English

امام جمعه موقت تهران:

دشمن امروز در حال دشمنی و برنامه‌ریزی علیه ایران است

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن امروز نیز در حال دشمنی و برنامه‌ریزی علیه ایران است و می‌گوید که نسبت به این کشور باید دو کار ایجاد و افزایش اضطرار و ناامنی و افزایش مسائل و فشارهای اقتصادی انجام شود.

دشمن امروز در حال دشمنی و برنامه‌ریزی علیه ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب آخرین نماز جمعه سال ۹۶ تهران در خطبه‌ سیاسی این هفته نماز جمعه با اشاره به آیات سوره مبارکه ابراهیم و درخواست‌های حضرت ابراهیم از خدای متعال اظهار کرد: همانطور که ابراهیم خلیل الله از خدای متعال درخواست داشتند، در یک جامعه مسئله امنیت اولین موضوع است و اخلاق، فکر و اعتقادات در اولویت بعدی قرار دارد.

وی سومین اولویت جامعه را مسائل اقتصادی و شکرگزاری مردم نسبت به نعمات الهی و مادی را چهارمین اولویت برشمرد و گفت: به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران تاکنون به نعمات زیادی دست یافته اما باید همه آنها را پاس بدارد و تکمیل کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش‌هایی از خطبه سیاسی خود به بیان چگونگی ورود معنویت به جامعه و نهادهای سیاسی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال ۳۱ که فضای کشور از نظر سیاسی باز شده بود، افراد زیادی برای مجلس ملی کاندیدا شده بودند. در این بین آقای راشد نیز از بازار تهران به عنوان کاندیدا خود را معرفی و به مجلس راه پیدا کرد.

امامی کاشانی ادامه داد: زمانی که آقای راشد می‌خواستند در این مجلس صحبت کنند حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره لزوم نصیحت و توصیه همگان به خدا، پیغمبر و دین و اسلام نقل کردند. پس از صحبت‌های ایشان اکثر نمایندگان مجلس او را مورد تمسخر قرار دادند و خطاب به او گفتند که مگر اینجا منبر است که شما از پیغمبر نقل می‌کنید؟ اینجا مجلس شورای ملی است؛ این نشان می‌دهد که آن زمان چه خبر بوده و وضع مجلس شورای ملی چگونه بوده است.

وی با اشاره به خصومت و دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن امروز نیز در حال دشمنی و برنامه‌ریزی علیه ایران است و می‌گوید که نسبت به این کشور باید دو کار ایجاد و افزایش اضطرار و ناامنی و افزایش مسائل و فشارهای اقتصادی انجام شود. این دشمنی غرب نیز به دلیل آن است که آنها مجلسی را که در آن نمایندگان در ابتدای صحبت خود بسم الله بگویند و علیه نظام سلطه صحبت کنند و بیانیه صادر نمایند را نمی‌خواهند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آنها قوه قضاییه ما را نمی‌خواهند بلکه قوه قضاییه‌ای می‌خواهند که کمک حال‌شان باشد نه اینکه زمانی عده‌ای اغتشاشگر شلوغ می‌کنند این قوه و نیروهای امنیتی وارد شوند و از ادامه کار آنها جلوگیری نمایند. آنها ارتش، سپاه و قوای مختلف ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل است که همواره بر کشور فشار وارد می‌کنند. دشمن کشوری را که زیر چتر ولایت فقیه قرار دارد نمی‌خواهد.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانانی که عصر قدیم را ندیده‌اند و از زمان گذشته و طاغوت بی خبر هستند بدانند که اگر آن بساط همچنان برپا بود الان دیگر از کشور نامی باقی نمانده بود.

وی با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: اینکه امام فرمودند انقلاب ایران انفجار نور بود تنها یک لفظ نیست بلکه یک واقعیت است. ما مشاهده کردیم که ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب مردم با چه شور و عظمتی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

خطیب جمعه این هفته تهران در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امروز ایران در معنویت پیشگام در دنیاست، اظهار کرد: وقتی امروز انسان به دنیا سفر می‌کند قدر ایران را می‌فهمد و در می‌یابد که ایران به چه میزان در معنویت جلو است. البته گرچه از جایی که باید به آن برسیم عقب هستیم اما امروز در زمینه معنویت نسبت به دنیا سروریم مگر آنکه بوی جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر بخورد و کشورهایی مثل عراق و سوریه با اهل بیت سر و کار داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان نعمت بزرگ معنویت در کشور باشیم و آن را پاس بداریم، خاطرنشان کرد: در روز ولادت و شهادت اهل بیت و ائمه اطهار باید فکر و سیره آنها را تبیین نماییم. در صورت انجام این کار، کشور به سمت جلو حرکت می‌کند و مردم نیز می‌توانند خود را به روزی که حکومت حضرت مهدی (عج) برپا می‌شود، برسانند.

 نباید به وضع فعلی راضی باشیم

امامی کاشانی با اشاره به شرایط موجود کشور با تاکید بر اینکه نباید به وضع فعلی راضی باشیم، تصریح کرد: ما به ویژه مسئولان وظیفه داریم برای مردم و حل مشکلات آنان فکر و تلاش کنیم. ما نباید بگوییم که نمی‌توانیم یک مشکل را حل کنیم بلکه همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند در جمهوری اسلامی همه مشکلات حل شدنی هستند و ان‌شاءالله مشکلات کشور حل خواهد شد. بر همه مسئولان و دست اندرکاران جامعه وظیفه است که برای خدا کار کنند و با اهتمام بیشتر و عشق و علاقه در خدمت مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کناره گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران با تقدیر از زحمات وی اظهار کرد: اقامه نماز جمعه و مطالعه برای آن کاری بسیار مشکل است. امیدوارم ایت الله جنتی اجر ۲۵ سال امامت نماز جمعه تهران را از امام زمان دریافت کنند.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران با دعوت و توصیه نمازگزاران و مردم به توکل به خدا به جای توجه به دنیا بر لزوم کمک رسانی به نیازمندان در آستانه سال نو تاکید کرد و گفت: استغفار و توبه و کمک به مستمندان و نیازمندان از وظایف مسلمانان است و همگان باید در حد توان خود نیازمندان و مستمندان را یاری نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه