ادامه داد: شهر در شش ماه گذشته با انبوهی از مشکلات مواجه شده بدیهی است اگر اعضای شورا به شهر اینگونه بی توجهی کنند بعد از چهار سال مدیر جدید شهر تهران با انبوهی از مشکلات و چالش‌های جدید روبه‌رو خواهد شد و این به معنای عقب ماندگی چهار ساله شهر و افزایش تبعات سنگین و طولانی به شهر وشهروندان است. امیدواریم بعد از یک انتخاب نادرست شاهد انتخاب مدیری جهادی، مسئول و کارآمد برای شهرداری شهر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی